Mitä mieltä Sanna Kiisken nopeasta töihinpaluusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lyyti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kotiäiti";23370413]Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Itse olen äärimmäisen onnellinen, että saan hoitaa kolmea lasta kotona. Toisille vaan todellakin on muu elämässä tärkeämpää kuin lasten kanssa oleminen. Paljon myös niitä vanhempia, jotka hoitavat joka ilta töiden jälkeen lapsia vuorotellen, koska on niin paljon omia menoja.[/QUOTE]

Edelleen... Miten niin muu on tärkeämpää kuin lasten kanssa oleminen? Miksi muka perhe on tärkein vain, jos viettää 24h vuorokaudesta perheen kanssa?

Hmmm... ja mitenköhän se ura menee lapsen edelle?

No mietin tuota asiaa vähän pidempään ja voisin vähän laimentaa tuota kommenttiani, jonka kirjoitin hyvinkin pikaisesti...tuo työaika ja se, että töitä on vain 3pvää viikossa ja että vauva vielä jopa nukkuu paljon tuosta ajasta ja iskä on kotona...joo, ei tuo ole paha juttu. Oikeastaan aika siistikin homma, jos se todella noin pysyy, mutta nälkä kasvaa herkästi syödessä ja pelkään, että vauva olisi sitten kohta jossain hoidossa...mut tämä tilanne, mitä tuossa kerrottiin, on oikeastaan ihanteellinenkin.

Hänellä sellainen työ mikä mahdollistaa tosi hyvin työnteon vaikka vauva vielä pieni. Ja kuitenkin vain kolmena päivänä viikossa. Aika ihanteellinen tilanne.
Tosi hieno juttu myös että mies haluaa jäädä kotiin vauvan kanssa.

Itse en vois kuvitella lähteväni töihin kun vauva noin pieni, mutta toisaalta teenkin epäsäännöllistä kolmivuorotyötä.

On se maar kamalaa kun äiti on kolmena päivänä muutaman tunnin pois kotoa. Ihan suorastaa järkyttävää -vielä kamalampaa on e että jotuvat lopun ajan viettämäänn kotona koko perheellä - siis se omituinen otus jota isäksi joskus nimetään mukaanlukien.

Onhan se paljon kivempi että isä on kotoa pois 8 tuntia päivittäin ja äiti saa tuoksuttaa vauvahöyryjä 24/7. Niin paljon luonnollisempaakin ja kaikkien kantilta kivempaa. Jo mahtaa olla vallan kummallinen mies kun noin tahtoo vaimonsa ja lapsensa kanssa olla. Ja vielä kummallisempi muija kun mahdollistaa isälle sen.

Tein aaltoliikkeitä joulukuussa, kun se lättynaama jäi pois. Pikkasen meni maanantaina aamu pilalle, kun näin sen lätyn taas ruudussa. Ansa oli niin kaunis...

Ps. SääankkuriLiisa oli kyllä ihan normi ä-loman kotona.

[QUOTE="Yksvaan";23370641]Tein aaltoliikkeitä joulukuussa, kun se lättynaama jäi pois. Pikkasen meni maanantaina aamu pilalle, kun näin sen lätyn taas ruudussa. Ansa oli niin kaunis...

Ps. SääankkuriLiisa oli kyllä ihan normi ä-loman kotona.[/QUOTE]

Sun tartee olla pirun kaunis ja virheetön kun varaa arvostella

[QUOTE="lei";23370664]Sun tartee olla pirun kaunis ja virheetön kun varaa arvostella[/QUOTE]

Miksi pitäisi olla? Saan kai sanoa jos päiväni menee pilalle Sannan naamataulusta?
Siihen ei pelkkä ulkonäkö vaikuta, vaan myös ilmeet ja eleet.
Siellä on oikeasti rumakin juontaja eli se Mari, mutta jostain syystä ei pilaa päivääni yhtä tehokkaasti.

Miksi pitäisi olla jotakin mieltä? Miksi äiti on huono tai urakeskeinen jos antaa isälle mahdollisuuden hoitaa pientä lasta? Miksi hoitovastuu automaattisesti kuuluu äidille ja isän kuuluu hankkia elanto kodin ulkopuolelta?

No en kyllä ole mitään muuta mieltä, kuin että kiva että heillä toimii noin hyvin. Itse en olis tuossa vaiheessa pystynyt töihin, lähinnä siksi, että vauva oli huono nukkuja ja olin aivan kävelevä zombie päivisinkin. Onneksi en itse joutunut telkkariin silloin! :D

Ap lienee vaan katkera kun oma ukko ei pistä tikkua ristiin vauvan vuoksi ja toisaalta hänellä ei ehkä itsellään ole sen kummempi ammatti...haaveet jääneet toteuttamatta ja kun joku pystyy noinkin loistavasti yhdistämään äitiyden ja työn (työn osuu on kuitenkin alla 10% viikon tunneista) on pakko sitä arvostella ja pönkittää niin heikkoa itsetuntoa.

Heidän oma asiansahan se on. Mutta ehkä joskus tulee päiviä, jolloin haluaisi olla enemmän kotona väsymyksen yllättäessä.

Itse en moiseen olisi pystynyt vaikka isä olisi ollutkin valmis jäämään kotiin.

miten esikoisen äiti JAKSAA käydä töissä noin pienen vauvan äitinä! Itse olin puhki yösyötöistä, vaikka esikoinen oli ihan normaali vauva..kaikki oli niin uutta, rytmit meni uusiksi vauvan myötä ja elämäntilanne oli uusi. Mietityttää vaan, että tuleeko Sannalle väsymys jossain vaiheessa...tai sitten heillä on superhelppo vauva ;)

Toisaalta, nyt kolmen lapsen äitinä sitä tajuaa miten nopeasti se vauva-aika hurahtaa. Se on ainutlaatuista ja siitä ajasta kannattais nauttia..ensimmäisen lapsen kanssa ei välttämättä osaa ajatella asiaa siltä kantilta. Vaan on kiire normaaliin elämään (töihin). Etenkin kun on saanut lapsen reippaasti päälle kolmekymppisenä ja on saanut nauttia lapsettomasta elämästä?

Yhteistyössä