On se nihkeessä se lahjoista kiittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on erään ystäväpariskunnan kanssa kummilapset ns. ristikkäin.

Joka ainoa joulu minä olen jo aattoiltana laittanut viestiä lapseni kummitädille, jossa kiitän lapseni heiltä saamista lahjoista jne. Vasta sitten hän ehkä seuraavana päivänä vastaa ja kiittää myös.

Mutta nyt ei ole kuulunut kiitosta meidän antamista lahjoista tai ylipäätään mitään vastausta laittamaani viestiin.

En tiedä ärsyttäisikö ketään muuta, mutta kyllä mua ottaa aivoon vaan. En usko, että kellään on niin kiire joulunaKAAN, että ei voisi laittaa kiitosviestiä. Puhumattakaan, että ei ole voinut unohtua edes koska itse laitoin ensin.

Minä muistin kyllä kaiken hässäkän keskellä laittaa joka ikiselle kolmen lapsen kummille kiitokset lahjoista.

No mä en kyllä muista laittaa niitä viestejä siinä hässäkässä.Enkä edes yritä.Jokaisen viiden lapsen kummille ku laittais niin menis siinä koko ilta. Mä kiittelen sitten ku nähdään tai soitellaan. Muutenkaan en ymmärrä tuota tekstari villitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:
No mä en kyllä muista laittaa niitä viestejä siinä hässäkässä.Enkä edes yritä.Jokaisen viiden lapsen kummille ku laittais niin menis siinä koko ilta. Mä kiittelen sitten ku nähdään tai soitellaan. Muutenkaan en ymmärrä tuota tekstari villitystä.

Sulla on siis ollut ihan hirveä hässäkkä koko ajan päällä tässä jouluaatosta asti? Tiesitkö, että kiire on itsetehostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sulla on siis ollut ihan hirveä hässäkkä koko ajan päällä tässä jouluaatosta asti? Tiesitkö, että kiire on itsetehostusta.

Niin mä kiittelen sitten ku nähdään tai soitellaan. Ja jos joku on viestin laittanu niin vastaan siihen ku kerkeen.Mä en välttämättä edes huomaa et viestejä on tullut ku aikain päästä.
Ja todellakin meillä on ollu aika moinen hässäkkä. Ku koko sakki on sairaana ja yhtä sun toista muistettavaa.

Etkö kiittänyt kun he toivat lahjat? Mun m ielestä on aivan yhtä pahaa tehostusta odotella kiitoksia kummiLAPSEN joululahjoista.

Oletko kuullut sanonnan "Kissa kiitoksella elää". Tarkoittaa, että kiitokset voivat olla turhia. Vaikeneminen on yleensä tyytyväisyyden merkki. Kiittelyjen perään vonkuminen se vasta itsetehostusta on! Voi teidän lahja- ja kiitosvalittajien kanssa! :) Mikään ei ole koskaan hyvä.. Vähän joulumieltä sinne! :xmas:

Ja jos asia oikeasti vaivaa, soita perään ja tee hienovarainen tiedustelu asian suhteen. Tuttavasi ovat varmaan sen sortin ihmisiä, etteivät "elä kiitelläkseen".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Etkö kiittänyt kun he toivat lahjat? Mun m ielestä on aivan yhtä pahaa tehostusta odotella kiitoksia kummiLAPSEN joululahjoista.

Kyllä mä kiitoksen sanoin ku lahjan toi joka sisälle asti toi sen. :)

Kävi vaan aika paha. Ku eräs kummi kysy et mimmonen se peli oli. Minun oli pakko kysyä et mikä niistä peleistä oli sinulta. Ku se lahjan aukominen on sellasta sirkusta et en mä kerkee aivan kaikkia tallentaa et mikä oli keneltäki kellekki.

Ei ei..ap on raivostuttava pilkunviilaaja, jota pitää kiittää moneen kertaan hänen armollisesti ostamistaan lahjoista. Kuten ap itse sanoi,ei aattona ehdi huomata mikä pkt keltäkin on, hankala siinä on kiitellä erikseen..ja jos kerran on lahjan saadessaan kiittänyt, miksi ihmeessä pitää kiittää vielä uudestaan sen avattuaan?Outoa huomionhakua.

kun lapsi on vielä joulupukki-iässä ymmärrän erittäin hyvin että lapsi ei kiitä. Ja minun pitää myöntää että kun lapset on itse avanneet lahjansa en ole pysynyt mukana mikä paketti oli keneltä. joulua kun soiteltiin ja toivoteltiin niin kiitokset siinä.
Mutta kun lapsi siinä iässä että ymmärtää mistä lahjat tulee, niin olisi hyvä että kouluikäisen olisi vanhemmat jo opettaneet kiittämään, mutta kaikki vanhemmat ei sitä enää osaa eikä pidetä kai sitä mitenkään tärkeänä-
samalla tavalla ne kiitokset näyttää unohtuvan kuten anteeksipyynnöt, hyvät huomenet ja hei heit.
Mutta ap sai ne kiitokset kun sai seuraavana päivänä. vaikka meidän lapset mummolle ja kummeille jouluntoivotukset ja kiitokset soitti, niin mummo oli vasta jouluaamuna "listalla" kun ei alettu enää myöhään illalla vanhaa ihmistä häiritsemään. ja vielä sitä vaikka tänäänkin ehtisi. jotkut ihmiset ei harrasta tekstareita ja jotkut lapsetkin on opetettu että soitto on henk.kohtaisempi. Ja itse arvostan yhteydenotoissa enemmän ajatuksella ja ajalla kuin hätäiseen jotakin vaikka noita lyhyitä tekstareita tulee ja menee tilanteen mukaan

mä en saanut kiitosta kummitytön lahjasta , en lahjaa antaessani enkä jälkikäteen..mutta kyllä sitä soiteltiin ja pyydettiin reteesti vaan kummitytön hoitajaks ett äiti pääsis ulos.en varmana suostunut

ennen miekii loukkaannuin jos mun viesteihin ei vastata...

nykyään ajattelen enemmänkin, että on ihan positiivista, ettei ihmiset roiku siinä kännykässä niin tiiviisti vaan keskittyvät ehkä olemaan läsnä niille ihmisille, joiden seurassa on ihan fyysisestikin...

en tietenkään tiijä mikä syynä tässä siun tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
ennen miekii loukkaannuin jos mun viesteihin ei vastata...

nykyään ajattelen enemmänkin, että on ihan positiivista, ettei ihmiset roiku siinä kännykässä niin tiiviisti vaan keskittyvät ehkä olemaan läsnä niille ihmisille, joiden seurassa on ihan fyysisestikin...
en tietenkään tiijä mikä syynä tässä siun tapauksessa.

tuo lihavoimani on totta ja kannattaisi monen ajatella sitä.

Ei hyviä tapoja tarvitse unohtaa, vaikkei kännykässä kiinni roikkuisikaan. Minä laitoin kiitosviestit aattoiltana kaikille, jolta lahjan sain, vaikken niitä ollut edes avannut, olimmehan joulun ulkomailla.

Monella on varmaan aattona kännykät jopa kiinni, ettei tekstiviestit- ja puhelinterrorit pilaa sitäkin päivää...

Juuri näin!

Ja muutenkin tuntuu tyhmältä, että vaikka joulukortin on lähettänyt niin, sitten sitä Joulua toivotellaan aattona vielä tekstiviestillä...

Ja tosiaan jos ostaa lahjan ja asettaa itse sen ehdon että siitä on kiitos tultava on kyllä joulumieli sillon hyvin kaukana...

Täytyy sanoa, että nyt vasta näen millaisia kasvattajia Suomessa asuu! Että ei edes kiittää tarvitse! Nyt on jo uusivuosi, KUINKA MONI ON PITÄNYT kännykän kiinni aatosta alkaen tähän päivään asti? Jos tekstaria et jaksa laittaa, niin lapsen ois hyvä oppia kirjoittamaan etiketinmukainen kiitoskirje sitten...

Käytöstavoilla on edelleen väliä!

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Täytyy sanoa, että nyt vasta näen millaisia kasvattajia Suomessa asuu! Että ei edes kiittää tarvitse! Nyt on jo uusivuosi, KUINKA MONI ON PITÄNYT kännykän kiinni aatosta alkaen tähän päivään asti? Jos tekstaria et jaksa laittaa, niin lapsen ois hyvä oppia kirjoittamaan etiketinmukainen kiitoskirje sitten...

Käytöstavoilla on edelleen väliä!

No voihan sitä kiittää sitten kun seuraavan kerran tapaa ellei ole jo kiittänyt siinä vaiheessa kun lahjan on saanut. Itte aijon kiittää miehen siskoa ihanista villavaippahousuista sitten kun seuraavan kerran tavataan. Kyllä se varmaan tuntuu suuremmalta se kiitos sitten ku aikaa on jo kulunu ja antaja huomaa että muistan lahjan edelleen.

Kukin tavallaan. Loukkaantua ei kuitenkaan mun mielestä kannata. Sillä aiheuttaa suotta ittelleen mielipahaa.

Mutta nyt ei ole kuulunut kiitosta meidän antamista lahjoista tai ylipäätään mitään vastausta laittamaani viestiin.

siskoni on samanlainen. laitoin viestiä aatonaattona, aattona, joulupäivänä. ei yhtäkään vastausta. edes ok. hmmm. erittäin ärsyttävää. ja minulla oli siis asiaa hänelle johon kaipasin vastausta sekä olen tyttönsä kummi. itse lähetin joulupäiväna siskoille ja vanhemmille viestin missä kerroin kuinka joulu meni ja kiitin lahjoista. muut vastas, yksi ei

täytyy kyl myöntää et harvemmin vastailen noihin joulutoivotuksiin tai kiitos viesteihin. aina ei vaan jaksa näpytellä, enkä kyllä oleta että kukaan yleensäkään tekstareihin vastais.... jos oikeesti on asiaa niin soittakaa!!!

Yhteistyössä