Onko huono äiti, jos ei ulkoile lasten kanssa joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätäydellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en mäkä ulkoile.isommat o reissus ja oon kahen pienen kans himas..kiva ilma mut ei kykene lähtee tonne ku selkä kipee ollu 2vkoa..ehkä kävely tekis hyvää mut en tiiä..jos vaik tänää sit lähtis :D

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Ei tarvitse olla ulkoilmaihminen ymmärtääkseen sen, että ulkona oleminen on ihmiselle terveellistä, ellei jopa välttämätöntä. Tietenkään en tarkoita että jonkun alle vuoden ikäisen pikkuvauvan kanssa tarvitsisi tuntitolkulla yrittää puuhastella ulkona, lähinnä tarkoitin noita yli 2-vuotiaita, joiden kyllä pitää mielestäni ehdottomasti päästä ulos päivittäin.

Ok. Tässä tosiaan kuitenkin ap tarkoitti alle vuoden ikäistä lasta, ja käsitin että kritiikki koski myös häntä. Ilmeisesti tässä tarkoitettiin sitten vain sellaisia, joilla lapset ovat isompia eivätkä ulkoile paljoa.

Kyllä aivan varmasti ap - kuten minäkin - ulkoilee lapsen kanssa paljon paljon enemmän sitten, kun oikeasti voi tehdäkin jotain. Nyt se on vaan rattaissa istumista ja toisinaan konttailua: kaikki menee suuhun ja miten kummassa lapsi aina ne etanat bongaakin tuolta ruohikosta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja oikeasti: mitä meidän pitäisi ulkona tehdä tuon 9kk ikäisen kanssa? Olkaa kilttejä ja vastatkaa te, jotka haukutte muita huonoiksi äideiksi, kun ei ulkoilla tarpeeksi.

Ja kauanko teidän h y v i e n ä i t i e n mielestä tämän ikäisen kanssa pitäisi päivässä ulkoilla?

Lapsi voi nukkua ulkona vaunuissa päiväunet, ja äiti samalla reippailee, kuntoilee, kävelee, karistaa ne raskausaikaiset liikakilot pois, tai jos niitä ei ole, pitää huolen ettei niitä tulekaan.

Jos on isompia sisaruksia, he KÄVELEVÄT mukana esim. leikkipuistoon, jossa vietetään aikaa noin 2 h. Jonka jälkeen tullaan kotiin, missä on itsetehtyä kotiruokaa ruokaineympyrä ja lautasmalli huomioiden...

Minusta tuntuu että AP on sektiomamma, jonka lapset on korvikkeella tuttipullosta ruokittu ja siirrytty sitten valmispiltteihin... laiskuutta, laiskuutta, voi mitä laiskuuuuttaa!!! Hävetkää !

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Äiti ja Ihminen:
Ja oikeasti: mitä meidän pitäisi ulkona tehdä tuon 9kk ikäisen kanssa? Olkaa kilttejä ja vastatkaa te, jotka haukutte muita huonoiksi äideiksi, kun ei ulkoilla tarpeeksi.

Ja kauanko teidän h y v i e n ä i t i e n mielestä tämän ikäisen kanssa pitäisi päivässä ulkoilla?

Lapsi voi nukkua ulkona vaunuissa päiväunet, ja äiti samalla reippailee, kuntoilee, kävelee, karistaa ne raskausaikaiset liikakilot pois, tai jos niitä ei ole, pitää huolen ettei niitä tulekaan.

Jos on isompia sisaruksia, he KÄVELEVÄT mukana esim. leikkipuistoon, jossa vietetään aikaa noin 2 h. Jonka jälkeen tullaan kotiin, missä on itsetehtyä kotiruokaa ruokaineympyrä ja lautasmalli huomioiden...

Minusta tuntuu että AP on sektiomamma, jonka lapset on korvikkeella tuttipullosta ruokittu ja siirrytty sitten valmispiltteihin... laiskuutta, laiskuutta, voi mitä laiskuuuuttaa!!! Hävetkää !

Sinä voisit nyt sulkea koneen ja mennä lastesi luokse.
Kello on 11, nyt on lounasaika.

Ei meilläkään ihan joka päivä ulkoilla. Ja joskus ulkona ollaan vähemmän, toisinaan enemmän.
Tuskin noiden lasten maailma siihen kaatuu, jos ei joka päivä ulos mennäkään. :)
Ja joskus ei mennä ihan mun laiskuutta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Ei tarvitse olla ulkoilmaihminen ymmärtääkseen sen, että ulkona oleminen on ihmiselle terveellistä, ellei jopa välttämätöntä. Tietenkään en tarkoita että jonkun alle vuoden ikäisen pikkuvauvan kanssa tarvitsisi tuntitolkulla yrittää puuhastella ulkona, lähinnä tarkoitin noita yli 2-vuotiaita, joiden kyllä pitää mielestäni ehdottomasti päästä ulos päivittäin.

Sori mut sun mielipide ei merkkaa mulle mitään.

Entä jos lapsi ei itse halua sadepäivänä ulos? Pitääkö silloin pakottaa kun kerran se raitis ilma on pakollista joka päivä? Jos lapsi alkaakin pakottamisen kautta inhoamaan koko ulkoilua? Mun mielestä on vaan typerää mennä vilustuttaa lapsia ja itteää ulos pakonomaisesti "säällä kuin säällä". Huono sää jos on niin raitista ilmaa saa kun tuulettaa huushollin kunnolla.

No voi hyvänen aika, kai sen nyt terve järkikin sanoo, että jos ilma on tosi kurja ja sateinen, niin ei sinne ulos mikään pakko ole mennä. Ihme linssin läpi täälläkin osa porukasta lukee näitä viestejä...

Minullekaan eivät merkkaa yhtikäs mitään harmaana heitetyt kommentit. En noteeraa kirjoituksia, joiden kirjoittajalla ei ole pokkaa kirjoittaa niitä omalla nikillä.

No ei ole huono äiti. Ei sitä aina jaksa.... ja sisälläkin on kivaa tekemistä ja toisina päivinä sitä sitten taas asustaa ulkona.

Meillä tuntuu olevan avoimet ovat tyttö menee ja tulee ja itsekkin koitan vääntäytyä lenkille. Pienempi neiti ulkoilee sitten säitten puitteissa..... ennen ulkoili joka päivä kun nukkui päikkärit ulkona, mutta nyt ei suostu nukkumaan enää ulkona, joten jos vettä sataa kaatamalla me ollaan sisällä..... tai sitten ulkona, miten nyt milloinkin tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:
mä kuulema olen ja musta pitäs tehdä lastensuojeluilmotus!näin sanoi yksi sukulainen.
joskus meillä on kotipäiviä mutta jokatoinen päivä käydään pihalla.
tää sukulainen sanoi ettei ulkona kuulu KÄYDÄ vaan olla,ja tuon ikäinen (10kk) lapsi tarvitsee monta tuntia päivässä ulkoilua..
tällä ihmisellä on lapsia,ja vaimohan ne hoitaa

Voi video sanon minä...
Mun lapsi on vajaa 9 kk, ja mitä sen ikäisen kanssa ulkona sitten pitäisi tehdä, jos monta tuntia tarvis ulkoilla???
Silloin kun sataa, niin me ei mennä ulos, muulloin kyllä. Tässä ei pihassa oikein mitään ole, joten se on sitten leikkipuisto tuolla kauempana.

Lasketaanko kaupassa käymistä kävellen ulkoiluksi muuten ollenkaan?

Mun molemmat lapset on kävelly 9kk iästä lähtien. Kyllä vaan on vietetty helpostikin 3h päivässä ulkoillen. Kun eivät osanneet kävellä, kärrylenkkeiltiin ja mentiin sellaisiin ulkoilupaikkoihin, jossa voi ainakin keinua. Älä nyt sano ettei sun 9kk oo edes keinussa käyny?

Uusimmat

Yhteistyössä