onko 1400 ja 1600 linkouksella eroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ooooo

Vieras
kun on 2 pyykkikonetta niin minusta niissä ei ole muuta eroa kuin tuo linkous, ja toi 1400 on satasen halvempi.
onko se 1600 linkous jotenkin huippuerikoista, että siitä maksaisin tuon lisän? :)

Meillä on 1400 linkous ja en käytä sitä muille kun lakanoille. Semmosia ryppyisiä rusinoita ovat, jos laitan täydelle lingon. 900 käytän vaatteille. Ei tarvii silloin silittää. 1600 tekee kuivemman pyykin, mutta ovat tosiaan silityksen tarpeessa.

En pitäisi sitä ratkaiseva valintatekijänä.

Meillä on maksimilinkous 1800 ja sitä käytän kaikkeen paitsi hienopyykkiin mihin automaattisesti tulee 1200. Joskus tilanteen mukaan säätelen linkouksia mutta erittäin harvoin (meillä voi säätää mitä vaan 200 välein).

Mä käytän lähes aina 1600, koska heitän kaikki vaatteet suoraan kuivausrumpuun ja kuivaus ei kestä sitten niin kauaa. Mulla tosin seuraava vaihtoehto on 1200, mutta onhan siinä ihan selvä ero.

Alkuperäinen kirjoittaja ooooo:
kun on 2 pyykkikonetta niin minusta niissä ei ole muuta eroa kuin tuo linkous, ja toi 1400 on satasen halvempi.
onko se 1600 linkous jotenkin huippuerikoista, että siitä maksaisin tuon lisän? :)

200 kierrosta minuutissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä käytän lähes aina 1600, koska heitän kaikki vaatteet suoraan kuivausrumpuun ja kuivaus ei kestä sitten niin kauaa. Mulla tosin seuraava vaihtoehto on 1200, mutta onhan siinä ihan selvä ero.

Meidän koneessa sama juttu. Käytin alkuun tuota 1600, mutta totesin että pyykit eivät jää mitenkään ratkaisevasti märemmiksi 1200 kierroksellakaan ja kuivuvat kutakuinkin samassa ajassa. Nyt käytän pelkästään 1200:a, 1600 tuntuu tarpeettoman kovalta myllytykseltä. Kuivausrumpua miellä ei ole, ripustellaan pyykit telineelle.

Minulle on selitetty, että mitä kovempiin kierroksiin kone pystyy, sitä parempi moottori siinä on, ja sitä kestävämpi ja nopeampi sen pitäisi olla. Sanomattakin on selvää että päädyin 1600 kierrokseen, ja sitä kyllä käytänkin, ei kestä kuivurissa kauaakaan kuivua.

Yhteistyössä