On tääkin vääntöä yhden viiskymppisen saamiseksi!!!!Kelasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syksyinen maa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syksyinen maa

Vieras
Eli haen osittaista hoitorahaa ekaluokkalaisesta, koska teen alle 30 tuntia viikossa töitä. Olen ihan lasteni takia tehnyt aina alle 30 tuntista viikkoa, mutta nyt tuli lisäselvityspyyntö että työnantajan pitää vielä erikseen kirjoittaa todistus työajasta, vaikka sen jo teki varsinaiseen hakemukseen.

Ja mikä logiikka tässä sit on, kun pyynnössä lukee että:
Lähettämästänne työnantajan todistuksesta ei käy ilmi, miksi työaikaa on lyhennetty.
seuraavaksi lukee:
Rahan maksaminen ei välttämättä edellytä säännöllisen työajan nimenomaista lyhentämistä. Mikäli vanhempi tekee osa-aika työtä nimenomaan lapsen hoidon vuoksi.

Siis mun on vakuutettava mun pomolleni, että teen tätä lasteni takia? Ja on hänen vallassaan, mitä todistukseen kirjoittaa?

Onhan tuo pieni raha, mutta sillä saa meille viikon ruoat ja pääasiahan on lapset, oma ekaluokkalaiseni ei todellakaan ole iltapäiviään yksin kotona!

Jos viikoittainen työaikasi on jo ennestään enintään 30 tuntia viikossa, mutta muusta syystä kuin lapsen hoidon vuoksi (esimerkiksi osa-aikatyön takia), et voi saada osittaista hoitorahaa ennen kuin lyhennät työaikaasi lapsen hoidon vuoksi normaalista työajastasi.

Eli osa-aikatyö ei käy syyksi, siksi tahtovat tietää, että teet nimenomaan lasten takia.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos viikoittainen työaikasi on jo ennestään enintään 30 tuntia viikossa, mutta muusta syystä kuin lapsen hoidon vuoksi (esimerkiksi osa-aikatyön takia), et voi saada osittaista hoitorahaa ennen kuin lyhennät työaikaasi lapsen hoidon vuoksi normaalista työajastasi.

Eli osa-aikatyö ei käy syyksi, siksi tahtovat tietää, että teet nimenomaan lasten takia.

Sain mä keskimmäisestäkin lapsesta tätä rahaa. Taidanpa pyytää sihteeriä kirjoittamaan todistuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Syksyinen maa:

Sain mä keskimmäisestäkin lapsesta tätä rahaa. Taidanpa pyytää sihteeriä kirjoittamaan todistuksen.

No tottakai pyydät jos Kela kerran sellaista vaatii. Huoh!

Alkuperäinen kirjoittaja Syksyinen maa:

No tottakai pyydät jos Kela kerran sellaista vaatii. Huoh!

No huoh niin, kunhan vain saan sen rahan pyydän vaikka siivoojalta todistuksen.

Yhteistyössä