On se raskasta yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muukkeli

Vieras
...huono hetki...

Olo on kuin yksinhuoltajalla, kaikesta saa huolehtia yksin.

Väsyttää, yöt siivoilen, päivät siivoan ja hoidan lapsia.

Muutto uuteen kotiin, yksin pakkaan tavaroita ja heitän pois turhia.

OLEN YKSIN vaikka meitä pitäisi olla kaksi. En halua hoidattaa lapsia muilla, eikä siihen oikeastaan ole mahdollisuuttakkaan.

En yleensä väsy vaan jaksan ja hiljaa kannan huoleni, mutta nyt yön kummana hetkenä koko päivän taas touhunneena...sitä vain huomaa olevansa yksin...ja niin kovin yksinäinen...

Vaikka sitä olisi kuinka muille kiltti, niin sitä voi olla liian kiltti ja siinä vaiheessa onkin jo ihan päivänselvä asia muille ihmisille heidän elämässään. Mutta kuinka ihmeessä tälläinen kiltteys murretaan, kuinka ollakkaan yhtäkkiä itsekäs. En osaa.

Onneksi on lapset kuitenkin, tuovat niin paljon iloa elämään pelkällä olemisellaan.

Miehellä niin omat ongelmansa, raskas työ ja aikaa vaativa harrastus.

Kiitos tästä purkautumispaikasta. Nyt vielä tiskit ja pyykit, sitten nukkumaan.

Aamulla herätys pusuihin ja uusiin iloihin ja suruihin, on minulle annettukin paljon, mutta paljon se onni myös vaatii.

Olkaa te onnellisia kenen miehet huomaavat, kenen mummot tuputtavat apunsa, kenellä on sielunkumppaneita ystävinään.

On turhaa sanoa että pyydä apua, olen pyytänyt...turhaan, mutta olen kuitenkin yrittänyt pyytää. Aikanaan elin elämääni psyykkisesti sairaan ihmisen kanssa, ja tiedän mitä oikeasti PASKA parisuhde voi olla, sinänsä olen siis tyytyväinen kilttiin mieheeni, mutta joskus...oi joskus...olisi ihanaa saada apua edes niin että kerran vain pyytäisi, tai unelmaa ettei tarvisi anella apua montaa kertaa kun sitä ehkä jonain joutavana hetkenä saa.

Ja harrastukset yms, te äidit jotka saatte käydä vaikka jumpassa kerran viikossa yksin, olkaa onnellisia...siittä saa varmasti paljon pontta itselleen eikä tule aivan unohdetuksi, tuntisi itsensä vielä naiseksi. Vaikka niin koittavat sanoa että "mene ja tee niin. Kyllä kaikilla on aikaa ja rahkeita harrastaa" ...ei se menekkään niin...

Voimia sinulle! =) Vaikutat kuitenki ihan reippaalta ja kunnolliselta ihmiseltä. On hyvä huomata ne asiat yms mitä sinulla on, eikä vain niitä huonoja ja niitä jotka puuttuu.

En valita ääneen, pyydän apua vain silloin kun sitä oikeasti tarvitsen.
En ole sellainen valittaja, anteeksi jos tekstistäni sen kuvan saa.
Mietin usein mieheni kannalta että tottakkai hoidan kodin, niin kuin hoidankin yms. koska hän käy töissä ja tuo leipää pöytään.

Kiitos äitix6. Kaikkea kaunistakin on ympärillä, kiitos kauniista sanoista :) , lämmittää.
Enkä minä miestäni vihaa, enkä vaihtaisi mihinkään, tuntuu vain välillä että jään aina lasten kanssa kaiken muun varjoon. Mies pitää minua täysin itsestäänselvyytenä, ja sitä että kaikki on hoidettu on itsestäänselvyys. En halua kuulostaa edelleenkän valittavalta typerältä akalta,mutta sitä tämä kai näyttää. Yksinäinen olen myös koska entiset parhaat ystävät elävät täysin erilaista elämää kuin itse elän ja hekin ovat sitten jääneet,käyn perhekerhossa ja muissa tapahtumissa, tuttuja on paljon mutta ei sitä Oikeaa SydänYstävää, kai sekin helpottaisi kun olisi joku jonka kanssa papattaa tunti tolkulla.

Luin uudestaan ja ai, olo on kuin yksinhuoltajalla. No kuule, yksinhuoltajalla on joo rankkaa, kun täytyy yksin hoitaa koti, lapset, työ, kaikki. Mutta ah, on se vaan niin loistavaa olla yksinhuoltaja, kun vertaa tilannetta siihen, kun oli parisuhteessa paskan miehen kanssa. Kyllä mä olin sillon paljon väsyneempi, kun olin naimisissa, mies söi niin paljon mun energiaani. Nyt kun oon yksin lasten kans, niin jo on heleppoa ja huoletonta!

Olen ollut yksinhuoltaja erotessani ekasta miehestä, tiedän mitä sekin on ja totta sekin että yksinhuoltajana sitä jotenkin tietää kuitenkin sen että tarvii pärjätä omin voimin, mutta parisuhteessa sitä miettisi niin että olisi se toinenkin siinä arjessa samanlailla mukana.

Varmaan on raskasta ja tsemppiä siihen! Mut miks tosiaan kirjottaa et olo on kun yksinhuoltajalla? Ei se yksinhuoltajuus tarkoita automaattisesti et ois jotenkin tosi raskasta ja vaikeaa. Paljon helpompaa nyt kun exän kanssa yhessä.

Miten tuo tilanne on noin? Miksi miehesi ei osallistu enempää arkeen ja ota vastuuta yhteisistä asioistanne? Miksi hänen vaativa harrastuksensa ajaa sinun harrastustesi tms. Edelle? Miksi ette ole suhteessamme samalla viivalla?

Olen ollut yksinhuoltaja erotessani ekasta miehestä, tiedän mitä sekin on ja totta sekin että yksinhuoltajana sitä jotenkin tietää kuitenkin sen että tarvii pärjätä omin voimin, mutta parisuhteessa sitä miettisi niin että olisi se toinenkin siinä arjessa samanlailla mukana.

Ehitkin kirjottaa ton ennenkun ite kirjotin. Ymmärsin nyt pointin ettei ole kivaa et parisuhteessa kokee olevansa ikäänkuin yksinhuoltaja et on yksin vastuussa kaikesta.

Ja ilmeisesti sitä voi saada tästäkin asiasta vain kökköö niskaan joten älkää vaivautuko enää hakemaan pilkunviilaajat niitä kohtia johon takerrutte ja haukutte, antaa olla. En kaipaisi sääliäkään, olisi ihan riittänyt että sai kirjottaa oloansa johonkin ja että ehkä joku olisi lukenut, mutta ei...ihmiset on niin kamalia toisilleen ja täällähän tuo sitten on vielä helpompaa.

Ja ilmeisesti sitä voi saada tästäkin asiasta vain kökköö niskaan joten älkää vaivautuko enää hakemaan pilkunviilaajat niitä kohtia johon takerrutte ja haukutte, antaa olla. En kaipaisi sääliäkään, olisi ihan riittänyt että sai kirjottaa oloansa johonkin ja että ehkä joku olisi lukenut, mutta ei...ihmiset on niin kamalia toisilleen ja täällähän tuo sitten on vielä helpompaa.

Mä kyllä ihan ajatuksella esitin nuo kysymykseni. En mitenkään pilkkua viilatakseni tai ilkeilläkseni.

[QUOTE="...";27460697]Miten tuo tilanne on noin? Miksi miehesi ei osallistu enempää arkeen ja ota vastuuta yhteisistä asioistanne? Miksi hänen vaativa harrastuksensa ajaa sinun harrastustesi tms. Edelle? Miksi ette ole suhteessamme samalla viivalla?[/QUOTE]

Tilanne taisi ajautua tälläiseksi kuin vahingossa, vahingossa pikku hiljaa otin vastuulleni lapset ja kodin. On aikoja kun mieheni on todella kiinni töissään, käy kotona nukkumassa ja niinä aikoina luulen että tilanne ajautui tähän. Mutta sen huomaan ilmeisesti vain minä.

Mieheni työ on vuorotyötä joten oma harrastamiseni kodin ulkopuolella olisi hänen työnsä vuoksi vaikeaa tai oikeastaan mahdotonta. Hänen harrastuksensa ei ole niin aikarajoitteista ja tottakai hänen raskas työnsä vaatii vapaa-aikaa, ajatukset muualle.

Tilanne vain ajautui siis tähän, mies osallistui paljon yhteisen ensimmäisen lapsemme hoitoon, mutta sitten vaihtui työnsä tähän vuorotyöhön ja siitä kai kaikki on lähtöisin.

Emme ole tosin viettäneet aikaa kaksin 5 vuoteen, kai sekin verottaa. Tuntuu vain etten ole enää edes nainen, ja kauan hän jaksaa tälläistä tylsää nukkavierua kotiäitiä, vaikka kyllä hän sanoo että rakastaa mutta silti, olen nykyelämässä hienoimassa asemassa mitä on eli äiti...mutta silti olen naisena vain äiti...

Et ole ainut, mulla on tuosta ns. yh-elämästä kokemusta jo lähes kymmenen vuoden ajalta. Ollaan erottu lasten isän kanssa juuri sen takia, kun keskittyi vain omaan napaansa. Eikä oo siitä muuksi muuttunut, ei oo edes omista lapsista pahemmin kiinnostunut. Mutta kuten pari muuta vastasi jo, on helpompi elää ilman sitä miestä joka eli vastuutonta elämää

Mulla on tänään ollu pitkästä aikaa samoja tuntemuksia. Teen myös ite paljon, eikä vaan aina jaksais eikä myöskään kiinnostais. Mies ei tee kotitöitä ollenkaan. Mä teen ne, hoidan tyttären, opinnot loppusuoralla (näyttö menossa ja kirjallinen edessä ja kirjallisen takia vedänkin hirveetä ressiä), vien ja haen tyttären hoidosta kävellen ja hoitomatkaan menee puolituntia mulla, tosin kävelen niin paljon kuin jaloista lähtee. Noitten lisäks passaan miestä ja tytär oppinu tekemään samaa, käskyttää samalla tavalla kuin mies. Välillä vituttaa niin, ettei veri kierrä. Onneks mulla on kaks ihanaa ystävää ja huomenna virkistymään mun ihanan ystäväni luokse :heart:. En tiedä, mitä tekisin ilman mun ystäviä.

Ja lapsia perheessä on nyt 5 yhteensä, 1 vuotias on nuorin ja 13 vuotias on vanhin että kyllä tässä arjen pyörittämisessa ihan hommaa riittää :) . Kyllä se tästä taas, päivä kerrallaan. Täytyisi jostain hommata sitä yhteistäkin aikaa vain, mitähän sitä keksisi?

Mulla on tänään ollu pitkästä aikaa samoja tuntemuksia. Teen myös ite paljon, eikä vaan aina jaksais eikä myöskään kiinnostais. Mies ei tee kotitöitä ollenkaan. Mä teen ne, hoidan tyttären, opinnot loppusuoralla (näyttö menossa ja kirjallinen edessä ja kirjallisen takia vedänkin hirveetä ressiä), vien ja haen tyttären hoidosta kävellen ja hoitomatkaan menee puolituntia mulla, tosin kävelen niin paljon kuin jaloista lähtee. Noitten lisäks passaan miestä ja tytär oppinu tekemään samaa, käskyttää samalla tavalla kuin mies. Välillä vituttaa niin, ettei veri kierrä. Onneks mulla on kaks ihanaa ystävää ja huomenna virkistymään mun ihanan ystäväni luokse :heart:. En tiedä, mitä tekisin ilman mun ystäviä.

En minäkään näissä joka päivä oikeasti vello, tänään vain tuntui raskaammalta kuin ehkä jo viikon päästä tuntuukaan. Kai se on tämä muuttokin, tuntuu ettei niinku millään uppoa toisen ihmisen päähän ettei voida alkaa loppukuusta hoitamaan 7 ihmisen tavaroita kokoon siitä vain ja noin vain eli kuun vaihteessa sekin.

Hui, ihan kuin minä olisin kirjoittanut aloitustekstin.
Ymmärrän 100% mitä tarkoitat ja tunnet. Välillä mietin, että vaikka miestä rakastankin paljon,
niin riittääkö vain rakkaus. Minullakaan ei ystäviä liiaksi ole, tiedän tuon yksinäisyyden tunteen. Ja
vaikka mies on lähellä ei hän välttämättä ole läsnä.
Äh, en saa puettua kaikkia ajatuksiani sanoiksi, mutta luulen, että ymmärrät sanomattakin.

Mä en vaan siedä sitä, että automaattisesti pidetään yksinhuoltajien elämää jotenkin kamalan raskaana ja ankeana.

Ihan ensiks selvität sen muuton, se on ihan helkutin rankkaa ja vie voimia! Sekin stressaa kaiken sen muun päälle. Selviät kyllä siitäkin hengissä, dont worry ;)

Ja sitten, järjestät sitä aikaa miehes kanssa, vaikka joku ilta laitat lapset ajoissa nukkumaan, laitat vähän iltapalaa itelles ja miehelles ja puhut. Mieti jo etukäteen, kirjota vaikka ensin ylös sun ajatukset, että ne selkiintyy ja sitten kerrot rauhassa, mitä sulla on mielessäs. Lapset ja koti on teidän yhteisiä, molempien kuuluu hoitaa niitä yhdessä, molempien pitää saada omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. Se vaatii tahtoa nyt molemmilta. Sitten jos yrityksestä huolimatta mies ei muutu, niin sitten on aika miettiä haluatko elää lopun elämää hänen kanssaan vai haluatko elämältäs jotain muuta.

Yhteistyössä