Onko hullua ajatella, että tekee lapsen, lähtee takasin töihin, ja isä jää hoitamaan lasta kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan hyvä vaihtoehto tuokin.
Mutta omat suunnitelmasi saattavat muuttua matkan varrella jos sen lapsen saat. Mun piti palata töihin kun esikoinen oli 9kk. En tosiaan raaskinutkaan silloin vielä mennä.
:)

Kuulostaa tosi hyvälle. Isä on ihan yhtä hyvä hoitaja lapselle kuin äitikin. Ja moni lapsi menee päivähoitoonkin jo 10-kuisena, joten todella hyvin voi isä jäädä hoitamaan lasta kun imetys loppuu. Isän ja lapsen välille muodostuu myös ihan erilainen suhde, kun isäkin saa aikansa olla "päävastuussa" lapsesta.

Oikein hyvä vaihtoehto, jos mies on sitä sorttia että jää mielellään kotiin ja nainen sitä sorttia, että menee mielellään töihin :)

Meillä mies, vaikka iahn hiton hyvä isä onkin, kokee olevansa vielä parempi, kun käy kodin ulkopuolella töissä. Mä puolestani koen, että mun juttuni on enempi olla se kotona oleva osapuoli :)

Menin töihin kun lapsi oli 10kk eikä ollut kyseessä ettenkö ois halunnut jäädä kotiin, vaan oli enempi tasa-arvo kysymys, on se isänkin lapsi. Eikä imetyskään siihen tyssännyt, imetin poikaa 1½-vuotiaaksi =)

Meillä tehdään juuri tällä tavalla. Menen takaisin töihin vauvan ollessa 11kk ja isä sekä isovanhemmat hoitavat vauvaa kotona. Isä käy kuitenkin vuorotöissä samalla ja minä teen lyhennettyä työviikkoa. Päiväkotiin osa-aikaiseksi ajattelimme lapsen viedä 1v6kk iässä. Tämä järjestely sopii meille parhaiten.

Yleensäkin yksityinen kotihoito on hyvä vaihtoehto. Mä hoidin serkkuani/kummipoikaani koko kesän, hänen ollessaan 9,5kk-1v ja teillä tietysti vielä parempi kun lapsen isä on kotona. :)

Kun kerran kotihoidossa saa olla, ni mikäs siinä. :) Tuossa iässä ei oo enää niin kiinni just äidissä.
Kunhan isä on paljon tekemisissä lapsen kanssa jo ennen sitä äidin töihin lähtöä.

Viimeksi muokattu:
Otsikon nähdessäni luulin, että olet lähdössä töihin lapsen ollessa 3 kuukauden ikäinen. Töihin lähteminen lapsen ollessa 9 - 12 kk on normaali käytäntö Suomessa. Tartteeko sitä edes kysellä täällä?

Ihan yhtä hullua kuin se, että tekee lapsen, isä porskuttaa töissä ja äiti jää kotiin hoitamana lasta. Meillä pidettiin vanhempainvapaat puoliksi ja en voi kuin suositella muillekin! Vaikuttaa erittäin myönteisesti isän ja lasten väleihin.

[QUOTE="vieras";22704756]Otsikon nähdessäni luulin, että olet lähdössä töihin lapsen ollessa 3 kuukauden ikäinen. Töihin lähteminen lapsen ollessa 9 - 12 kk on normaali käytäntö Suomessa. Tartteeko sitä edes kysellä täällä?[/QUOTE]

Äitiysloma on 4 kk pitkä. Itse menin heti sen jälkeen töihin. Eikä mun tarvinnut sitäkään kysyä täällä. Mies jäi hoitamaan lapsia ja hienosti on mennyt. Ei traumoja kenelläkään. :)

Erittäin hyvä vaihtoehto! Lähentää varmasti isää ja lasta entistä enemmän :) Minä lähdin heti töihin kun äitiysloma loppui ja mies oli vuoden kotona lasten kanssa. Kesän olimme kumpikin töissä ja jäin taas lasten kanssa kotiin. Olen kyllä siitä onnellinen että lapset on saanut olla kotona melkein koko ajan. Esikoinen oli pienempänä puolisen vuotta perhepäivähoitajalla ja kumpikin lapsi yhden kesän päiväkodissa.

Enenevissä määrin suomalaiset isät on alkaneet käyttää vanhempainvapaata, jolloin äiti lähtee töihin kun äitiysloma loppuu eli vauvan ollessa 3 kuukautta ja isä jää vauvan kanssa kotiin. Onhan se lapsi yhtä lailla isänkin, vaikka äiti on synnyttänyt. Mulla ei itellä tullut maitoakaan kuin vajaa 3 kuukautta niin ei ole tarvinnut miettiä, miten imettämisen hoitaa, kun lapsi on isän kanssa.

Yhteistyössä