On tämä merkillistä, eilen piti hakea lapsi eskarista.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
kesken kaiken, koska hänellä oli silloin kunnolla kuumetta (38,4 astetta). Tänään en sitten vienyt lasta eskariin, kun ajattelin, että jos hänelle jälleen nousee kuumetta, mutta eipä ole noussut - ainakaan vielä. Lämpö on ollut koko aamun ja aamupäivän 36,1 astetta.

Kuumetta lapsella oli siis maanantaina ja tiistana, mutta ei enää keskiviikkona. Joten mikä ihme
kuumeen nousu lapselle eilen sitten iski?

Onko lapsen siis syytä olla koko ensi viikko varmuudeksi kotona, ettei vain tule opelta valitusta, että lapsi on kipeänä eskarissa?

(Tulee vain tässä välillä mieleen, että jos lapsen kroppa alkaa reagoimaan tuolla kuumeella,
kun lapsi ei halua olla eskarissa)

Alkuperäinen kirjoittaja no höh;22437942:
veit lapsesi liian aikaisin eskariin, jos kuumetta oli ma-ti. olisit pitänyt sen yhden kuumeettoman päivän kotona eli keskiviikon.

mieltä minäkin... Lapsesi olisi tarvinnut vielä yhden toipumispäivän kotona. Nyt meni eskariin liian pian, ja rasittui, joten nousi kuume. Ei luultavasti sen kummempaa. Itse pidän lapseni aina yhden oireettoman päivän kotona, jos on ollut kova tauti, niin voi olla parikin päivää kotona.

Minähän pidin lapsen kotona maanantain, tiistain ja keskiviikon. Eskariin hän meni eilen eli siis torstaina. Ja keskiviikko oli hänellä se kuumeeton päivä. Mutta tänään siis lapsella ei kuitenkaan
ole kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22437988:
Minähän pidin lapsen kotona maanantain, tiistain ja keskiviikon. Eskariin hän meni eilen eli siis torstaina. Ja keskiviikko oli hänellä se kuumeeton päivä. Mutta tänään siis lapsella ei kuitenkaan
ole kuumetta.

No sitten se oli vaan sellainen tauti, joka pitää vähän taukoa ja tulee sitten vielä uudestaan päälle. Onhan niitä monenlaisia. Ei kannata hermostua, jos eskariope jotain naputtaa. Olen itse huomannut, että joskus aamuisin on hankala huomata, onko lapsi väsynyt vaiko kipeä. Yleensä olen laittanut sitten kouluun ja sanonut, että tulee kotiin, jos tulee huono ole. Ei sen kummempaa, ei me äidit ennustajia olla. Niin, ja yhtään kertaa eivät ole tulleet kesken päivän kotiin..

Vieras, mutta minusta todella alkaa tuntua, että eskariope on saanut lapsesta ihan tarpeeksi ja siksi valittaa joka asiasta. Eikä lapsikaan pidä opesta yhtään. Harmi vain, kun tuohon ei tullut mitään muutosta, vaan lapsen on pakko mennä eskariin.