Onko 35v liian vanha äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuudettako vielä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuudettako vielä?

Vieras
Mä täytän ton vielä tänävuonna ja jos tulisin raskaaksi vielä niin olenko silti liian vanha äidiksi? Mitä mieltä olette? Entä monta lasta on liikaa yhdelle perheelle juuri SINUN mielestäsi?

No mä olin ennen ihan ehdoton ettei yli 30vuotiaana enään lapsia, mutta miksi ei? Mikä juuri 30vuotiaasta tekee ettei lapsia mukamas voisi enään tehdä. Tosi typerää ajattelua.

Tietysti teet lapsen jos sinusta tuntuu että haluat ja monta lasta on vain siunaus!

Et oo liian vanha. Tee niin monta lasta kuin itse + miehesi jaksatte hoitaa. Oripään seuroissakin oli 15 lapsen äiti tyytyväinen elämäänsä, kun häntä lehdessä haastateltiin.

No mä täytän 33 tänä vuonna enkä koe itteeni vielä ollenkaan liian vanhaksi,tuskinpa kahden vuodenkaan kuluttua..jos siihen mennessä saatais vaikka pikkuseiska aikaiseks: )

Sain esikoiseni tänä vuonna, olen nyt 33-vuotias. Aikaisemmin en halunnut lapsia, ei ollut oikeaa miestä rinnalla, enkä edes erityisemmin pitänyt lapsista, tein töitä ja juhlin. Nyt haluan jäädä kotiäidiksi; äitiys on ihaninta mitä voin kuvitella!

Yritämme saada vielä toisenkin lapsen, ei nyt ihan vielä mutta parin vuoden päästä. Itse en ole edes miettinyt että toisella lapsella olisi kiire, tämä on minulle paras ikä tulla äidiksi. Aiemmin oli muut intressit, valmistuminen ja työt. Toki moni on jo 19-vuotiaana valmis äidksi ja hyvä äiti, mutta itse en olisi voinut kuvitella saavani lapsia yhtään aiemmin.

Miulla on kauhia stressi kanssa tästä ikäasiasta, kun sain keskenmenon alkuvuodesta ( 35-vuotiaana ), ja nyt on elämäntilanne muuttunut sellaseksi, ettei kauhiasti kiinnosti seksi miehen kanssa. Ja siitä just stressi pukkaa, kun nyt ikää on 36, ja tiedän, että jos lapsen haluan, niin se ois piakkoin tehtävä :/

MINUN yläikärajani on (ainakin tällä hetkellä) 36 v. Nyt olen 32 v. ja toinen lapsi tulossa, kolmas haaveissa.
Ja siis MINUN lapsilukuhaaveeni on 3, mutta saas nyt nähdä :)

Joku toinen ajattelee täysin eri tavalla ja on ihan yhtä lailla oikeassa.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miulla on kauhia stressi kanssa tästä ikäasiasta, kun sain keskenmenon alkuvuodesta ( 35-vuotiaana ), ja nyt on elämäntilanne muuttunut sellaseksi, ettei kauhiasti kiinnosti seksi miehen kanssa. Ja siitä just stressi pukkaa, kun nyt ikää on 36, ja tiedän, että jos lapsen haluan, niin se ois piakkoin tehtävä :/

http://metku.net/~pesu/koti-inseminaatio.php

Tuossa sulle linkki. Ystäväni miehellä oli huonolaatuisia siittiöitä ja ystävälläni munasarjoissa ongelmaa, he koittivat täsmäiskuja koti-inseminaatiolla. Kannattaa käyttää ovulaatiotestejä jotta tietää tarkan ajan, ja sitten muutamana päivänä ennen ovista tehdä tuo inseminaatio.

mie varmaan oisin jo 35 vuotiaana liian vanha...muille onneks olkoon vaan

meille ois ehkä 4 liian monta vai oisko!? en tiijä...muille suon niin monta kuin haluavat/saavat

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 20:
No mä olin ennen ihan ehdoton ettei yli 30vuotiaana enään lapsia, mutta miksi ei? Mikä juuri 30vuotiaasta tekee ettei lapsia mukamas voisi enään tehdä. Tosi typerää ajattelua.

Tietysti teet lapsen jos sinusta tuntuu että haluat ja monta lasta on vain siunaus!

eli multa pitäis laittaa piuhat poikki juuri kun kaikki elämässä kohdallaa. koti, töitä, hyvä parisuhde, velaton..... ja nyt niitä vasta edes haluaisin!

ja jos jaksaa niin tehkää kui monta vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Oikein hyvä ikä!:
Koittakaa koti-inseminaatiota! Toimii, ellei seksi innosta mutta haluatte kumpikin lapsen.

pitäisköhän pohtia eka mikä suhteessa mättää??? se lapsi kun ei paranna paskaa suhdettaa.

Hmm, oonkohan mä jossain ilmoittanut, että mulla ois paska suhde?!

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Oikein hyvä ikä!:
Koittakaa koti-inseminaatiota! Toimii, ellei seksi innosta mutta haluatte kumpikin lapsen.

pitäisköhän pohtia eka mikä suhteessa mättää??? se lapsi kun ei paranna paskaa suhdettaa.

Ei suhteessa tarvitse mikään mättää! Esim. miehellä voi olla erektio-ongelmia, jolloin seksi ei onnistu juuri silloin kun on ovis, eikä ne suorituspaineet ainakaan auta. Silloin koti-inseminaatio on hyvä ratkaisu. Myös jos ei pysty harrastamaan seksiä, kuten eräs ystäväpariskuntani, kun olivat anoppilassa juuri oviksen ajan viikon nukkuen olkkarissa ja seinät pahvia. Mies runkkasi purkkiin ja nainen kävi vessassa tekemässä inseminaation.

Eihän 35v ole edes vanha. Mitä puhetta täällä oikein on? Olen itse 31v ja lapseton. Sinkku. Miestä etsin ja en tunne itseäni ollenkaan edes vanhaksikaan.

Yhteistyössä