On se vaan kamalaa miten köyhät naiset joutuvat käyttämään julkista liikennettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
”Tämän on oltava jatkuva trendi eikä vain ohimenevä aalto. Tämän pitää oikeasti olla tapetilla”, Rajapuro sanoo.”

Onneksi en ole havainnut häirintää liikennevälineissä.
Hyvä kampanja ja varmasti tarpeen.

Omalla autolla kun liikkuu niin saa olla rauhassa.
Naiset pysyköön pois ahdistelijoiden tieltä?

Siiri olisi voinut tarkemmin kertoa, millaiset miehet häntä ahdistelevat. Vai onko todellakin niin, että työstä saapuvat virkamiehet ja perheenisät ryhmittyvät joukoksi joka alkaa häiritä naisia?

Moni yrittää nykysin urbaaniin tapaan "vain pysyä erossa ikävyyksistä". Minä toimin usein toisin, mutta olen tälläkin palstalla saanut arvostelua kanssakulkijoiden huonoon käytökseen puuttumisesta. Opiskeluaikainen ystäväni sai sakkotuomion siitä, että meni ojentamaan naista pahoinpidellyttä miestä. Nainen näet paljastui jälkeenpäin miehen kumppaniksi ja kertoi oikeudessa, että häntä ei hakattu, he vain "hassuttelivat".

Siiri voisi myös käsi sydämellä kertoa, menisikö hän itse väliin, jos samainen joukko häiritsisi keski-ikäistä miestä - tasa-arvo näet.

Hassutellut nainen
injured-woman-with-bruised-eye-picture-id470570964

Viimeksi muokattu:
Perussuomalaisena ehdotan, että valtio hankkii kaikille naisille auton.
Ilmeisesti laskit leikkiä. Usein muistelen aikaa, jolloin autoilin. Kerran vuokrasin pakettiauton, jonka vaihdekeppi ei toiminut kunnolla. Veimme tavaraa kierrätyskeskukseen ja peruuttaminen ei onnistunut.
Pyysin miehiä apuun ja vika tosiaan oli autossa. Kun pääsimme takaisin Helsinkiin ja palautin auton firmaan, tunsin suunnatonta helpotusta.
Nykyään ihmettelen sähköpotkulaudan suosiota. Keskikaupungilla on paljon helpompi edetä kävelemällä.
Sairaalat ovat helisemässä tapaturmien takia.
Olen koko elämäni kärsinyt miesten liiasta huomiosta. Ikääntyneenä maski kasvoilla elämä tuntuu ihanalta.
Kaiken perusta on kotikasvatus. Poikia pitää kasvattaa kunnioittamaan tyttöjä ja naisia.
Muistan kun parikymppisenä matkustin junalla Saksassa. Kaksi nuorta miestä halusi kantaa laukkuani.
He olivat erittäin kohteliaita. En enää muista otinko vastaan apua. Laukkuni oli melko kevyt.
Muutama vuosi sitten Helsingin lentokentän liukuportaat pysähtyivät. Minulla oli korkeat talvinilkkurit ja olin tuskastunut matkalaukkuni kanssa. Nuori mies sieppasi laukkuni ja jäi odottamaan minua portaiden yläpäähän. Kiitin avusta, joka oli tarpeen.
Ihmisiin pitää luottaa. Apua pitää saada ja uskaltaa ottaa vastaan.
Tuntuu kurjalta, kun vielä nykyään fiksu oikeustieteen opiskelijanainen joutuu pelkäämään Helsingin liikennevälineissä. Minusta autoton elämä on ihanaa ja ympäristöystävällistä.
Toki otan auton vastaan, jos persut sen minulle joskus lahjoittavat. Kiitos paljon jo etukäteen.

Omalla autolla kun liikkuu niin saa olla rauhassa.

Toisinaan häiriköistä pääsee parhaiten eroon olemalla reagoimatta. Ainakin tuo Siiriä ahdistellut tyyppi kuulostaa melkoiselle sekopäälle. Saattaa olla, että vieressä olleet ovat kyllä seuranneet tilanneeta olleet valmiita puuttumaan, jos se menee vielä pidemälle. Tuollaisten tyyppien kanssa voi joutua oikeasti todella hankalaan tilanteeseen, kun ne hermostuu ja vetää moran eriin takataskusta...
On eri asia olla isokokoinen mies, jolla on taustaa kontaktilajeista kuin perusjannu tai nainen. Iso ja kyvykäs mies voi puuttua tuollaisiin tilanteisiin alhaisemmalla kynnyksellä. Me muut puututaan vasta sitten, kun on ihan pakko.

On myös turha kuvitella, että tuollainen häirikkö "kunnoittaisi" enemmän miehen puuttumista tilanteeseen. Ei kyse ole siitä, vaan siitä, että mies on helpommin fyysinen uhka ja näinollen häirikkö reagoi mieheen helpommin.

…Kaiken perusta on kotikasvatus. Poikia pitää kasvattaa kunnioittamaan tyttöjä ja naisia...

Niin olen samaa mieltä, tosin feministit näkevät asian toisin. Ensinnäkään ei ole miehiä ja naisia. Toisekseen ketään ei pidä kasvattaa mitenkään eritavoin, ainakaan sukupuolensa perusteella. Kolmanneksi mikään kasvatus ei auta, jos henkilön kulttuuritausta näkee naisen ns. alempiarvoisena ja vähäpukeisen naisen säädyttömänä. Tuo mainitsemasi ”herrasmieskulttuuri” on ensinnäkin 100%:sti länsimainen luomus. Sitä ei ole vaikkapa Afrikassa, mitä nyt tuontitavarana koitettu ehkä viedä. Sen lisäksi se edellyttää sukupuolirooleja, joita vastaan feministit tekevät työtä herkeämättä.

Toisinaan häiriköistä pääsee parhaiten eroon olemalla reagoimatta. Ainakin tuo Siiriä ahdistellut tyyppi kuulostaa melkoiselle sekopäälle. Saattaa olla, että vieressä olleet ovat kyllä seuranneet tilanneeta olleet valmiita puuttumaan, jos se menee vielä pidemälle. Tuollaisten tyyppien kanssa voi joutua oikeasti todella hankalaan tilanteeseen, kun ne hermostuu ja vetää moran eriin takataskusta...
On eri asia olla isokokoinen mies, jolla on taustaa kontaktilajeista kuin perusjannu tai nainen. Iso ja kyvykäs mies voi puuttua tuollaisiin tilanteisiin alhaisemmalla kynnyksellä. Me muut puututaan vasta sitten, kun on ihan pakko.

On myös turha kuvitella, että tuollainen häirikkö "kunnoittaisi" enemmän miehen puuttumista tilanteeseen. Ei kyse ole siitä, vaan siitä, että mies on helpommin fyysinen uhka ja näinollen häirikkö reagoi mieheen helpommin.
Minkä ihmeen takia sitä puuttuisi jonkun häirikkölauman tekemisiin, koska siitä seuraisi jotain seuraavista: saat turpaan, saat puukosta tai joudut syytteeseen pahoinpitelystä.

Yhteistyössä