N
Non compos mentis
Vieras
Minkälaisia ongelmia palstalaisille sitten on sattunut näillä "pahamaineisilla" alueilla? Vai yritättekö vain lietsoa huhuja, jotta saisitte itse ostettua sieltä edullisemmin kämppiä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Missä päin miehen työpaikka on? Onko keskustassa vai jossakin syrjemmällä?
Kannattaisi varmaan katsella omaa asuntoa esim. Vantaalta tai Espoosta, jossa on paljon rauhallisia asuinalueita ja kulkuyhteydet Helsinkiin kuitenkin toimivat hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Minkälaisia ongelmia palstalaisille sitten on sattunut näillä "pahamaineisilla" alueilla? Vai yritättekö vain lietsoa huhuja, jotta saisitte itse ostettua sieltä edullisemmin kämppiä?
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Minkälaisia ongelmia palstalaisille sitten on sattunut näillä "pahamaineisilla" alueilla? Vai yritättekö vain lietsoa huhuja, jotta saisitte itse ostettua sieltä edullisemmin kämppiä?
Alkuperäinen kirjoittaja yööööök:Asutaan vuosaaressa ja on kyllä karmeeta seutua. Muutetaan pois heti kun saadaan muualata asunto. Ala-aste ikäinen lapseni bongaa huumepiikkejä vähän väliä. Ja lapsilla kun on tapana pyöriä puskissa ymsOn myös ihan normaalia nähdä täällä juoppoja/nistejä makaamassa maassa pää veressä. Edes lastani ei hetkauta tuollaiset näyt enään. Asutaan aika metroaseman lähellä. Lisäksi nyt kesällä on jo alku illasta juopot pölisemässä tuossa ''ruohokentällä'' mikä on metroaseman lähellä. Mukava käydä columbuksessa klo 18.00 jälkeen. Ja Kiva kun lapset viettää aikaansa siellä myös niiden pummien seassa. Meillä ei kesäisin tarvitse kuuden jälkeen illalla enään omalta pihalta poistua. Ja aivan hirveesti somaleita pölisemässä täällä! Tykkää ken tykkää ;-)
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:Lassilassa/Pohjois-Haagassa asuttiin myös ja siellä oli oikein rauhallista kuten myös Viikissä/Latokartanossa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Olen varmastikin joskus kertonut kokemuksistani itä-helsingissä.. Voin kertoa niin paljon kaikennäköistä (koko elämäni täällä asuneena) etten vaan jaksa aloittaa edes kertomista. Pakko vaan sanoa että olen nähnyt enemmän huonoa kuin hyvää ja ne vanhemmat jotka väittävät etteivät lapsensa täällä kärsi, ovat joko sokeita tai sitten lapset ovat niin hyvin oppineet "idän tavoille" etteivät pienestä hätkähdä. Tietty jos haluaa lapsensa karaista ihan alkumetreiltä asti niin ei siinä mitään, mutta mä henkilökohtaisesti haluaisin kasvattaa omat lapseni pumpulissa. Sen elämän karuuden kerkee oppia myöhemminkin.
Varmasti tällä paikalla on myös "parempi puolensa" en epäile yhtään. Mutta minä olen nähnyt liikaa sitä huonompaa puolta. Ja Näen siten mahdollisena sen että myös minun lapseni joutuisivat näkemään ja kokemaan samanlaisen lapsuuden maailman, ja siksi mulla on nämä mielipiteet mitä on.
Muoks. ja en nyt tiedä miten sekavaa tekstiä tuli kun olen kipeänä. Mutta toivottavasti edes jotenkin ymmärrettävää tekstiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Olen varmastikin joskus kertonut kokemuksistani itä-helsingissä.. Voin kertoa niin paljon kaikennäköistä (koko elämäni täällä asuneena) etten vaan jaksa aloittaa edes kertomista. Pakko vaan sanoa että olen nähnyt enemmän huonoa kuin hyvää ja ne vanhemmat jotka väittävät etteivät lapsensa täällä kärsi, ovat joko sokeita tai sitten lapset ovat niin hyvin oppineet "idän tavoille" etteivät pienestä hätkähdä. Tietty jos haluaa lapsensa karaista ihan alkumetreiltä asti niin ei siinä mitään, mutta mä henkilökohtaisesti haluaisin kasvattaa omat lapseni pumpulissa. Sen elämän karuuden kerkee oppia myöhemminkin.
Varmasti tällä paikalla on myös "parempi puolensa" en epäile yhtään. Mutta minä olen nähnyt liikaa sitä huonompaa puolta. Ja Näen siten mahdollisena sen että myös minun lapseni joutuisivat näkemään ja kokemaan samanlaisen lapsuuden maailman, ja siksi mulla on nämä mielipiteet mitä on.
Muoks. ja en nyt tiedä miten sekavaa tekstiä tuli kun olen kipeänä. Mutta toivottavasti edes jotenkin ymmärrettävää tekstiä.
Itse pienen kyläpahasen kasvatteja ja mä en halua lapsiani altistaa moisille hirveyksille. Täysi-ikäiset nuoret miehet kyyditsivät 12-14-vuotiaita tyttöjä ostaen seksuaalisia palveluja viinalla ja tupakalla. Paljon rikollisia. Päihteitä laidasta laitaan ja hyvin nuorena se alkoi monella. Ei tulevaisuutta, apatia.
Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen:Herttoniemi on laaja alue, esim, Herttoniemenrannassa on paljon uusia taloja ja lapsiperheitä.
mahtoikohan monikaan tähän mennessä vastannut olla kotoisin pääkaupunkiseudulta..
jokaisessa kaupungissa on on hyvä ja huonomaineiset alueensa.
ja niissä huonomaineisissakin on enempi yksittäiset talot, joissa on levotonta.
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Kalliossa ainakin pärjää hyvin lastenkin kanssa. =)
Tosin mä olen aina tullut toimeen jopa känniläisten kanssa. :/ Ehk tääkin on tavallaan asennekysymys.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Olen varmastikin joskus kertonut kokemuksistani itä-helsingissä.. Voin kertoa niin paljon kaikennäköistä (koko elämäni täällä asuneena) etten vaan jaksa aloittaa edes kertomista. Pakko vaan sanoa että olen nähnyt enemmän huonoa kuin hyvää ja ne vanhemmat jotka väittävät etteivät lapsensa täällä kärsi, ovat joko sokeita tai sitten lapset ovat niin hyvin oppineet "idän tavoille" etteivät pienestä hätkähdä. Tietty jos haluaa lapsensa karaista ihan alkumetreiltä asti niin ei siinä mitään, mutta mä henkilökohtaisesti haluaisin kasvattaa omat lapseni pumpulissa. Sen elämän karuuden kerkee oppia myöhemminkin.
Itse pienen kyläpahasen kasvatteja ja mä en halua lapsiani altistaa moisille hirveyksille. Täysi-ikäiset nuoret miehet kyyditsivät 12-14-vuotiaita tyttöjä ostaen seksuaalisia palveluja viinalla ja tupakalla. Paljon rikollisia. Päihteitä laidasta laitaan ja hyvin nuorena se alkoi monella. Ei tulevaisuutta, apatia.
Alkuperäinen kirjoittaja faija Kantsun hoodeilta:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Olen varmastikin joskus kertonut kokemuksistani itä-helsingissä.. Voin kertoa niin paljon kaikennäköistä (koko elämäni täällä asuneena) etten vaan jaksa aloittaa edes kertomista. Pakko vaan sanoa että olen nähnyt enemmän huonoa kuin hyvää ja ne vanhemmat jotka väittävät etteivät lapsensa täällä kärsi, ovat joko sokeita tai sitten lapset ovat niin hyvin oppineet "idän tavoille" etteivät pienestä hätkähdä. Tietty jos haluaa lapsensa karaista ihan alkumetreiltä asti niin ei siinä mitään, mutta mä henkilökohtaisesti haluaisin kasvattaa omat lapseni pumpulissa. Sen elämän karuuden kerkee oppia myöhemminkin.
Uskokaa tai älkää, mutta kovassa lähiössä kasvamisesta on omat hyötynsä. "Kunnollisetkin" nuoret oppivat tuntemaan paikalliset pahikset, ja jos tuttavuuksia hoitaa vanhempanakin, niin niistä voi hyötyä kummasti hienommissakin piireissä. Itse olen esim vanhojen kontaktien avulla hommannut kerran itseni ja pari maalta lähtöisin olevaa asiakasyrityksen tyyppiä yksityisiin räppibileisiin, oli varattu kokonainen kulmapubi missä oli hyvät tarjoilut viinaa ja kaikennäköistä muutakin pikkukivaa päänsekoittamiseen. Maalaispojat olivat silminnähden kiitollisia päästessään kokemaan aitoa Helsinkiä ja nauttimaan antimista.Ei muuten olisi onnistunut, jossen olisi kasvanut Kantsussa ja tuntisi edelleen sitä tiettyä porukkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Muualta kotoisin:Joka kerta Hesassa käydessäni jaksan ihmetellä (ja ottakaa tää huumorilla sikäläiset!) että "miten ihmeessä täällä voi asua ihmisiä, ihan oikeesti, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen?"
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Minkälaisia ongelmia palstalaisille sitten on sattunut näillä "pahamaineisilla" alueilla? Vai yritättekö vain lietsoa huhuja, jotta saisitte itse ostettua sieltä edullisemmin kämppiä?
Mä asun Myllypurossa, oon elämäni aikana asunut myös Kontulassa, Herttoniemessä (juurikin karmealla Siilitiellä) ja Roihuvuoressa, paljon kavereita asuu nytkin näillä alueilla. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, paitsi muutamana viime vuotena somaleiden taholta. Joten pakko sanoa, että älä muuta alueelle jolla asuu paljon heitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Miten jotkut voivat vihata somaleita?:o:Järkyttävää rasismia ihania somaleita kohtaan!![]()