onko ihan kohtuutonta teidän mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[/quote]

Työssäkäyvällä on varaa ostaa sitten palkastaan turha ahnehtia enempää. Opiskelijallako myös pitisi olla varaa samalla lailla maksaa koko kodinhoitotuki jollekin ja vielä kustantaa opintotuestaan lapselle vaatteet ja iltaruoka kun hoitaja vaatii koko kotihoidontuen kun muutaman tunnin päivässä arkisin hoitaa kotonaan heitä. Huom, en puutu ap:n tapaukseen sillä sisko käy töissä, tuli vaan mieleen koko kotihoidontukia ja hoitojärjestelyt yleisesti :) Että ainako se on totaalisen väärin jos ei anna kaikkea saamaansa kotihoidon tukea lasta hoitavalle. Jos hoitaja itse on halunnut auttaa ja parempi se kuin viedä päiväkotiin ihan pienintä:)[/quote]

Niin sä puhut opiskelijoista! Silloin kannattaa ehdottomasti viedä lapsi päivähoitoon, niin ei tarvitse maksaakaan mitään, koska tuloraja ei ylity.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lupasin ottaa hoitoon ilmaiseksi koska tiedän, että heillä on nyt talous tiukalla, koska rakentavat. Ja toiseksi myös sen takia, että muksut viihtyvät keskenään tosi hyvin ja olen tosiaan itse hoitovapaalla ainakin ensi kesään.

Hei siskosi saa itse kodinhoitotukea parisataa kuukaudessa, joten pyydä ainakin se häneltä. Mieti miten rankkaa hoitaminen on sinulle. Joudut ostamaan enemmän ruokaa kaupasta, siivoamaan enemmän, kuuntelemaan meteliä enemmän ja mikä iloisinta: Mitä enemmän lapsia, sen vaikeampi lähteä mihinkään. On ihan kiva kun tulevat käymään vaikka kerran viikossa, mutta sitten sitoudut hoitamaan joka päivä ja vaikka olisit itse kipeänä! Vai onko varahoitaja jo olemassa. Tässä asiassa et voi olla liian itsekäs jos kieltäydyt tai otat ainakin kunnon korvauksen.

Työssäkäyvällä on varaa ostaa sitten palkastaan turha ahnehtia enempää. Opiskelijallako myös pitisi olla varaa samalla lailla maksaa koko kodinhoitotuki jollekin ja vielä kustantaa opintotuestaan lapselle vaatteet ja iltaruoka kun hoitaja vaatii koko kotihoidontuen kun muutaman tunnin päivässä arkisin hoitaa kotonaan heitä. Huom, en puutu ap:n tapaukseen sillä sisko käy töissä, tuli vaan mieleen koko kotihoidontukia ja hoitojärjestelyt yleisesti :) Että ainako se on totaalisen väärin jos ei anna kaikkea saamaansa kotihoidon tukea lasta hoitavalle. Jos hoitaja itse on halunnut auttaa ja parempi se kuin viedä päiväkotiin ihan pienintä:)[/quote]

Niin sä puhut opiskelijoista! Silloin kannattaa ehdottomasti viedä lapsi päivähoitoon, niin ei tarvitse maksaakaan mitään, koska tuloraja ei ylity.:)[/quote]

Mut jos ajattelee oman lapsen etua, olla hoidossa tutulla :) Siis jos se on oman lapsen etu, eihän se kaikilla.

On minusta kohtuutonta pyytää omalta verisukulaiseltasi rahaa, sinun pitää olla kiitollinen että siskosi antoi lapsensa sinun hoitoosi, tottakai hoidat heidät ilmaseksi ja jos teiltä rahat loppuu niin jaat vaikka lehtiä saadakseni rahat siskosi lasten ruokiin. Teidän pitää myös käydä joka arki-ilta ja viikonloput siskosi rakennuksilla auttamassa, katsot vaikka lapsien perään siellä että siskosi saa hoitaa parisuhdetta ja levätä työpäivän jälkeen. Miehesi tietysti auttaa rakasalla ja tekee kaikki paskasimmat hommat.

Lopeta heti rahan kinuminen ja ala auttamaan siskoasi. Jokaisen velvollisuus on tehdä kaikkensa jotta siskon elämä helpottuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
On minusta kohtuutonta pyytää omalta verisukulaiseltasi rahaa, sinun pitää olla kiitollinen että siskosi antoi lapsensa sinun hoitoosi, tottakai hoidat heidät ilmaseksi ja jos teiltä rahat loppuu niin jaat vaikka lehtiä saadakseni rahat siskosi lasten ruokiin. Teidän pitää myös käydä joka arki-ilta ja viikonloput siskosi rakennuksilla auttamassa, katsot vaikka lapsien perään siellä että siskosi saa hoitaa parisuhdetta ja levätä työpäivän jälkeen. Miehesi tietysti auttaa rakasalla ja tekee kaikki paskasimmat hommat.

Lopeta heti rahan kinuminen ja ala auttamaan siskoasi. Jokaisen velvollisuus on tehdä kaikkensa jotta siskon elämä helpottuisi.

:laugh: Aivan! Kyllähän jokaisen kuuluu luovuttaa oma elämänsä siskolleen! No joo, itse voisin jopa viikon katsoa siskon lapsia vaikka veloituksetta, mutta jos tosiaan on kyse puolesta vuodesta niin EI IKINÄ!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Jos mun siskon lapset olisi mulla päivähoidossa, niin siskon saama kotihoidontuli lisineen tulisi mun tilille.
Muussa tapauksessa sisko voisi hoidattaa lapsensa jollain toisella.

Ai, jos siskon lapset kuitenkin on siskosi luona joka päivä 16-> seuraavaan aamuun ja viikonloput, niin hänenkö pitää olla ilman rahaa ja maksaa sinulle koko summa. Jos hoidat heitä arkisin päivät.

No niin se vaan menee, kotihoidontuki on tarkoitettu niille, jotka hoitavat lapsensa itse kotona. Jos pistät lapsesi sukulaisen luo päivähoitoon, niin kotihoidon tuki kuuluu sukulaiselle! Tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin päiväkoti! Uskomatonta ahneutta ihmisillä!

Kotihoidontukea saa kun hoitaa lastaan kotona, hänhän hoitaa puolet päivästä. :) Ahne on sisko jos kaiken vie, tuskin se on sisko kuitenkaan esim se joka ne lapset vaatettaa. Kotihoidontuella oleva joutuu nekin ostamaan tuestaan. Okei, jos sisko ostaa myös lasten vaatteet ulkopukuja myöten niin siinä tapauksessa koko kotihoidontuki hänelle.

Niinhän työssä käyvätki hoitaa ;)

Työssäkäyvällä on varaa ostaa sitten palkastaan turha ahnehtia enempää. Opiskelijallako myös pitisi olla varaa samalla lailla maksaa koko kodinhoitotuki jollekin ja vielä kustantaa opintotuestaan lapselle vaatteet ja iltaruoka kun hoitaja vaatii koko kotihoidontuen kun muutaman tunnin päivässä arkisin hoitaa kotonaan heitä. Huom, en puutu ap:n tapaukseen sillä sisko käy töissä, tuli vaan mieleen koko kotihoidontukia ja hoitojärjestelyt yleisesti :) Että ainako se on totaalisen väärin jos ei anna kaikkea saamaansa kotihoidon tukea lasta hoitavalle. Jos hoitaja itse on halunnut auttaa ja parempi se kuin viedä päiväkotiin ihan pienintä:)

Saahan opiskelijakin opintotukea ja opintolainaa. Ja monille opiskelijoillehan tosiaan on kunnallinen hoito ilmaista. Jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa, mut on aika röyhkeetä vain olettaa, että toinen hoitas täyspäiväisesti toisen lapsia ilman mitään korvausta, kuten apn tapauksessa.

Ja koska tässä ketjussa ei ap:n tapauksessa ollut kyse opiskelijasta, niin minusta on ihan suotavaa, että hoitaja saa kotihoidontuen. Opiskelijoilla on niin surkean huonot tulot, että ei tosikaan. Kannattaa vähän miettiä noita hoitoasioita.. Monikaan ei tunnu ymmärtävän, että niillä sukulaisillakin on oma elämä.. Ja vaikka kuinka olisivat kotona hoitamassa lapsia, osa-aikaeläkkeellä, eläkkeellä tai saikulla.. niin silti! Se on silloin ansaittua/oikeutettua se oma aika! Monikaan sukulainen ei kehtaa kieltätyä, kun toinen kysyy lapsenvahdiksi. Ja kun kerran suostut hoitamaan, niin sitten ollaan aina tuomassa lapsia hoitoon.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat olla aika tossukka.

peesi.
siis ilmaiseks hoidat kahta lasta ja toinen kehtaa loukkaantua kun ruoasta pyydät 20 euroa viikko, joka on sairaan vähän.
En hoitaisi jos tuosta loukkaantuisi sisko. En alkaisi hoitaa kenenkään lapsia ilmaiseksi (siis toki autan hätätilanteessa ja silloin tällöin, mutta en vakituisesti) enkä maksusta vakituisesti.

Käske siskosi viedä lapsensa kunnalliseen hoitoon kuten muutkin vievät.
Aika röyhkeältä tyypiltä kuulostaa. En ikinä kehtaisi olettaa kenenkään ruokkivan lapsiani ilmaiseksi puoli vuotta. TAi hoitavan ilmaiseksi puoli vuotta. En varsinkaan sellaisen, joka pienellä tuella kotona oleva kotiäiti.
Miten kukaan kehtaa? Oikeasti? Raskaampaa työtä ei ole kuin hoitaa lapsia.

No ei ole kohtuutonta. Voit musta ottaa koko siskosi saaman kodinhoidontuen itsellesi! Minusta se kuuluukin sulle. Hänhän säästää siinä mielettömästi rahaa kun laittaa sun hoitoon lapset.

Minusta vähintään 50e pitäisi antaa ruokarahaa viikosta ja hoidosta. Minä hoisin myös siskoni lapsia viikon, en pyytänyt mitään, sain kahvipaketin. Olin tuloton kotiäiti silloin. Kyllä otti päähän, piti ihan itsestäänselvänä. Ei kyllä koskaan ole hoitanut mun lapsia, ei ole "sen juttu"..

Alkuperäinen kirjoittaja touhutyyne:
Ai sun sisko tuo sulle lapsensa hoidettavaksi päästäkseen ite tienaamaan?
Ja ei mitään maksa siitä sulle? Aika törkeetä sanoisin. Onko teillä "vastavuoroisuus" tms sopimusta, et se hoitaa sit taas joskus sun lapsia ilmaseksi.

Ja suuttuu sit ku pyydät rahaa edes ruokaan. Huh-huh mikä sisko. Kohtuutonta sanon minä!

Kyllä minäkin kiehun. Joillakin on pokkaa. Ihmisillä on aivan sairaita ihmissuhdejuttuja, ja ei ihme, että on masennusta ja itsemurhayrityksiä.

Noilla röyhkeillä on yleensä kamalat pennut päälle. Ei kukaan hoida ilmaiseksi 2- ja 4 -vuotiaita pentuja. Huh! Ei kukaan normaali pyydä sellaista. Ei varsinkaan jotta itse päääsee tienaamaan rahaa.

Lupasin ottaa hoitoon ilmaiseksi koska tiedän, että heillä on nyt talous tiukalla, koska rakentavat. Ja toiseksi myös sen takia, että muksut viihtyvät keskenään tosi hyvin ja olen tosiaan itse hoitovapaalla ainakin ensi kesään.

Siis mitä siitä ett äolet itse hoitovapaalla. Saat olla hoitovapaalla vaikka maailman tappiin, mutta se ei oikeuta ketään käyttämään sinua hyväkseen.
Jos kerran tuollaisen röyhkimyksen päästät niskan päälle, se on siellä aina verta imemässä.
Tiedän kokemuksesta että tuollaiset eivät edes kiitä, ja jos yhtäkkiä et jaksakaan, niin alkaa tulla pas.kaa niskaan. Takanapäin puhumista ym.
Parempi että ei ala alkuunkaan tuollaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen outo:
Jos mun siskon lapset olisi mulla päivähoidossa, niin siskon saama kotihoidontuli lisineen tulisi mun tilille.

Ai, jos siskon lapset kuitenkin on siskosi luona joka päivä 16-> seuraavaan aamuun ja viikonloput, niin hänenkö pitää olla ilman rahaa ja maksaa sinulle koko summa. Jos hoidat heitä arkisin päivät.

No eiköhän sille siskolle jäisi kuitenkin se palkkatulo kokonaan itselleen.

No opiskelija jos on?

Herran jumala! Jos hän vie kunnalliselle, hän ei saa sentin senttiä kotihoidontukea ja jos mies on töissä maksaa lisäksi kahdesta lapsesta yli 400 euroa (lähes kaikki työssäolevat maksavat täyden maksun).

Nyt sisko yrittää päästä tienaamaan oikein tosissaan siskonsa selkänahasta. Miten kukaan kehtaa!

Nyt näytät tämän ketjun hänelle, ja sanot, että et voikaan hoitaa. Muuten hän on aina imemässä vertasi.

Mä en pysty käsittämään tuota, että nostetaan vaan kotihoidontuet omalle tilille ja hoidatetaan lapset sukulaisilla ja kavereilla! Ei mee mun jakeluun!

Ei mene jakeluun täälläkään. Miten joku kehtaa? Miten joku voi luulla, että hänen on kotiäitinä hoidettava röyhkeitten rahanahneitten mukulat?

No niin se vaan menee, kotihoidontuki on tarkoitettu niille, jotka hoitavat lapsensa itse kotona. Jos pistät lapsesi sukulaisen luo päivähoitoon, niin kotihoidon tuki kuuluu sukulaiselle! Tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin päiväkoti! Uskomatonta ahneutta ihmisillä!

Kotihoidontukea saa kun hoitaa lastaan kotona, hänhän hoitaa puolet päivästä. :) Ahne on sisko jos kaiken vie, tuskin se on sisko kuitenkaan esim se joka ne lapset vaatettaa. Kotihoidontuella oleva joutuu nekin ostamaan tuestaan. Okei, jos sisko ostaa myös lasten vaatteet ulkopukuja myöten niin siinä tapauksessa koko kotihoidontuki hänelle.

Haista nyt! Et voi olla tosissasi! Jos vie kunnalliseen hoitoon, niin menettää joka sentin kotihoidontukea ja maksaa 400 ja ei todellakaan päiväkoti osta vaatteita sun kakaroillesi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Haista nyt! Et voi olla tosissasi! Jos vie kunnalliseen hoitoon, niin menettää joka sentin kotihoidontukea ja maksaa 400 ja ei todellakaan päiväkoti osta vaatteita sun kakaroillesi!

Näinpä. Jos vie päiväkotiin (Hoitajaa ilmeisesti jokatapauksessa tarvii) niin menetttä kodinhoidontuen sekä vielä joutuu maksaan pahimmassa tapauksessa n.200-250e (riippuen kunnasta). Eikä päiväkotikaan vaatteita osta!!

Miten ihmeessä tuo sisko kehtaakaan käyttää hyväsydämistä siskoaan noin hyödyksi!!! Mua oikein myötähävettää!

En alunperin tajunnut ottaa puheeksi tuota ruokarahaa ja siskon mielestä epäreilua jälkikäteen ruveta lisäämään maksuja.

No sitten sisko laittaa lapsilleen eväät mukaan, jos ei noin pientä ruokarahaa voi antaa! Ja mä ainakin maksoin äidilleni koko kotihoidon tuen kun se hoiti päivät mun esikoista kun oli koulussa ja äiti työttömänä (eli sai vielä kassasta rahaa). Ja mä olin sentään yh ja ainoot rahat opintotuki, kotihoidontuki ja lapsilisä sekä kunnan elatusmaksu.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Niinhän työssä käyvätki hoitaa ;)

Työssäkäyvällä on varaa ostaa sitten palkastaan turha ahnehtia enempää. Opiskelijallako myös pitisi olla varaa samalla lailla maksaa koko kodinhoitotuki jollekin ja vielä kustantaa opintotuestaan lapselle vaatteet ja iltaruoka kun hoitaja vaatii koko kotihoidontuen kun muutaman tunnin päivässä arkisin hoitaa kotonaan heitä. Huom, en puutu ap:n tapaukseen sillä sisko käy töissä, tuli vaan mieleen koko kotihoidontukia ja hoitojärjestelyt yleisesti :) Että ainako se on totaalisen väärin jos ei anna kaikkea saamaansa kotihoidon tukea lasta hoitavalle. Jos hoitaja itse on halunnut auttaa ja parempi se kuin viedä päiväkotiin ihan pienintä:)
En todellakaan kehtaisi hoidattaa ilmaiseksi lapsiani kenelläkään, ja tienata kotihoidontuella samalla kun toinen rehkii niska limassa hoitaen lapsiani.
TOTTAKAI JOKA SENTTI KUULUU ANTAA SILLE JOKA SEN KOTIHOIDONTUEN MAHDOLLISTAA. TAI ON AHNE PASK.A.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Pyytää ruokarahaa 20 euroa viikossa kahdesta lapsesta 2v ja 4v.

Eli siis siskon lapset tulossa meille päivähoitoon joka päivä 7.45- 16.30. Otin siskon kanssa puheeksi tuon ruokarahan ja hän sitten loukkaantui, kun pyysin häneltä rahaa. Lupasin siis hoitaa lapset sen aikaa meillä, kun olen omistani hoitovapaalla, enkä hoitamisesta ota mitään maksua. Ruokarahaa meinasin pyytää, koska syövät meillä kuitenkin aamupalan lounaan ja välipalan, joten kyllä se kuitenkin lisää meidän ruokalaskua.

Mutta onko siis tuo liian iso summa teidän mielestänne?

Minusta tuo on ihan liian vähän. TIedäthän, että siskosi nostaa kotihoidontuet 2-vuotiaasta, koska lapset eivät ole missään ulkopuolisella hoidossa.

Yhteistyössä