ongelma(ko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm.

Vieras
lapsi ei ole nähnyt isäänsä 7 vuoteen, koska isää ei ole kiinnostanut ja sitte hänellä on ollut uusi perhekin. lapseni on nyt 8-vee. hän tietää, että hänellä on isä jota ei ole tavannut, isänäitiä on tavannut epäsäännöllisen säännöllisesti. nyt isä haluaisi tavata lasta.
onko hyvä idea?
pelkään vaan että hän lupailee lapselle asioita joita ei pidä. esim tapaamisia sun muita... en haluaisi että lapseni pettyy...

mitä teen?

ainakin lapsi oppii tuntemaan millainen isänsä on, ja ehkä pettyykin.. itse olen pettynyt enkä kuvitellut enää mitään harhakuvitelmia hänestä. pääsin sen yli kyllä.

taitaa tässä minuakin jännittää ihan hirveesti, näiden vuosien jälkeen. jos tapaisimme, ja katsoisin mihin asiat kehittyy. pitääkö isä yhteyttä tms....

hänellä on kaks lasta minun lapseni lisäksi (on nyt eronut näidenkin äidistä) oishan se varmaan lapselle kiva tavata sisarpuoliaankin....

päästäisin. tai olen itse päästänyt ja antanut lasten kommunikoida vapaasti isovanhempiensa kanssa, joihin ei voi koskaan ikinä luottaa. sanovat toista ja tekevät toista. Pettymyksiä on tullut ihan liikaa. (eivät tule, eivät hae, eivät tee mitään lasten kanssa vaikka ovat viestitelleet, että tulkaa kun on ikävä...)

Joten varmmasti antaisin tuossa tilanteessa lapsen omalle isälle edes 1 mahdollisuuden.

En mä sinuna lähtisi estämäänkään tapaamista. Kyllä jokainen haluaa silti omasta isästänsä tietää, vaikka ei olisikaan ollut läsnä elämässä.

Tietenkin sitten, jos tapaamisesta/tapaamisista alkaa tulla jotain harmia, ongelmaa, mielipahaa lapselle tms., niin on syytä tehdä asialle jotain.

Yhteistyössä