Onko 2-vuotiaani teistä poikkeuksellisen arka/ujo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viera

Vieras
Tänäänkin esim. kaupassa kun juttelin erään naisen kanssa ja hän tervehti tyttöäni, niin tyttö tuli jalkaani kiinni. yritin että olisi sanonut edes hei tädille, mutta ei sanonut mitään.

Leikkikentälle mennessä jos siellä muita lapsia niin nykyään on minun sylissäni hetken tai useimmin haluaa että kävellään käsi kädess esim. keinuille, sitten hetken päästä liikkuu siellä itsekseen.

Meille jos tulee tytölle vieraita ihmisiä kylään, niin haluaa aluksi syliss olla hetken ennen kuin uskaltautuu leikkimään jne.

Onko teistä tämä poikkeuksellisen ujoa käytöstä? onko kenelläkään toisella näin ujoa lasta tässä iässä? tyttö siis 2v1kk.

Ei minusta mitenkään poikkeuksellisen ujoa, kaverin lapsi on vielä paaaaljon arempi ja ihan normaali muksu sekin on :)

Mun pojallakin tulee noita ujo piimä-vaiheita, vaikka muuten on varsinainen rämäpää.

Meillä tyttö oli ihan samanlainen tuossa iässä, vieläkin saattaa joskus vierastaa jopa tuttuja lapsia hetken ja sitten jo viipottaa vaikka missä. Ikää kohta 3v.

esikoinen meillä myös oli samanlainen. Ei mennyt leikkimään jos oli muita lapsia paikalla,kunnes yhtäkkiä noin kolmivuotiaana alkoi mm. neuvolan odotusaulassa leikkiä ja jutella muiden lasten kanssa.

Kuopus oli 2v aika lailla tollanen.
Leikkipuistossa kyllä säntäili heti eikä kotonakaan ujostellut.
Mutta toi kauppa esimerkki oli ihan tuttu ja kylässä saattoi istua sylissä enneku lähti leikkimään.

Ok. Mukava kuulla että muillakin samanlaisia lapsia. Joskus tuntuu että sitä vaan kovasti ihmetellään, kun tyttö ujostelee ja piiloutuu mun jalan taakse. Meillä mummot ja serkut ja tädit ja setä oikeestaan ainoita joita ei ujostele.

Muistelen että reilun vuoden ikäisenä oli esim. leikkipuistossa vähän rohkeampi, mutta nyt ujostuttaa kovasti, mutta toisaalta sinne kuitenkin haluaa mennä.

Ajateltiin aloittaa muskari ensi syksynä, mitä olette mieltä mitenk tulee sujumaan tällaisen ujopiimän kanssa? =)

No minun kaksivuotiaani on paljon ujompi.

lisään vielä, että aina kaikki sitä ihmettelevät ja päivittelevät ja se kyllä ärsyttää välillä. Tulee just semmoinen tunne, kun poika olisi jotenkin aivan outo eikä kukaan muu lapsi ole koskaan vierastanut yhtään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
No minun kaksivuotiaani on paljon ujompi.

lisään vielä, että aina kaikki sitä ihmettelevät ja päivittelevät ja se kyllä ärsyttää välillä. Tulee just semmoinen tunne, kun poika olisi jotenkin aivan outo eikä kukaan muu lapsi ole koskaan vierastanut yhtään :D

Joo juurikin näin! Mitenkä teillä käy ilmi tuo vierastaminen/ujostelu? juuri sillei kuten meilläkin vai?

Sitä tosiaan kuulee yhtenään, kylläpäs sitä ujostuttaa jne jne.... siksi ajattelinkin jotta ollaanko me tosiaankin ainoita maanpäällä joilla näin on..? =)

Ei ole poikkeuksellisen ujo. Melkeinpä normaalia varauksellisuutta vain.
Meillä on ujo ja arka lapsi. Ei tuon ikäisenä välttämättä lähtenyt leikkimään minnekään, jos oli toisia paikalla. Leikkipuistoonkin, kun mentiin niin sanoi aina että voi ei siellä on toisia paikalla, kun muita näkyi.

Harva on minulle lapsen ujoutta kauhistellut. Selän takana on joskus joku jotain kommentoinut. Olen itse aikuisena varautunut uudessa seurassa, joten ihmisille lienee selvää mistä lapsi on ujotensa perinyt : )

Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka:
Ei ole poikkeuksellisen ujo. Melkeinpä normaalia varauksellisuutta vain.
Meillä on ujo ja arka lapsi. Ei tuon ikäisenä välttämättä lähtenyt leikkimään minnekään, jos oli toisia paikalla. Leikkipuistoonkin, kun mentiin niin sanoi aina että voi ei siellä on toisia paikalla, kun muita näkyi.

Harva on minulle lapsen ujoutta kauhistellut. Selän takana on joskus joku jotain kommentoinut. Olen itse aikuisena varautunut uudessa seurassa, joten ihmisille lienee selvää mistä lapsi on ujotensa perinyt : )

Menikö teillä tuo piirre ohi kun lapsi kasvoi? mitenkä hän käyttäytyi kun teille tuli harvemmin nähtyjä vieraita? kiitos jos jaksat vielä vastata =)

meil on samanlainen tyttö. ikää kun tulee niin reipastuu varmasti. anna reipastua omaan tahtiin. nyt on kohta 3v ja ujous alkaa väistyä. ei kyl vieläkään tykkää jos vieraat puhuttelee mut ei mee ihan lukkoon enää siitä..

meillä poika 1v8kk ja samanlainen on. aina ollutkin. monet sitä ihmettelee että miksi on niin ujo. ei ole sitä ainakaan vanhemmilta perinyt :D on muutenkin luonteeltaan hyvin rauhallinen.

Yhteistyössä