Onko hölmöä antaa lapselle nimeksi nyt Estelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaahas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaahas"

Vieras
Kun Victorian tyttökin sai nimen Estelle...
Onko se ihan tyhmää kopiointia?
Minusta nimi on suunnattoman kaunis :heart:

Kokonimi olisi esim.
Estelle Venla Odessa?

Mä en vaan haluaisi mitään muuta nimeä kuin Estellen, mut tulin ajatelleeksi onko se ihan soveliasta?
Kun pieni Estellehän syntyi ihan vasta.
Tytöillä on vain noin kuukausi ikäeroa keskenäänkin...

No, eipä se varmasti Ruotsin kruunupäitä liikuta suuntaan tai toiseen, jos "kopioit" heidän lapsensa nimen. Etkä varmasti ole ainoa, joka lapsensa tuon mukaan nimeää. Kaunis nimi, sopii myös suomalaiseen suuhun, joten mä voisin ainakin laittaa nimeks ihan hyvinkin! :)

En antaisi suomenkieliselle lapselle noin hankalaa nimeä ainakaan käyttönimeksi.

Nimihän lausutaan Estel eikä Estelle.

Ja se muuten taipuu rumasti. "Mennäänkö Estellelle" - tämä tosin pitäisi lausua Estelille - tai "Onko kukaan nähnyt Estelleä" - lausutaan Esteliä.

Esteristä en henkilökohtaisesti tykkää.
Lausumismuoto on vielä vähän epäselvä, onko se Estel vai Estelle.
Tuskin se Victoriaa tai Danielia paljon liikuttaa, mutta se on sitten eri asia onko fiksua.

Adolfia en pojan nimeksi kyllä laittas ;)

No vaikka olisin "päättänyt" tuon nimen jo aiemmin ni ehkä kuitenki vaihtaisin sen jos ei ole mikään suvussa kulkeva nimi.. Sitäpaitsi mä ainaki kuvittelisin et tuo olis suomenkielessä käytössä hankala "Estellelle, Estellen kanssa, Estelleltä" kun vertaa vaikkapa Esteriin :)

Kyllähän täällä moni puhui jo ennen prinsessan syntymää, että aikoo laittaa omalleen saman nimen kuin hänellä on, oli se sitten mikä vaan... Eli kaimoja tulee olemaan.

Omaan suuhun taipuu nuo Estelille tai Esteliä hyvin. Toisaalta, eivät ole välttämättä kaikille helppoa taivuttaa kun ainakin alussa saattavat kuulostaa hieman tyhmiltä taivutusmuodoilta.

Olen kyllä aina melko simppelisti osannut nimet taivuttaa "oikein", mutta toisaalta saako tyttö sit itte olla korjailemassa: Nimi on Estel "Virtanen", kirjoitetaan Estelle.

estelle on kaunis nimi. Miksei sitä saisi laittaa omalle lapselleen, vaikka täällä Suomessa asutaankin. Ja ihan fiksua laittaa lapselle nimi, josta oikeasti tykkää, olipa se sitten vaikka prinsessan nimi. Fiksumpaa se on, kuin laittaa joku väkisin kyhätty pälli tai pölli, kyllä niin pimeitä nimiä ihmiset jälkikasvulleen välillä laittavat, että oikein lasta sääliksi käy.

No vaikka olisin "päättänyt" tuon nimen jo aiemmin ni ehkä kuitenki vaihtaisin sen jos ei ole mikään suvussa kulkeva nimi.. Sitäpaitsi mä ainaki kuvittelisin et tuo olis suomenkielessä käytössä hankala "Estellelle, Estellen kanssa, Estelleltä" kun vertaa vaikkapa Esteriin :)

Minusta voi ihan hyvin antaa. Eivät Victoria ja Daniel nimeä ole patentoineet.
Esterin, Esteriä, Esterissä, Esteristä, Esteriin, Esterillä, Esteriltä, Esterille. Ei oo mulle sen hankalampi.
On suomessa paljon Ellejäkin: Ellen, Elleä, Ellessä, Ellestä, Elleen, Ellellä, Elleltä, Ellelle, joten ei se "Est" siinä edessä pitäisi vaikeuttaa touhua.

Eikä Estelinkään kanssa vaikea olis taivuttaa:
Estelin, Esteliä, Estelissä, Estelistä, Esteliin, Estelillä, Estelitlä, Estelille.

Luulis peruskoulun käyneiltä ton sujuvan kuin vettä vaan.
Kaunis nimi.

Yhteistyössä