Onko huono äiti, jos ei ulkoile lasten kanssa joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätäydellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tässä taisi olla kyse sellaisesta ulkoilusta jossa lapsen ikä (alle 3-4v) vaatii sen vanhemman läsnäolon ja "viihdyttämisen"..
turha sellaisten on vonkua että "meirän lapset ne ulkoilee ilman muakin" no ehkä, jos ikää on jo sen verran että voi luottaa pihalle itsekseen/kavereiden kanssa :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja anrinko:
Mä en kommentoi huono äiti/hyvä äiti-aihetta, mutta itse en jaksaisi olla koko päivää sisällä.
Pakko päästä joka päivä ovesta ulos, tulisin varmaa hulluks, jos pitäis vaan sisällä olla.

Samoin. Mutta ymmärrän kyllä, ettei aina jaksa tai viitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
turha sellaisten on vonkua että "meirän lapset ne ulkoilee ilman muakin" no ehkä, jos ikää on jo sen verran että voi luottaa pihalle itsekseen/kavereiden kanssa :headwall: :headwall:

Oot tainnut herätä väärällä jalalla. En mä mitään vongu, olen vain tyytyväinen ettei tarvi itsellä joka päivä pihalla notkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Oot tainnut herätä väärällä jalalla. En mä mitään vongu, olen vain tyytyväinen ettei tarvi itsellä joka päivä pihalla notkua.

nii oonki :ashamed: mut tuo kun näissä ketjuissa aina tuodaa se esille ettei tarvi notkua ulkona, kun kyse ei ollu siitä alunperinkään.. on jo ihan eri juttu peuhaako se mutsi lkouluikästen lasten kans vapaaehtosesti vai taaperon äiti hampaat irvessä säällä ku säällä :xmas:

Ei kai tuolla, toivottavasti, nyt sentään mitata kuka on "hyvä" ja kuka "huono" äiti... ;)

Me ei joka päivä välttämättä ulkoilla. Toisina päivinä taas ollaan aamusta iltaa ulkona.

Mutta kunhan vauva syntyy, muuttuu taas "rutiinit" kertaheitolla, ja kuten esikoisenkin kanssa, epäilen että tätäkin saa ulkoiluttaa säässä kuin säässä, jos haluaa että nukkuu hyvin :D

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Suoraan sanoen minusta on huono äiti, jos ei huolehdi siitä että lapset pääsevät ulos raittiiseen ilmaan neljän seinän sisältä päivittäin. Jos ei itse "jaksa" tai "pysty" lapsiaan edes omaan kotipihaan viemään, niin sitten kyllä on velvollinen huolehtimaan, että joku muu tekee sen!!!

Huoh, miksi sitten enää yrittää muissa asioissa parhaansa, jos kerran tuomio on olla huono äiti, kun ei joka päivä jaksa ulkoilla..

Kaikilla ei ole sellasta pihaa missä ulkoilla. Me esim. joudumme mennä leikkipuistoon.

Kyllä joka pv ois hyvä edes käydä ulkona, muuten helposti mökkihöperöityy.. itse olen sellanen mökkihöperö aina yksin ollessa.. mutta kun muksu on kotona, kyllä mää sitä ulkoilutan pari kertaa päivässä.
Ellei sitten joku muu ulkoiluta.. :)

mä kuulema olen ja musta pitäs tehdä lastensuojeluilmotus!näin sanoi yksi sukulainen.
joskus meillä on kotipäiviä mutta jokatoinen päivä käydään pihalla.
tää sukulainen sanoi ettei ulkona kuulu KÄYDÄ vaan olla,ja tuon ikäinen (10kk) lapsi tarvitsee monta tuntia päivässä ulkoilua..
tällä ihmisellä on lapsia,ja vaimohan ne hoitaa

Meillä poika 5kk ja ulos mennään sillon kun äiti jaksaa.. Nyt oon koittanu et käyn vähintään sen 4x/vk ainaskin lenkillä pojan kanssa kun ei tuota oikein vielä osaa hiekkalaatikollekka laittaa tonkimaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:
mä kuulema olen ja musta pitäs tehdä lastensuojeluilmotus!näin sanoi yksi sukulainen.
joskus meillä on kotipäiviä mutta jokatoinen päivä käydään pihalla.
tää sukulainen sanoi ettei ulkona kuulu KÄYDÄ vaan olla,ja tuon ikäinen (10kk) lapsi tarvitsee monta tuntia päivässä ulkoilua..
tällä ihmisellä on lapsia,ja vaimohan ne hoitaa

Voi video sanon minä...
Mun lapsi on vajaa 9 kk, ja mitä sen ikäisen kanssa ulkona sitten pitäisi tehdä, jos monta tuntia tarvis ulkoilla???
Silloin kun sataa, niin me ei mennä ulos, muulloin kyllä. Tässä ei pihassa oikein mitään ole, joten se on sitten leikkipuisto tuolla kauempana.

Lasketaanko kaupassa käymistä kävellen ulkoiluksi muuten ollenkaan?

Ja oikeasti: mitä meidän pitäisi ulkona tehdä tuon 9kk ikäisen kanssa? Olkaa kilttejä ja vastatkaa te, jotka haukutte muita huonoiksi äideiksi, kun ei ulkoilla tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Säälittää lapset, jotka joutuvat jopa kesällä viettämään kokonaisia päiviä neljän seinän sisällä jossain kerrostalokopissa...

Mua säälittää sinä, sulla ei taida olla omaa elämää ollenkaan. Täällä vaan surkuttelet toisten kohtaloita. Suomalaiset akat on just tollasia, aina päivittelee ja kauhistelee muiden toimia. Mee hei ulos itse ja leiki vaikka piilosta lapsies kera, jos vaikka nuttura löystyis samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja oikeasti: mitä meidän pitäisi ulkona tehdä tuon 9kk ikäisen kanssa? Olkaa kilttejä ja vastatkaa te, jotka haukutte muita huonoiksi äideiksi, kun ei ulkoilla tarpeeksi.

Ja kauanko teidän h y v i e n ä i t i e n mielestä tämän ikäisen kanssa pitäisi päivässä ulkoilla?

Ei ole huono äiti. Jos vettä sataa koko päivänkin niin turhaan sinne lähtee kasteluttaa märäksi ketään tieten tahtoen. Mä teen aina niin, että sadepäivinä jos sataa niin paljon ettei pihalle huvita mennä niin tuuletan sisällä tosi kunnolla. Kaikki ikkunat auki et vaihtuu ilma.

Ei ole huono, ei sitä aina jaksa ulos mennä vaikka olisi hyväkin sää. Mulla nyt onneksi tyttö on niin iso jo että menee omia menojaan niin ei mun tartte välttämättä mennä jos ei ole tarvetta.

Ei tarvitse olla ulkoilmaihminen ymmärtääkseen sen, että ulkona oleminen on ihmiselle terveellistä, ellei jopa välttämätöntä. Tietenkään en tarkoita että jonkun alle vuoden ikäisen pikkuvauvan kanssa tarvitsisi tuntitolkulla yrittää puuhastella ulkona, lähinnä tarkoitin noita yli 2-vuotiaita, joiden kyllä pitää mielestäni ehdottomasti päästä ulos päivittäin.

Täydelliselle äidille ja ihmiselle tiedoks et ny on vasta perjantai eikä lauantaiaamu :D

me ei yleensä vesisateella ulkoilla..muuten käyään ainaki tossa pihalla leikkimässä. poika (alle 3v) ei vaan meinaa viihtyä tossa keinun ja hiekkalaatikon parissa ku pitäs mennä leikkipuistoon |O

Joo, olet oikeassa. Meillä mies käänsi väärän lehden kalenterista ja huijasi minua, sai siis lauantaiaamun aamupalan vuoteeseen, mikä meillä on perinne. Sunnuntaina syömme brunssin, jonka nousen hyvissä ajoin valmitamaan perheelle kuten kuuluukiin ja sen jälkeen ulkoilemme koko perhe, kävellen.
Mutta viikonlopputunnelmissa taitaa väki olla, koska antaa armon käydä oikeudessa.
Ja minusta on outoa, jos 3 v ei viihdy siinä heikkalaatikolla vaan vaatii leikkipuistoja. Olisko hiukan vanhemmuus hukassa jos te annatte lapsen pompottaa itseänne mielin määrin.
Hyvän Perheen lapset osaavat myös käyttäytyä hyvin ja vanhemmilla on se päätäntävalta. Jos ollaan pihakeinuilla, siellä ollaan ja lapsi on iloinen, että saa olla vanhempiensa kanssa, perheen parissa, siinä kotipihalla. Niin.

Ulkoilma tekee hyvää, kaikkihan sen tietää. Ulkoilua tulee usein päivittäin mutta joskus saattaa mennä koko päivä sisällä. Ja usein se päivä on siivouspäivä, ei vaan ehdi pihalle lasten kanssa. Eikä nuo siitä ole mielestäni kärsineet, kun tykkäävät siivouspäivistäkin ja siitä, että saavat puuhastella siivousjuttuja ym.

Yhteistyössä