Onko Hesassa vaarallista lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutto edessä

Vieras
Uskaltaako siellä Hesassa mennä lasten kanssa puistoon ollenkaan? Ettei lapset ongi jotain huumepiikkejä käsiin ja sitten joku känniläinen tule vielä häiritsemään?

ei nyt sinänsä..mut ei taa kyllä ole paras paikka lapselle kasvaa esim teini-ikää. Pienen lapsen kanssa on hyvä asua vaikka munkkivuoressa tai munkkiniemessä. ta puistolassa tai tapanilassa. Ne on erittäin rauhallisia, ei tunnista helsingiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
ei nyt sinänsä..mut ei taa kyllä ole paras paikka lapselle kasvaa esim teini-ikää. Pienen lapsen kanssa on hyvä asua vaikka munkkivuoressa tai munkkiniemessä. ta puistolassa tai tapanilassa. Ne on erittäin rauhallisia, ei tunnista helsingiksi.

Munkkiniemi ja -vuori ei kyllä ole enää kovinkaan rauhallista seutua.

Nimimerkillä Been there, seen that :)

Vältät vaan tiettyjä alueita, esim. Itä-keskus ja Malmi (osittain). Mut esim. joku Tapanilan omakotialue on rauhallinen,samoin käpylästä löytyy rauhallisia paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:laugh: Kyllä mä aion lapseni ainakin täällä kasvattaa. Tosin on tiettyjä asuinalueita jossa en tahdo asua.

peesi. Tuo itähelsinki taitaa olla niitä ei niin maineikkaita alueita ja joku sörnäinen...

Jep, vuosia täällä asuneena en enää voi suositella :( Tykännyt asua täällä, rauhallista, luonto ja kaikki lähellä, mutta viime aikoina tietty ryhmä on saanut ajatukset siihen että muutan hevon kuuseen koko Helsingistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vältät vaan tiettyjä alueita, esim. Itä-keskus ja Malmi (osittain). Mut esim. joku Tapanilan omakotialue on rauhallinen,samoin käpylästä löytyy rauhallisia paikkoja.

Entäs Länsi-Pakila? Paloheinä? Rauhallista. Tosin rauhallista on meillä täälläkin Patolassa. Eikä ollut ongelmia Itäkeskuksessakaan asuessa, eikä Ala-Tikkurilassa (likellä Tapulikaupunkia). Äitini asui aiemmin Ruskeasuolla ja Töölössä, sitten Kontulassa. Ei ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Hei, kannattaa varmaa pysyy siellä mis nyttekkin asutte....

Eikun kaikki on jo järjestetty, vaikka itse en ole kovin innoissani. Herttoniemeen ollaan muuttamassa aluksi. Mutta etitään sitten asuntoa jostain muualta. Ei kai Herttoniemi ole pelottava paikka? Miehen pomon mukaan se on viihtyisä ja lähellä keskustaa.

Lukekaapas hyvät ihmiset joskus niitä uutisia. Huumeongelma on itseasiassa vielä suurempi ns. maaseutukaupungeissa kuin Helsingissä.

Onneksi ei mikään Suomen kaupunki ole vielä mikään metropoli jossa ihan oikeasti olisi vaarallista. Toki Suomessakin saa miettiä miten lapsensa kasvattaa jotta välttyvät kiusauksilta, mutta tämä on ihan samoin asuit sitten Helsingissä tai Rovaniemellä.

Kyllä mä uskon että Helsingissä kasvaneista lapsista ja nuorista tulee ihan yhtä kelpo kansalaisia kuin muualtakin Suomesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Entäs Länsi-Pakila? Paloheinä? Rauhallista. Tosin rauhallista on meillä täälläkin Patolassa. Eikä ollut ongelmia Itäkeskuksessakaan asuessa, eikä Ala-Tikkurilassa (likellä Tapulikaupunkia). Äitini asui aiemmin Ruskeasuolla ja Töölössä, sitten Kontulassa. Ei ongelmia.

Mä laitoinkin vaan esimerkkejä. ;)
Itä-keskukseen mua ei enää sais vaikka maksettais, ja jotain ala-tikkurilaa en edes muistanut, on niin syrjässä.

Ullallinnassa, missä asutaan, on muuten rauhallista, mutta helkkarin Andy McCoy usein (ilmeisesti jonkun aineen vaikutuksen alaisena) lastenpuistossa illalla jonkun kaverin kera.

Yhteistyössä