Onko ihan Ok ettei pk:ssa kerrota jos omaa lasta on purtu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Näin ilkeät, verestävät puremajäljet juuri lapseni käsivarressa, ja kukaan täti ei hiiskunut asiasta lasta hakiessani.

Tilanne on minulle uusi, (esikoinen kyseessä) ja ihan arvostelematta kysyn, että eikö sellaisia asioita tarvitse yleensä vanhemmille kertoa? Ihan olisi voinut mielestäni vaikka sanoa että lapsellani oli toisen lapsen kanssa ja tätä purtiin, mutta lapsi pyysi anteeksi tms.

Toivottavasti ovat tämän lastani purreen lapsen vanhemmille asiasta kertoneet, koska ainakin minulle kertovat aina heti jos oma lapsi on tehnyt vaikka jotain vähän harmittomampaakin, esim. ottanut lapioin toisen kädestä tms.

En olisi tietenkään syyttänyt toista lasta tms., mutta mukava kuitenkin olisi aina kuulla jos lapsellani riita jonkun kanssa menee puremiseen saakka. On jotenkin hölmö tunne kun ei tiedä koko tilannetta.

Kyllä tuollaisista pitäisi kertoa, mutta aina ei voi kaikkea muistaa. Kannattaa kysyä asiasta heti huomenna, niin ei jää asia ketään vaivaamaan ja seuraavan kerran tädit muistavat paremmin kertoa tuollaiset asiat.

[QUOTE="vieras";28621488]Noita sattuu tosi paljon joo (etenkin pienten puolella) mutta kyllä niistä tulisi kertoa molempien huoltajille, minusta.. Minkä ikäinen lapsesi on?[/QUOTE] Olen samaa mieltä, olisi pitänyt kertoa myös minulle. Lapseni on 4 v. Hän sanoi että *****:n kanssa tuli riita, ja ***** puri häntä, mutta pyysi anteeksi. Tuon kertoi vasta kun huomasin kotona puremajäljet. Minusta olisi vaan ollut ihan kiva tietää juuri tuo että oli riita mutta lapset sopivat yms.

Ehkä hoitajat eivät nähneet tilannetta - mikä on vaikea uskoa koska tn. lapsesi on itkenyt tai älähtänyt ainakin jos puremasta ihan jäljet jäi. Noita puremisia sattuu etenkin pienempien ryhmässä vähän väliä, eikä hoitajat välttämättä muista mainita päivän päätteeksi asiasta.

Mun poika putosi kerran pk:ssa pää edellä tuolista lattiaan, ja kun menin hakemaan niin kolme hoitajaa alkoi yhtaikaa selittämään tilannetta heti kun pääsin tuulikaappiin. Toisaalta taas sitten pojalle on tullut pientä naarmua ja mustelmaa mm. naamaan, josta eivät ole mitään puhuneet. Ajattelen niin että tekevälle sattuu ja kertovat kyllä jos isommasti kolisee. Luotan hoitajiin, jos en luottaisi niin olisin varmasti tarkempi ja kärkkäämmin kyselemässä.

[QUOTE="a p";28621494]Olen samaa mieltä, olisi pitänyt kertoa myös minulle. Lapseni on 4 v. Hän sanoi että *****:n kanssa tuli riita, ja ***** puri häntä, mutta pyysi anteeksi. Tuon kertoi vasta kun huomasin kotona puremajäljet. Minusta olisi vaan ollut ihan kiva tietää juuri tuo että oli riita mutta lapset sopivat yms.[/QUOTE]

Pitäisi kertoa, mutta valitettavasti usein minäkin joudun laittamaan perään tekstaria, tai vasta seuravana aamuna sanomaan että ai niin, tälläistä sattui. Unohdus on inhimillistä.

Pitäisi kertoa, meillä on kerrottu kyllä kaikenlaisista tapaturmista mitä lapselle on päivällä sattunut. Pari kertaa on käynyt niinkin että lapsi on onnistunut edellisenä iltana/samana aamuna saamaan jonkun naarmun, mustelman tai kuhmun mistä en ole muistanut aamulla sanoa. Silloinkin ollaan kysytty päivän jälkeen että oliko tuo jo valmiina kun huomasivat kesken päivän eikä tietääkseen ole mitään sattunut. Ja on kerrottu myös kun oma lapsi on tehnyt jotain ikävää toiselle lapselle, ei kuitenkaan mitään yksittäisiä lapioiden viemisiä tms.

Mutta toki voi sattua unohduksiakin, varsinkin jos siinä on useampia lapsia lähdössä yhtäaikaa ja vanhemmillakin kiirettä niin ei välttämättä tule kaikki mieleen juuri siinä hetkessä.

Yhteistyössä