B
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mummeliisa;22584801 Muutaman kilometrin sisällä maahanmuuttajia ja lisää toivotaan.[/QUOTE:Meillä asuu yläkerrassa eikä tarvitse todellakaan tulla yhtään enempää mölyämään.
Minä en ole koskaan asunut tuollaisessa lähiössä, mitä kuvaat.
Mutta jotenkin tämän tyyppisen viestin jälkeen tulee olo, että tahtoisi ehkä muuttaa - ihan vain ottaakseen etäisyyttä "en koskaan menisi"-ihmisiin.
![]()
Sori multa meni tää ohi, siis muuttaa mihin ja etäisyyttä kehen?
Anteeksi. Käytän näemmä kovin epäselvää kieltä nykyään.
(Eilenkin pari sellaista typoa, jotka melkein käänsivät viestini päinvastaisiksi kuin mitä olin tarkoittanut.)
Tarkoitin, että haluan ottaa etäisyyttä ihmistyyppiin joka leimaa kaikki kaupungin vuokrataloissa asuvat hörhöiksi ja huumeisiksi, kaikki yksinhuoltajat "munankipeiksi" jne.
En pidä tuollaisista yleistyksistä.
En mäkään haluaisi yleistää, mut mulle riittää jo se, että siinä vuokratalossa olisi yksikin häirikkö, ja taatusti on jokaisessa kaupungintalossa vähintään yksi sellainen, kun on muissakin asumismuodoissa niitä.
Varmasti on.
Minä asun maalla kauniissa ja hyvin vahvasti yhteisöllisessä "nukkekotikylässä."
Silti täälläkin on omat ongelmalliset ja haastavat ihmisensä. (Poika juuri aamulla soitti että työmatkallaan näki yhden yksinhuoltajaisän näemmä "juhlineen" yön. Voinko tarkistaa,missä lapsensa ovat..)
Eikä se silti meitä kaikkia ongelmallisiksi ja haastaviksi tee.
Samalla lailla, jos vuokratalossa asuu joku häirikkö, se ei tarkoita että kaikki vuokrataloissa asuvat sitä olisivat.
Olis aika helvetillistä varmasti asua, jos kävis pahin tuuri, alakerrassa iso somaliperhe, yläkerrassa narkkareita, seinänaapurina mustalaisia. Vois olla aika tuskaa.
Paikallisessa pubissa on joka lauantai karaoke ja spr:n kirppis löytyy...mamuja ei taida ihan kylällä asua.
Varmasti olisi, etenkin jos kaikki nuo esimerkkien ihmiset olisivat sitä pahimpien ennakkoluulojen mukaista tyyppiä.
Meidän pubimme kuoli pois viitisen vuotta sitten.
SITÄ pidämme kyllä koko kylän häpeänä... olisi meiltä pitänyt sen verran janoa löytyä, että olisimme saaneet pidettyä sen pystyssä!
Millainen on hiljainen somaliperhe? Kun jos kaksikin on vaikka bussissa niin koko bussi raikaa. Entä millaiset on mukavia narkkareita? Ihan horrormovieta olis koko elämä jos joutuis tollaseen tilanteeseen. Vois olla muutto Helsingistä aika poikaa tossa vaiheessa.
Millainen on hiljainen somaliperhe? Kun jos kaksikin on vaikka bussissa niin koko bussi raikaa. Entä millaiset on mukavia narkkareita? Ihan horrormovieta olis koko elämä jos joutuis tollaseen tilanteeseen. Vois olla muutto Helsingistä aika poikaa tossa vaiheessa.