Siis.... %&#%/) että meinas kiehahtaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ymmällään

Vieras
Mun eskarilaiselle nousi lämpö maanantai-iltana. Oltiin siis tiistai kotona ja käytiin lääkärissä, missään ei mitään vikaa, se päivä sairaslomaa ja kotio.
Ti-iltana nousi kuume ja mummu otti sitten eiliseksi lapsen mummulaan ja mä menin töihin.
Muksu oli koko eilisen kuumeeton, pirteä ja normaali, söi, joi ja leikki.
Tänään vein lapsen eskariin ja menin töihin ja 2h sen jälkeen mun perään soitettiin eskarista, että "Tulisitko hakemaan lapsen kotiin kun se on ihan hirveän kipeä ja tuskainen eikä pysty olemaan mitenkäänpäin, että miten sä sen nyt jo tänne toit..?" Sanoin, että eilisen eikä tän aamun aikana ollu mitään, mutta tottakai tulen hakemaan.
Menin eskarille, niin eskariope kysyi, että oliko lapsi mummulla eilen? Vastasin tietysti, että kyllä, johon tämä ope totesi, että "joo no kyllä kannattaisi ihan KOTONA nyt levätä sitten nämä seuraavat päivät ihan rauhassa, että antaisit nyt lapsesi parantua..." Ja anova katse.

Kiitin puhelusta, toivotin viikonloput, poistuimme paikalta ja tattadaa, lapsi on ihan terve....!!!!
Siis ei lämpöä, ei kurkkukipua, ei mitään!
Kysyin lapselta onko se esittäny kipeempää kun on, mutta en oikeen saanu vastausta.... Pidin puhuttelun, että jos ei ole oikeesti kipee, niin ei voi tollain huijata jne ja kaikki okei, mutta mitäs hittoo mä nyt sit huomisen kanssa teen.....!
En mä nyt tervettä lasta kai lääkäriin vie että saisin saikkulapun töihin... Voi perkele, suoraan sanottuna.....

En mä kenellekään SUUTTUNU, mutta meinas kyllä kiehahtaa tollaseen vihjailuun KOTONA olemisesta, ihankun mummun luona ei voisi olla.
Olen yksinhuoltaja ja äärettömän kiitollinen siitä, että mun lapsella on tuollainen mummu joka mahdollistaa tällaiset ratkaisut.

Onpa noloa tosiaan kun lapsi ei ole kipeä!

Kyllä meidänkin lapset on ollu kipeenä isovanhemmilla. Tietty kotona jos esim. oksennustauti tms. Mutta jos pientä flunssaa ja lämpöä niin samalla tavalla voivat isovanhemmilla levätä kuin kotonakin kun isovanhemmat eläkkeellä ja joutilaina.

Minä soittaisin eskariin, että onko lapsella sielä kaikki hyvin, kun nyt kävi näin! Että onko kavereita yms. Jostain syystä nyt tahtoi kovasti sieltä kotiin. Kertoisin selvästi, että nyt ei ole kipeä ollenkaan!

olisin sinuna kysynyt eskariopelta mitä oikein vihjailee ja antanut kuulla mistä on kyse. Loppukaneetiksi olisin toivonut hänelle vielä jatkossa tilannetajua enemmän ja miettimään kaksi kertaa ennen kuin alkaa vihjailemaan mitään sairaan lapsen hoitoon tuomisesta. Kele.

Mummu on työelämässä, mutta hänellä on vapaapäiviä välillä arkisinkin -kuten eilen.
Eli mummulle en voi huomena viedä.

Meillä oli viime viikolla eskarikeskustelu eskariopen kanssa missä käytiin asioita läpi ja päivitetään sitten viimeistään ensi keväänä. Kaikki ok.
Lapsi menee eskariin mielellään, ei aina haluaisi lähteä kotiin, hänellä on kavereita, osaa jo vähän lukea ja on hyvä laskemaan... Olen jutellut lapsen kanssa ja eskariopen kanssa eikä missään pitäisi olla mitään vikaa.. :(

Meidän muksu osaa oksentaa "käskystä". Eli jos häntä ei huvita mennä esim. hoitoon, hän oksentaa. Tota en tiedä miten lapsi osaa nostaa kuumeen mutta kai sekin tässä maailmassa on mahdollista.

Ja ihan kannustukseksi. Kyllä äiti näkee onko lapsi kipee oikeesti vai ei.

Mä oisin kanssa sen kannalla, että soitat nyt vaan sinne eskariin ja keskustelet sen open kanssa. Kyllä se työssäkäyvänä naisena luulis ymmärtävän, että ei sulla oo mahollisuuksia vietellä terveen lapsen kanssa päiviä kotona. Muuten saat joko potkut tai sama temppu voi uusia...

Jos lapsi on kipeä, samalla tavalla se sairastaa kotona kuin mummun luonakin. Eri juttu ehkä olisi, jos se lapsi vietäisiin jonnekin hirveän hälyisään ja levottomaan paikkaan sairastamaan tai hän joutuisi kipeänä kävelemään kilometritolkulla tms. Mummu on varmasti lapselle turvallinen ihminen ja mummula paikka, jossa on hyvä olla. Älä välitä eskarin sanoista.

Yhteistyössä