Onko asuinalueellasi karaokebaari, kirppis tai mamuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alakerrassa on karaoke baari, kirppiskin löytyy tuosta vähän matkan päässä ja mamut pitää kebab paikkaa tuossa alhaalla.
Ei haittaa vaikka lyhenis miten. Rauhallinen ja arvostettu alue jossa asutaan.

Lähibaari, jossa oli myös karaokea, lopetettiin ehkä pari vuotta sitten.. Siellä oli kiva saunan jälkeen kävästä parilla joskus..
Kirppistä ei ikävä kyllä ole.. Mielellään ottaisin johonki tuohon lähimaaston sellaisen..
Mamuja ei hirveämmin tässä lähellä asu, mutta käyvät ihan tuossa viereisessä rakennuksessa suomenkielen kursseilla.. Mä sit saan bussipysäkillä toimia verbitaivutusautomaattina: kumpi on oikein: "hän syöö" vai "hän syö"..:D

Jep, jep ja jep!

Mutta mitäs jos alueella on myös isot kaupat, posti, kodinkoneliikkeitä, terveyskeskus, neuvola, pari koulua&päiväkotia, kirjasto, mäkkäri, hese, kahvila, huoltoasemia, kukkakauppa, subway, pizzeria, urheiluliike, tiimari, alko, terveyskauppa, rautakauppa, huonekaluliikkeitä, HopLop ja paljon paljon muuta?

Karaokebaari ja kirppis löytyy :). Maahanmuuttajiakin uskoisin läheisen oppilaitoksen lähellä asuvan ja se on minusta mukavaa vain. Luulisin elinikääni paljon enemmän vaikuttavan noiden viiden ylikilon ja liikunnan vähäisyyden.

Ei oo kun biljardibaari ja senkään olemassa olosta ei mitään tiedä paitsi ohimennen kun se sielä töröttää.*
En kyl ymmärrä miten muka noi ap:n mielestä lyhentävät elinikää. Asunu kyl oon lähellä baaeja, kirppistä ja mamujakin. Nyt mä varmana kuolen aikasemmin.

Ei oo kun biljardibaari ja senkään olemassa olosta ei mitään tiedä paitsi ohimennen kun se sielä töröttää.*
En kyl ymmärrä miten muka noi ap:n mielestä lyhentävät elinikää. Asunu kyl oon lähellä baaeja, kirppistä ja mamujakin. Nyt mä varmana kuolen aikasemmin.

Lue se juttu. Tutkimuksiin pohjautuu, huonoilla alueilla asuvat joutuvat kierteeseen ja kuolevat nuorempina.

[QUOTE="a p";22584688]Lue se juttu. Tutkimuksiin pohjautuu, huonoilla alueilla asuvat joutuvat kierteeseen ja kuolevat nuorempina.[/QUOTE]

Joo, sori en huomannu heti tota linkkiä. Mut sikäli jännä että tollasella alueella asuin montavuotta ja muutin pois sieltä kohta 4v sitten. Edelleen se paikka on siisti eikä mamuja jne näy yhtään enempää kun sillonkaan. Ja palveluita tullu lisää. Niiden lisääntyvien baarien sijaan. Ne entiset ovat kyllä paikallaan.
Kai se sitten alueena ei oo huono vaik löytyy baaria, kirpparia jne...

[QUOTE="a p";22584688]Lue se juttu. Tutkimuksiin pohjautuu, huonoilla alueilla asuvat joutuvat kierteeseen ja kuolevat nuorempina.[/QUOTE]

Me asutaan nk. hyvällä uudella ok-alueella lähellä keskustaa. Paikallinen juoruilu-kyräily-ilmapiiri on takuulla ihmiselle tuhoisampaa, kuin muutama mamu, kirppis tai karaokebaari. :D
Tekisipä joku tutkimuksen aiheesta, eikä aina aiheen vierestä.

[QUOTE="vieras";22584759]Vuokran pitää olla halpa, jotta kirppis pystyy pyörimään. Silloin asuinalueella ei ole parempia ihmisiä, jotka ostaisivat Louis Vuittonia, Vertua tai Hugo Bossia.[/QUOTE]

Meillä on näitä "parempia ihmisiä" täällä onnelassa, mut en ole koskaan tajunnut kuinka kallis massatuote tekee ihmisestä paremman. (No joo, ymmärrän mitä tarkoitetaan.) :D
Mutta olen tajunnut myös sen, että sovin köyhänä taiteilijana alueelle koska "paremmat ihmiset" haluaa aina tuntea yhden taiteilijan voidakseen "eläytyä" :D ja on myös tutkittu että taiteilijoiden ilmaantuminen alueelle nostaa alueen arvoa. Olen kuin kävelevä Lui Vitoon tai Ugo Boss. :D

Ehkäpä ne kertovat alemman sosiaaliluokan ihmisten mieltymyksistä. Ne kenellä on vähemmän rahaa, yleensä syövät epäterveellisemmin, liikkuvat vähemmän, juovat ja polttavat enemmän. Elintavat vaikuttavat elinikäennusteeseen. Ja näissä asuinaluejutuissa varmaan iso osa siitä elinaikaennusteesta tulee siitä että alueelle kertyy sitä ns. heikompituloista alemman sosiaaliluokan väkeä. Työttömien alkoholistiprosentti on kuitenkin rajusti työssäkäyviä isompi, tällaisista asioista se kerääntyy.

Ei löydy mitään noista. Tosin ei paljoa mitään muutakaan. Ei kun ohan tossa puolen kilsan päässä tommonen lounaskahvilatyyppinen ratkaisu, josta saa myös kebabia. Sitäkin pitää tosin ihan ei-mamu. Lähin paikka missä karaokea pääsee veisaamaan on n. 4 km päässä.

Yhteistyössä