Ongelmallinen suhde ruokaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Olen 163cm ja n.90kg. vaatekoko 42.

Synnytyksestä on kaksi kuukautta.

6 vuotta sitten painoin n.40kg ja olin (nyt jälkeenpäin myöntäen) anorektisen kokoinen.Vaatekoko 32 tippui päältä ja ostin vaatteet lastenosastolta. Elin tupakalla, kahvilla ja joskus söin palan ruisleipää päivässä..

Aloin seurustelemaan vakavissaan jolloin paino alkoi nousemaan, mutta olin n.4 vuotta normaalipainoinen.

Sain esikoisen, raskausaikana painoa tuli 20kg, jotka käytännössä katsoen kaikki jäivät, nyt uudesta raskaudesta tuli vielä 5kg lisää.

En pidä itsestäni, en ulkonöästäni, haluaisin laihtua.

Minulla ei kuitenkaan ole mitään itsekuria. Se olisi joko tai. Varsinkin nyt kun on kotona, koko ajan tulee syötyä jotain.

Joku päivä näännytän itseäni, juon paljon kahvia ja vettä ja mahdollisimman vähän ruokaa, niinä päivinä olen hyvin ylpeä itsestäni. Toisina päivinä syön syön syön, enkä tule kylläiseksi. Haen keksejä, suklaata, sipsejä ja syön. Oloni on syömisen ajan hyvä ja nautin, mutta jälkeenpäin iskee kova morkkis. Nyt on päässä alkanut pyörimään oksentamisen mahdollisuus.

Ajattelen myös paljon karkkia, himoitsen suklaata ja saan melkein fyysisiä vierotusoireita. Koko äivän saattaa mielessä vain pyöriä se hetki kun illalla pääsee sohvalle syömään karkkipussin. Palkitsen itseni kaikella hyvällä, varsinkin tupakan polton lopettamisen jälkeen makean syönti on lisääntynyt.

Tiedän, että mulla on kieroutunut suhde ruokaa, mutta en tiedä mitä voisin asialle tehdä?!

Onko muita?

Suosittelen että alat syömään enemmän.
Kyllä, ihan oikeesti syöt kunnon ateriat, kunnon ruokaa ja paljon kasviksia.
Ei muuten tarvi enää ahmia keksiä, suklaata, jätskiä, sipsiä.......

Joskus makeanhimo on oikeasti jonkin aines suhteen puutosta...
Syö paljon niitä kasviksia ja hedelmiä ja ruokaa kanssa kunnolla,eikä mitenkään näännytellen... kunnon aamupala ja ateriat ihan ohjeiden mukaan... ja tietenkin paljon vettä... auttaa paljon paremmin ku syömättömyys ... tsemppiä =)

syökää ns. lautasmallin mukaan eli puolet lautasesta salaattia, vihanneksia, kasviksia.
Säännöllinen ateriarytmi, ei tarvi ahmia nälkään, kun nälkä ei pääse iskemään.
Etsikään itsellenne mukanva liikuntamuoto. "Vain sellainen liikunta laihduttaa mitä tehdään ja vain sellaista tehdään mikä on mukavaa"!

Yhteistyössä