Onko asuinalueellasi karaokebaari, kirppis tai mamuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
parempaa aluetta on se missä asumme... en koskaan menisi lähellekään esim. kaupungin vuokrataloja asumaan...niissä asuu hörhöjä ja pummeja ja ostareilla pyörii yh:t sun muut kännissä ja aineissa ja siellä on halvat pizzeriat ja kuvottavat karaokebaarit missä yh:t hakevat munaa...

[QUOTE="BBB";22584969]parempaa aluetta on se missä asumme... en koskaan menisi lähellekään esim. kaupungin vuokrataloja asumaan...niissä asuu hörhöjä ja pummeja ja ostareilla pyörii yh:t sun muut kännissä ja aineissa ja siellä on halvat pizzeriat ja kuvottavat karaokebaarit missä yh:t hakevat munaa...[/QUOTE]

Onneks sä oot parempi ihminen :heart: Toivottavasti et itse joudu ikinä yh:ksi lähiöön asumaan...

[QUOTE="vieras";22584954]Meillä asuu yläkerrassa eikä tarvitse todellakaan tulla yhtään enempää mölyämään.[/QUOTE]

Erilainen tilanne, asuinalue ja kokemukset ja sen perusteella varmasti eri toiveetkin.
Meidän kylässämme on vain positiivisia kokemuksia viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana tänne muuttaneista mamuperheistä, joten lienee silloin ymmärrettävää että lisääkin toivomme.
:)

[QUOTE="BBB";22584969]parempaa aluetta on se missä asumme... en koskaan menisi lähellekään esim. kaupungin vuokrataloja asumaan...niissä asuu hörhöjä ja pummeja ja ostareilla pyörii yh:t sun muut kännissä ja aineissa ja siellä on halvat pizzeriat ja kuvottavat karaokebaarit missä yh:t hakevat munaa...[/QUOTE]

Minä en ole koskaan asunut tuollaisessa lähiössä, mitä kuvaat.
Mutta jotenkin tämän tyyppisen viestin jälkeen tulee olo, että tahtoisi ehkä muuttaa - ihan vain ottaakseen etäisyyttä "en koskaan menisi"-ihmisiin.
;)

Sori multa meni tää ohi, siis muuttaa mihin ja etäisyyttä kehen?

Anteeksi. Käytän näemmä kovin epäselvää kieltä nykyään.
(Eilenkin pari sellaista typoa, jotka melkein käänsivät viestini päinvastaisiksi kuin mitä olin tarkoittanut.)
Tarkoitin, että haluan ottaa etäisyyttä ihmistyyppiin joka leimaa kaikki kaupungin vuokrataloissa asuvat hörhöiksi ja huumeisiksi, kaikki yksinhuoltajat "munankipeiksi" jne.
En pidä tuollaisista yleistyksistä.

Anteeksi. Käytän näemmä kovin epäselvää kieltä nykyään.
(Eilenkin pari sellaista typoa, jotka melkein käänsivät viestini päinvastaisiksi kuin mitä olin tarkoittanut.)
Tarkoitin, että haluan ottaa etäisyyttä ihmistyyppiin joka leimaa kaikki kaupungin vuokrataloissa asuvat hörhöiksi ja huumeisiksi, kaikki yksinhuoltajat "munankipeiksi" jne.
En pidä tuollaisista yleistyksistä.

En mäkään haluaisi yleistää, mut mulle riittää jo se, että siinä vuokratalossa olisi yksikin häirikkö, ja taatusti on jokaisessa kaupungintalossa vähintään yksi sellainen, kun on muissakin asumismuodoissa niitä.

En mäkään haluaisi yleistää, mut mulle riittää jo se, että siinä vuokratalossa olisi yksikin häirikkö, ja taatusti on jokaisessa kaupungintalossa vähintään yksi sellainen, kun on muissakin asumismuodoissa niitä.

Varmasti on.
Minä asun maalla kauniissa ja hyvin vahvasti yhteisöllisessä "nukkekotikylässä."
Silti täälläkin on omat ongelmalliset ja haastavat ihmisensä. (Poika juuri aamulla soitti että työmatkallaan näki yhden yksinhuoltajaisän näemmä "juhlineen" yön. Voinko tarkistaa,missä lapsensa ovat..)
Eikä se silti meitä kaikkia ongelmallisiksi ja haastaviksi tee.

Samalla lailla, jos vuokratalossa asuu joku häirikkö, se ei tarkoita että kaikki vuokrataloissa asuvat sitä olisivat.

Varmasti on.
Minä asun maalla kauniissa ja hyvin vahvasti yhteisöllisessä "nukkekotikylässä."
Silti täälläkin on omat ongelmalliset ja haastavat ihmisensä. (Poika juuri aamulla soitti että työmatkallaan näki yhden yksinhuoltajaisän näemmä "juhlineen" yön. Voinko tarkistaa,missä lapsensa ovat..)
Eikä se silti meitä kaikkia ongelmallisiksi ja haastaviksi tee.

Samalla lailla, jos vuokratalossa asuu joku häirikkö, se ei tarkoita että kaikki vuokrataloissa asuvat sitä olisivat.

Olis aika helvetillistä varmasti asua, jos kävis pahin tuuri, alakerrassa iso somaliperhe, yläkerrassa narkkareita, seinänaapurina mustalaisia. Vois olla aika tuskaa.

Varmasti olisi, etenkin jos kaikki nuo esimerkkien ihmiset olisivat sitä pahimpien ennakkoluulojen mukaista tyyppiä.

Millainen on hiljainen somaliperhe? Kun jos kaksikin on vaikka bussissa niin koko bussi raikaa. Entä millaiset on mukavia narkkareita? Ihan horrormovieta olis koko elämä jos joutuis tollaseen tilanteeseen. Vois olla muutto Helsingistä aika poikaa tossa vaiheessa.

Jokunen mamu löytyy, mm. tekniikan tohtoriksi väitellyt mies perheineen, joka on yhdessä firmassa johtotasolla töissä. Vuokra-asuntoja täältä ei juuri löydy, joten sen verran varakkaita ovat nuo mamut, että ovat sen asunnon saaneet ostettua.

Millainen on hiljainen somaliperhe? Kun jos kaksikin on vaikka bussissa niin koko bussi raikaa. Entä millaiset on mukavia narkkareita? Ihan horrormovieta olis koko elämä jos joutuis tollaseen tilanteeseen. Vois olla muutto Helsingistä aika poikaa tossa vaiheessa.

Minä tunnen muutaman oikein mukavan somalin. Pari oli aikoinana esikoistyttäreni luokalla ja yksi oli äidilläni apulaislääkärinä.
Romaneissa on monenlaisia.
Narkkareita pelkään heidän arvaamattomuutensa vuoksi.

Ja varmasti kuvaamassasi tilanteessa olisi kauhistuttavaa asua, elää ja olla, mikäli jokainen naapuri olisi pelottava tai vähintäänkin häiritsevä.

Mulla on niin kovaäänisiä suomalaisia kavereita, että kun meillä oli bileet, jossa oli afrikkalaisia ja suomalaisia, niin afrikkalaiset oli hyvin hiljasia kun me suomalaiset päästiin ääneen :D Ja kaikki ihan selvinpäin!

Rehellisyyden nimissä pitää kertoa että oli siihen kuolemiseen muitakin syitä kuin kyläläisten liian vähäinen juominen.

Pubi toimi vanhassa kiinteistössä ja terveystarkastajat alkoivat moittia keittiötä. Vanhempi omistajapariskunta ei halunnut ottaa lainaa suureen satsaukseen vaan käyttivät säästönsä mielummin siihen, että päästivät itsensä eläkkeelle muutaman vuoden etuajassa.
Muutama jatkajaehdokas aikansa harkitsi ostoa, mutta remppakulkut pelottivat heitäkin liikaa...

Ja se todella ON iso miinus kylälle kun ei enää pubia ole.
Harmittaa yhteisvastuullisuuden puute. Jos kaikki olisimme sitoutuneet käymään vaikka kerran viikossa parilla, niin olisimme saaneet sen säilytettyä.
;)

Ei ole mitään noista, eikä mitään palveluja muutenkaan, koska alue on niin uusi. Merenranta on, minkä varrella on muutamia miljoonataloja :) Mitenköhän se vaikuttaa elinikääni? Ehkä, jos olisin kateellinen, niin vaikuttaisi alentavasti :D

Siinä vaiheessa kannattaa huolestua kun omalta alueelta katoavat ne halvatkin palvelut: kirjasto, se karaokebaari ja kirppis. Näitä lopetetaan pääkaupunkiseudulla jo ihan häiriökäyttäytymisen takia. Kirppis ei kannata kun sieltä varastetaan niin paljon, kirjastoa terrorisoivat somalilaumat, karaokebaarin kantikset hakataan pariin kertaan pihalla.

No mutta onneksi tästä seuraa kansainvälistä värinää. Päästään kohta Pariisin lähiöiden tasolle.

Yhteistyössä