Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin,kun joittenkin mielestä kaikkien pitäis asua kehäkolmosen sisällä..
oikeesti,miten joku voikin tosissaan olla sitä mieltä että ihmiset muuttaakoon pois että sudet ja muut saa mellastaa rauhassa??!
Minä olen sitä mieltä, että mikäli muutetaan keskelle korpea, on asennoiduttava elämään osaltaan luonnon ehdoilla.
Ei voida lähteä sille linjalle että koska olen ihminen ja me kädelliset olemme totta vieköön tämän maailman napoja, minulla on oikeus antaa elukoideni laiduntaa vaikka keskellä metsää aitaamattomalla alueella jos haluan. Ja jos joku metsässä ennen minua asunut peto vie elukkani, päästän siitä ja sen lajitovereista ilmat.
Tottakai ihmisellä on oikeus suojella omiaan, niin lapsiaan kuin hallussaan olevia kotiläimiä. Mutta suojelun tulisi lähteä siitä, että turvataan esim. eläinten turvallisuus riittävän järeillä aitauksilla. On turha itkeä menetettyä elukkaa jos ei ole satsannut sen turvallisuuteen.
Mahtavatko tietyissä osissa Afrikkaakin elävät ihmiset itkeä sitä, etteivät voi pykätä majaansa keskelle villiä savannia ja pistää vuohta pihaan, koska leijonat vievät vuohen takuuvarmasti. Ja lapset myös. Ja sitä todella tapahtuu jatkuvasti...