Onko 3 vuotta liian iso ikäero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä kiitos

Vieras
Miten käy leikit yms? Meillä nyt nuorimmat lapset 3 ja 2 vuotiaita ja ollaan vielä yhdestä haaveiltu, mut tuleeko ikäero liian isoksi jos ovat sitten 3 ja 4 v.

ihan hyvä se on ollut. esikoinen leikkii mielellään veljensä kanssa. välillä tulee sellainen muuri kun pienempi ei oikein tahdo ymmärtää.
esikoisen ja kuopuksen ikäero on 4vuotta,ne tuskin hirveesti tulee leikkiin keskenään aikoihin. kuopus ja keskimmäinen sit sitäkin enempi kun on vaan vuoden ikäero.
itse pitäisin silti parhaimpana 2 vuodenikäeroo,mutta sitä ei itse päätetä =)

Miulle itelleni on ihan sama mikä ikäero lapsille tulee, ku meillä ei tehä lapsia vaan niitä saadaan! Tulin raskaaksi vuoden yrittämisen jälkeen ja lasten ikäeroksi tulee 2v10kk ja olen siihen tod. tyytyväinen.

Luultavasti se kolmonen jää kuitenkin vähän outsideriksi kun isommilla on jo pitkä ja tiivis suhde ja ovat hyvä pari.

Sellaista se. Uudelle tulokkaallekin kaveri perään? :)

Mäkin kyselin tätä yks päivä.. heh. :D Meillä tulee esikoisen ja kakkosen ikäeroksi n. 3v. ;) Eipä toivottavasti haittaa.. (juu, siis tarkennan että, vasta päätettiin, että kakkonen saapi tulla, jos on tullakseen.. :whistle: )

Meillä isommat oli 3 ja 4 kun kuopus syntyi, hienosti nuo pärjää. Nuorin on nyt 4 ja kyllä nuo isommat sen mukaan ottaa leikkeihinsä vieläkin.
Huomattavasti helpompaa oli tuon kuopuksen ollessa vauva, kuin silloin kun nuo kaks vanhempaa olivat vauvoja molemmat yhtäaikaa :saint:

Mutta koskaanhan ei tiedä, vaikka siitä ikäerosta tulisi 7 vuotta tai enemmän, syystä tai toisesta. Varmasti siihen kaikki sopeutuu silloinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
Miulle itelleni on ihan sama mikä ikäero lapsille tulee, ku meillä ei tehä lapsia vaan niitä saadaan! Tulin raskaaksi vuoden yrittämisen jälkeen ja lasten ikäeroksi tulee 2v10kk ja olen siihen tod. tyytyväinen.

Meillä tuo ikäero, ja nyt (4v, kohta 1,5v) leikkivät jo jonkinverran, ainakin viihdyttävät toisiaan. Mitä olen seurannut, niin vastaavat erot on pieniä, etenkin 6,5v ja 4v veljenpojat on kuin paita ja peppu.

Uusimmat

Yhteistyössä