39 v ja toisen kerran äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitäisikö unohtaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitäisikö unohtaa?

Vieras
Täytin tuossa jokin aika sitten 39 v. Olen yhden ihanan 7 v pojan äiti ja nyt on tullut aatoksiin, että pitäisikö vielä yrittää toista. Nyt kun on terveyskin taas suht kohdallaan. Mitä mieltä olette, olenko liian "vanha" tulemaan vielä uudelleen äidiksi?

No et todellakaan!

Raskaaksi tuleminen voi olla hankalampaa, tai sitten ei. Raskausaika voi olla hankalampaa, tai sitten ei. Unettomuuden kestäminen voi olla huonompaa, tai sitten ei. Riski saada vammainen lapsi on hieman suurempi, tai sitten ei.

Eli jos teillä on asiat mallillaan, niin ehdottomasti kannattaa yrittää!

No ET ole liian vanha, ikähän on vain numero ;o)

Olet just niin vanha tai nuori, millaiseksi itsesi tunnet .
Meikä menee jo seuraavalla kymmenellä,
ja vielä on haave yhdestä vauvasta.
Ymmärrän silti ajatuksesi, kyllä tuo mietityttää.

Sanoisin silti, että ONNEA yritykseen !

Ikä ei ainakaan ole mikään este, mutta jos terveys mietityttää, niin kannattaisko ensin keskustella gynen tai jonkun muun lääkärin kanssa?

Itse olen 43v ja toivon vielä saavani yhden lapsen. Kävin itse ensin terveystarkastuksessa ja kun kaikki oli ok, niin sitten päätimme todenteolla yrittää. Toivottavasti onnistuu :)

Meillä esikoinen sai alkunsa kun olin 35 v ja kakkonen nyt 38-vuotiaana. Eka lapsi onnistui toisesta yrityskierrosta ja tämä kakkonen neljännestä eli suht nopeasti tulin raskaaksi molemmilla kerroilla. Mulla on molemmat raskaudet sujuneet hyvin eli ehdottomasti olen yrittämisen kannalla. Tsemppiä ja onnea teille!

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisikö unohtaa?;10432732:
Täytin tuossa jokin aika sitten 39 v. Olen yhden ihanan 7 v pojan äiti ja nyt on tullut aatoksiin, että pitäisikö vielä yrittää toista. Nyt kun on terveyskin taas suht kohdallaan. Mitä mieltä olette, olenko liian "vanha" tulemaan vielä uudelleen äidiksi?

No nyt vaan äkkiä "tekemään", hopi-hopi!, sanoo tämä mummo, melkein kuuskymppinen.

Yhteistyössä