On se niin somaa, kun tuo mun äijänköriläs on niin myyty <3 (romaneista ja ennakkoluuloista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Mun miehellä on osittain aiheellisia ennakkoluuloja romaneja kohtaan.

Meille muutti vuosi sitten uudet naapurit tähän taloon, romaneja tietty :D Mies varoitteli mua, ettei niiden kanssa ruveta sitten kaveeraamaan, sillä sitten kun niihin alkaa luottamaan, on kohta koko kämppä tyhjätty.

No nämä on niitä kylän hyvämaineisimpia romaneja kuitenkin, joten ei pistänyt kovasti vastaan, kun tyttömme sai pienimmästä kaverin. Mutta tää pikkunen kohta 4 v on niin :heart: Se kattoo nappisilmillään ja sanoo niin hupsuja juttuja, että miehen äänestä kuulee ja ilmeestä näkee kun vastaa, että myyty on :laugh:

En ole huomannut koskaan erityisesti välittävän muista lapsista kuin omistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Harmi vain en voi sanoa samaa...
Useamman kerran kaupoissakin tullut todettua että ei se ihan vain ennakkoluuloa ole...

Meidänkin talossa asuu noita ihan ok ovat sinänsä mut lapsilla ei oo kyl mitään käytöstapoja silloin kun vanhempia ei oo näkyvissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Useamman kerran kaupoissakin tullut todettua että ei se ihan vain ennakkoluuloa ole...

Meidänkin talossa asuu noita ihan ok ovat sinänsä mut lapsilla ei oo kyl mitään käytöstapoja silloin kun vanhempia ei oo näkyvissä.

Tosin ei voi yleistää. Olen nähnyt viksujakin ja työssäkäyviäkin. Se on vaan niin että vähemmistöstä erottuu selvemmin nämä huonot tavat omaavat kuin meistä valkolaisista. Jotka kyllä osaavat ihan samat tavat jollei jopa pahemmat.

Tosin ei voi yleistää. Olen nähnyt viksujakin ja työssäkäyviäkin. Se on vaan niin että vähemmistöstä erottuu selvemmin nämä huonot tavat omaavat kuin meistä valkolaisista. Jotka kyllä osaavat ihan samat tavat jollei jopa pahemmat.
Juu, minäkin olen nähnyt yhden fiksun työssäkäyvän romanin. Toista ei ole vielä tullut vastaan...

Mulla oli useampi romanipotilas viimeisen harjoittelujaksoni aikana, ja ennakkoluulot karisi aika lailla.

Kohteliaampia ja ystävällisempiä ihmisiä saa hakea kuin nuo romanit olivat...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulla oli useampi romanipotilas viimeisen harjoittelujaksoni aikana, ja ennakkoluulot karisi aika lailla.

Kohteliaampia ja ystävällisempiä ihmisiä saa hakea kuin nuo romanit olivat...

Mä olin ennen sitä mieltä, että romanien maine on pahempi kuin kuuluisi, koska tunsin muutaman ja olivat tosi hyviä tyyppejä. Sitten menin kauppaan töihin ja 10 vuoden kokemuksella ymmärrän, mistä niiden maine tulee :( mutta naapurissa asui vanhempi romaninainen, joka oli aivan ihana ja hänen vieraansa olivat aina tosi kohteliaita. Että niin tai näin... kyllä romaneilta pääsääntösesti löytyy paremmat tavat kuin suomalaisilta, ainakin näin asiakaspalvelijan näkökulmasta ;) tuliko nyt ristiriitasesti sanottua :O

Yhteistyössä