Onko enää olemassa aivan tavallisia perheitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kikka"

Vieras
Sellaisia perheitä, joiden elämä ei tarvitse olla luksusta ja extremeä?
Sellaisia perheitä, joissa vierastetaan mm. nykyaikaista "laatuaika"-sanaa?
Sellaisia perheitä, joissa ei tarvitse olla Reimateccia eikä muitakaan teccejä?
Sellaisia perheitä, joissa ei vanhemmat ole pyhimyksiä eikä lapset pikkujumalia?
Sellaisia perheitä, joissa vähät välitetään varustekilpailusta?
Sellaisia perheitä, joissa pidetään lapsille normaali kuri, eikä trendilässytetä?
Sellaisia perheitä, joissa uskalletaan myös väsyä ja epäonnistua?
Sellaisia perheitä.

Melkein jopa tunnistin itseni :]
Tosin "laatuaikaa" -sanaa ei vierasteta, sitä meillä tosiaan harrastetaan kun vain mahdollisuus. Mies on välillä pitkiäkin aikoja pois, ja hänen ollessaan kotona siitä laatuajasta nautitaan.

Mä ihmettelen kuinka reimatecit estää olemasta normaali perhe?
Muuten kriteerit täyttyvät, mutta onko varustekilpailu sitä että lapselle ostetaan laadukasta ja kestävää tavaraa eikä just sitä kaikkein halvinta. Jos on niin sitten emme kai ole tavallinen perhe.

Sellaisia perheitä, joissa ei vanhemmat ole pyhimyksiä eikä lapset pikkujumalia?
Sellaisia perheitä, joissa pidetään lapsille normaali kuri, eikä trendilässytetä?
Sellaisia perheitä jotka eivät ole eronneet ns. ydinperhe
Sellaisia perheitä joissa ei juoda alkoholia, eikä polteta tupakkaa
sellaisia perheitä joissa ei tuputeta uskontoa, lapset saavat valita uskontonsa myöhemmin itse.
sellaisia perheitä joissa vanhemmilla on aikaa lapsille eikä lapsia pakoteta harrastusviidakkoon

[QUOTE="Kikka";23615027]Sellaisia perheitä, joiden elämä ei tarvitse olla luksusta ja extremeä?
Sellaisia perheitä.[/QUOTE]

On, suurin osa suomalaisista on. :D

KYLLÄ!

Sanoo 3:n pienen lapsen äiti joka on kotona lastenkans ja mies hoitaa karjatilaa. Vaatteissa on sitä sun tätä on laatua, mut on halvempaaki. Asumme 70-luvun puolessa välissä rakennetussa omk joka on toimiva mut "vanha". Pihalla on tilaa leikille ja kasvimaalle.

No mun mielestä tää on trendilässytystä että kaikki perheet ja kasvatustyylit pitää laittaa jonkun termin alle.

Peesi tälle. Normaali on sitä mitä enemmistö sattuu harrastaan. Joskus se on hyvää, joskus ei, mikä pakko sitä nyt lähteä ihannoimaan sen enempää kuin jotain vähemmistöäkään? Eikös se ole tolkullisinta etsiä ne omalle perheelle sopivat, toisia loukkaamattomat tavat olla ja tehdä? Jos se sisältää teccejä tai laatuaikaa, niin mitä se teidän perheeseen vaikuttaa?

Olispa kamala maailma jos ei saisi omanlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan meitä;23615171:
Sellaisia perheitä jotka eivät ole eronneet ns. ydinperhe
Sellaisia perheitä joissa ei juoda alkoholia, eikä polteta tupakkaa
sellaisia perheitä joissa ei tuputeta uskontoa, lapset saavat valita uskontonsa myöhemmin itse.
sellaisia perheitä joissa vanhemmilla on aikaa lapsille eikä lapsia pakoteta harrastusviidakkoon

Joo, näin, paitsi yksi tupakoi.

Alkuperäinen kirjoittaja onhan meitä;23615171:

Suomessa on aika harvinaista vielä olla kastamatta lapsia, muistaakseni lähes 85% syntyvistä lapsista kastetaan ev lut kirkkoon. En tiedä millä perusteella luokittelet tuollaisen valinnan tavalliseksi siis :)

mun kaveripiirrissä ei oo montaa perhettä, mutta ne pari mitä on, niin on ihan "tavallisia" perheitä. ja myös meidän perhe on minusta aika lailla tuollainen kuvailemasi perhe..

meidän perhe on tuollainen ja olen ylpeä siitä. varsinkin kotioloissa mitä rönttäsemmät vaatteet on esim. pihahommissa sitä vapaampi olemus on itselläni. joskus olen jopa vaivautunut jos on jotain parempaa tai kallista päällä. en halua että muut saavat meistä pinnallisen kuvan.