Onko 60 ? liian vähän kummitytön ylppärilahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinni

Vieras
Veljelleen annoin valmistujaislahjaksi saman summan, joten pitääkö kummilapsella antaa enemmän. Joulu- ja synttärilahjoissa olen aina antanut suunnilleen samanarvoiset lahja kummilapselle ja muille sukulaislapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä antaisin kummilapselle jotain extraa. Vaikka jotain rahalahjan lisäksi.

Näin mäkin tekisin.
Vaikka lisäksi ristin tai muun korun tai sitten ihan sen rahan tilalta tämmöisen arvokkaamman muiston.
Tai kirjan tai enkelipatsaan tai jotain muuta pientä sen rahan lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen kummi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä antaisin kummilapselle jotain extraa. Vaikka jotain rahalahjan lisäksi.

Näin mäkin tekisin.
Vaikka lisäksi ristin tai muun korun tai sitten ihan sen rahan tilalta tämmöisen arvokkaamman muiston.
Tai kirjan tai enkelipatsaan tai jotain muuta pientä sen rahan lisäksi.

Voi kääks - mä mietin koko ajan rippijuhlia :o

Ei siis mitään ristejä ja enkeleitä ylppäreiksi vaan esim. kivaa astiasarjaa, jota kummilapsi mahd. kerää tai aloittaa keräämään. Tai hopealusikoita, -kakkuottimia jne...

Alkuperäinen kirjoittaja mutu:
On liian vähän. 100 euroa on sopiva summa kummeilta. Eikä nuoret millään romulla tai yksittäisillä astioilla mitään tee.

Siskon tyttö ainakin halusi rippilahjaksi Arabian astioita.
Toisen siskon pojalle taitaa myös mennä Arabiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
minusta kaikki antaa sen veran mitä rahavarat antavat myöden. Minusta on tyhmä vertaila sitä kuka antaa eniten. Pääais aon muistaminen, ei rahamäärä

Sanahelinää, jolla köyhät koittavat nostaa statustansa ja saada itselleen paremman mielen.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
minusta kaikki antaa sen veran mitä rahavarat antavat myöden. Minusta on tyhmä vertaila sitä kuka antaa eniten. Pääais aon muistaminen, ei rahamäärä

Sanahelinää, jolla köyhät koittavat nostaa statustansa ja saada itselleen paremman mielen.

:D
Max. 50? antaisin.

Jos annoit veljelleen ton 60 euroa ni minusta olisi ihan järkevää antaa saman verran kummitytöllesi. Tai sit just vaikka se viiskymppinen ja lisäks joku astia jos tyttö sattuisi keräämään jotain tiettyä sarjaa.

Mun kummityttö pääsee ylioppilaaksi ja luulen että mun lahja tulee varmaan olemaan max.50? luokkaa. Koitihoidontuesta ei kalliita lahjoja anneta. Ihan oikeesti kukin antaa varojensa mukaan. Kyllä mäkin mielelläni antaisin vaikka 200?, mutta en mä siihen pysty. Se joka on varoissansa niin antaa sit enemmän.

Mä varmaan ostan jotain astiaa tai maljakon tai jotain nitä kummilapsi haluaa ja sit rahaa lisäksi.

Mä veisin kyllä oikein jonkun lahjan enkä rahaa ollenkaan. esim just jotain astiasarjaa tai jotain muuta. Usein ylioppilaat muuttavat opiskeleen toiselle paikkakunnalle ja uuteen kotiin tarvitaan kaikenlaista. Lahjasta jäis muisto toisin kuin rahasta.
Meillä päin ainaskin monet ylioppilaat oikein toivovat jotain lahjaa uuteen kotiin.

100 ? oli ensin tarkoitus antaa, mutta nyt tuli niin paljon muita menoja, että ajattelin, josko tuo 60 ? riittäisi. Voihan sitä tytöltä vielä kysyä, jos jotain tavaraa haluaa, mutta arvo ois suunnilleen tuo 60 ?.

Yhteistyössä