Ongelmia nimen kanssa ;DD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Danielaah -94
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leonie on todella kaunis nimi. mutta ei sitä osaa Suomessa kukaan lausua. Olisit koko ajan korjaamassa miten se oikeasti lausutaan... Paitsi ettet osaa itsekään. Se on Liouni, niin kuin Naomie on Neioumi.

Kiitos. Vihdoinkin joku joka on tosissaan, niinkuin eräät..

Ja mikä hiton kiimainen leo leijona?! Huoooooooooh!

Alkuperäinen kirjoittaja ja vittu:
Siis täällä on niin ihmeellistä porukkaa aina näitten juttujensa kanssa. Koskaan ei mikään ole hyvä! Joko oot liian nuori tai sitte liian vanha tai sitte ihan muuten vaan "epäsopiva" "epäkypsä" äidiksi. Hitto jos joku tulee tänne kysymään jotain mielipidettä jostain nimestä, niin heti se teilaaminen alkaa.. Menkää oikeesti itteenne!

[/quote]

Vaikka olisit puoliksi marsilainen niin kai sun nyt pitää tietää miten lapsesi nimi lausutaan :D
(joojoo, ihan selkeä provohan tää on)
Mä oon aikoinaan tavannut suomalaisen naisen jonka puoliturkkilainen lapsi oli äidin mukaan "Siktem". Paitsi että se oli kyllä "Tsiidem"... :D. Çigdem oli lapsen nimi siis.[/quote]

Niin no miksiköhän sitten kysyin asiasta? Sori jos en tienny, mutta yritin sentää selvittää asiaa ennen kuin antaisin nimen.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Danielaah -94:
Voi anteeksi että en halua lapseni nimeksi mitään Päiviä tai jtn hirveetä perisuomalaista nimeä kun itsekkin olen puoliksi espanjalainen.

Vaikka olisit puoliksi marsilainen niin kai sun nyt pitää tietää miten lapsesi nimi lausutaan :D
Mä oon aikoinaan tavannut suomalaisen naisen jonka puoliturkkilainen lapsi oli äidin mukaan "Siktem". Paitsi että se oli kyllä "Tsiidem"... :D. Çigdem oli lapsen nimi siis.

Ja sulla ikää???? Kiusaat oikeesti netissä teiniäitiä. Pikkusen hei sympatiaa. Me ollaan kaikki erilaisia ihmisiä. Ei olla provoja kaikki harmaat....

Mä oon aikoinaan tavannut suomalaisen naisen jonka puoliturkkilainen lapsi oli äidin mukaan "Siktem". Paitsi että se oli kyllä "Tsiidem"... :D. Çigdem oli lapsen nimi siis.[/quote]

Niin no miksiköhän sitten kysyin asiasta? Sori jos en tienny, mutta yritin sentää selvittää asiaa ennen kuin antaisin nimen. [/quote]

Heh, failasin ton:'DD

Mut siis joo, silti :DD

Laita se Leonie toiseksi nimeksi ja etunimeksi joku vähän helpommin lausuttava. Ja se nimihän lausutaan niin kuin ihmiset parhaansa mukaan yrittää sen oikein lausua. Vaikka itse haluaisit nimen lausuttavan jollain tietyllä lailla, ihmiset ei välttämättä osaa niin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Danielaah -94:
Niin no miksiköhän sitten kysyin asiasta? Sori jos en tienny, mutta yritin sentää selvittää asiaa ennen kuin antaisin nimen.

Minusta vaan on todella hassu, jopa vähän käsittämätön lähtökohta, että haluaa antaa lapselle tämän tietyn nimen, muttei yhtään tiedä miten se kuuluu sanoa. Sehän tarkoittaa sitä, ettei tiedä minkä nimen on antamassa.

Leonie on kirjoitettuna kovin nätti, mutta vaikea, ja siitä varmasti löytyy yhtä monta versiota lausuttuna kuin on lausujaakin.

Leona on nätti, ja Leoni-nimi on mielestäni myös kaunis.

No eiköhän senkin näe tästä tasosta, siis tosiaan VAKKARIEN tasosta, että miten pienestä se "hauskuus" on kiinni täällä ja heidän elämässään. Voi, voi.. Ja ikää kuitenkin luulis olevan sen yli 30 näillä vittuilijoilla. Mutta eipä se tosiaan iästä ole kiinni. Huomattu on.

Onnea sulle Danielaah -94 tytöstä!! Äläkä välitä näistä vanhoista haaskoista täällä. Luultavasti vaan kateellisia sulle sun nuoruudesta, kun oma elämä on mennyt jossai vitun kaksplussan keskustelupalstalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja ahhah:
No eiköhän senkin näe tästä tasosta, siis tosiaan VAKKARIEN tasosta, että miten pienestä se "hauskuus" on kiinni täällä ja heidän elämässään. Voi, voi.. Ja ikää kuitenkin luulis olevan sen yli 30 näillä vittuilijoilla. Mutta eipä se tosiaan iästä ole kiinni. Huomattu on.

Onnea sulle Danielaah -94 tytöstä!! Äläkä välitä näistä vanhoista haaskoista täällä. Luultavasti vaan kateellisia sulle sun nuoruudesta, kun oma elämä on mennyt jossai vitun kaksplussan keskustelupalstalla :)

Peesaan tätä! :) Ihme vikisijöitä nää vakkarit, esim. just åbo, no sehän on nähty jo aikaa sitten ;)

Musta tuo nimi on ihan nätti, mutta se on totta, että varmasti se on vaikea lausua. Asutteko suomessa? Tuletteko aina asumaan? (no sitähän ei voi koskaan varmaksi tietää) Jos vastaat kyllä, niin sitten laittaisin tuon leonien jossain vähän eri muodossa, esim. leona tai leoni. Ihan vaan siks, että ei olis niin vaikea lausua sitten suomalaisten sitä :) Jos olet itse espanjalainen, niin sulla on verissä se puhuminen, ja sun suuhun se tuntuu niin helpolta sanoa :)

Älä välitä noista vakkareista, ne on ihan oikeesti ilkeitä. Haukkuvat teiniksi, ja toisten valikoimia nimiä, mutta todellisuudessa alentuvat itse pentujen tasolle, kun alkavat kiusaamaan, ja haukkumaan. Ja vielä vääntämään jotain hiton kiimaista leijonaa. L-A-P-S-E-L-L-I-S-T-A!!! Menkää tollot itseenne. Ja ennenkaikkea, hankkikaa se elämä, saatatte yllättyä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti 21 v.:

Peesaan tätä! :) Ihme vikisijöitä nää vakkarit, esim. just åbo, no sehän on nähty jo aikaa sitten ;)

Musta tuo nimi on ihan nätti, mutta se on totta, että varmasti se on vaikea lausua. Asutteko suomessa? Tuletteko aina asumaan? (no sitähän ei voi koskaan varmaksi tietää) Jos vastaat kyllä, niin sitten laittaisin tuon leonien jossain vähän eri muodossa, esim. leona tai leoni. Ihan vaan siks, että ei olis niin vaikea lausua sitten suomalaisten sitä :) Jos olet itse espanjalainen, niin sulla on verissä se puhuminen, ja sun suuhun se tuntuu niin helpolta sanoa :)

Älä välitä noista vakkareista, ne on ihan oikeesti ilkeitä. Haukkuvat teiniksi, ja toisten valikoimia nimiä, mutta todellisuudessa alentuvat itse pentujen tasolle, kun alkavat kiusaamaan, ja haukkumaan. Ja vielä vääntämään jotain hiton kiimaista leijonaa. L-A-P-S-E-L-L-I-S-T-A!!! Menkää tollot itseenne. Ja ennenkaikkea, hankkikaa se elämä, saatatte yllättyä ;)
Sitten hiljennytään ku saa nenilleen, mutta heillä olis oikeus sanoa mitä haluavat!!!!! Palstamammojen lapset suurin osa kiusaajia koulussa, koska äidit tekevät sitä myös:/ Kotoahan se oppi saadaan...

Alkuperäinen kirjoittaja asd:

Sitten hiljennytään ku saa nenilleen, mutta heillä olis oikeus sanoa mitä haluavat!!!!! Palstamammojen lapset suurin osa kiusaajia koulussa, koska äidit tekevät sitä myös:/ Kotoahan se oppi saadaan...

Niinpä! Hiljennytään, ja unohdetaan, ehkä vähän märistäänkin, ja sit unohetaan ja jatketaan, näinhän se menee, on aina mennyt.

No sori, mutta kyllä mä oletan, että äidit osaa lausua oman lapsensa nimen, jos erikoisempi ulkomaalaisperäinen nimi lapselle annetaan. Osaan itsekin :)

Sanaakaan äidin iästä en oo kirjoittanut, tai väännellyt nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
lausuisin sitä Leonii.

Samoin lausisin minä. Ja niin se lausutaan esim. Briteissäkin.

Aijaa, minä asun Briteissä. Mun lapsen tarhakaveri on Leonie, ja se ei kyllä lausuta noin. Pitäiskö mennä äidilleen korjaamaan, että sori nyt meni kyllä väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No sori, mutta kyllä mä oletan, että äidit osaa lausua oman lapsensa nimen, jos erikoisempi ulkomaalaisperäinen nimi lapselle annetaan. Osaan itsekin :)

Sanaakaan äidin iästä en oo kirjoittanut, tai väännellyt nimeä.

Enkä mä ole sanonut, että sä olet kirjoittanut jotain iästä tai väännellyt nimeä, mutta muut sun kaltaiset kyllä on.

Ja, ap:han kysyi, miten meidän mielestä se lausutaan, en usko, että apllä itsellään ei mitään osviittaa asiasta ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti 21v.:
Enkä mä ole sanonut, että sä olet kirjoittanut jotain iästä tai väännellyt nimeä, mutta muut sun kaltaiset kyllä on.

Ja, ap:han kysyi, miten meidän mielestä se lausutaan, en usko, että apllä itsellään ei mitään osviittaa asiasta ollut.

Ehkä ymmärsin väärin, mutta ei ap mielestäni kysynyt miten me nimen lausuisimme, vaan että miten se kuuluu lausua kun hän ei tiedä. No, ihan sama loppujen lopuksi mitä kysyi ja miten lausuu tai jättää lausumatta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
lausuisin sitä Leonii.

Samoin lausisin minä. Ja niin se lausutaan esim. Briteissäkin.

Aijaa, minä asun Briteissä. Mun lapsen tarhakaveri on Leonie, ja se ei kyllä lausuta noin. Pitäiskö mennä äidilleen korjaamaan, että sori nyt meni kyllä väärin?

Eiköhän vanhemmat saa päättää, jos haluavat eri lausantatavan. Briteissä olen itsekin ja muualla maailmassa asunut enkä ole tavannut Leonie nimeä muuten äännettävän. Toki voin olla väärässä, pahoitteluni jos sua nyt noin kovasti riipaisi :D

Yhteistyössä