Onko ihan ok kun olen selittänyt 9v lapselle seksin näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ei kai kukaan oikeesti kerro 6-vuotiaalle et mies laittaa pippelin äidin pimppiin ja se tuntuu hyvältä???? 6-vuotiaalle????miks tarttis tietää???ajatteleeko nyt et se aina tuntuu hyvältä,alkaa todennäköisesti harrastaan seksiä aikaisessa vaiheessa kun kerran äitikin on sanonut että se on "KIVAA".

Juu, sehän näillä aikaisin seksielämänsä aloittavilla nuorilla yleensä mielessä onkin. "Pakko koettaa, kun äitinkin mielestä tää on tosi jees." Missä maailmassa sinä oikein elät?

Hei ap! voithan sä kysyä että mitä se on kuullu et mitä seksi on, ja sitten selventää. Ei tarvi kertoa san enempää kun mitä sitä kiinnostaa tietää. Mut väärinkäsityksiä voit oikoa jos niitä on muualta tullut!

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Kerrohan ap vielä, että miksi sun mielestä on niin vastenmielistä ja kamalaa ihan rehellisesti ja avoimesti kertoa seksistä lapsellesi. Oletko uskovainen? Tuli vaan mieleen...

Olen, mutta miten se tähän liittyy. Kyllä mä aikuisten kesken voin hyvinkin helposti seksistä keskustella. Siis vaikka siskon ja ystävän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvasin tämän! Ette vain voi hyväksyä. Olisin mä huomannut, niinkuin sinäkin olet huomannut että lapsesi tekee sitä, minun lapseni ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On jonkun asteisia ongelmia, mutta enpä sysää niitä lapsen harteille, ikinä.

Kenties näin on jo päässyt käymään ja asiasta on tullut tabu. Kirjoittihan täälläkin jokin aika sitten eräs nainen, joka kertoi, että ei ikinä ollut kokenut orgasmia, vaikka ikää oli jo päälle 30v

Mun äiti selitti seksin mulle aikoinaan niin, että kun mies ja nainen rakastaa toisiaan, niin ne nukkuu samassa sängyssä, ihan niin kuin äiti ja isi. Ja joskus ne nukkuu alasti, ja pippeli menee pimppiin, ja siitä voi syntyä lapsi.

En muista ihan tarkkaan kerrottiinko just noilla sanoilla, kun olin varmaan sen 7 v ;) Mutta ei jäänyt traumoja :D Musta oli ihan nätisti kerrottu.

Meidän 8-vuotias ei tyytynyt tuollaiseen. Vaan kyseli että miten nainen sitten tulee raskaaksi jne. Selitin, että mies laittaa pippelillä siittiösoluja äitin pimppiin, jossa ne sitten hedelmöittyy äitin munasolujen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sanv:
Hei ap! voithan sä kysyä että mitä se on kuullu et mitä seksi on, ja sitten selventää. Ei tarvi kertoa san enempää kun mitä sitä kiinnostaa tietää. Mut väärinkäsityksiä voit oikoa jos niitä on muualta tullut!

Joo kysyn jos vaan alkaa taas kysellä. Ei ihan hirveen kiinnostunut ole ollut, mutta kaverit on jotain puhunut, niin siksi varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 8-vuotias ei tyytynyt tuollaiseen. Vaan kyseli että miten nainen sitten tulee raskaaksi jne. Selitin, että mies laittaa pippelillä siittiösoluja äitin pimppiin, jossa ne sitten hedelmöittyy äitin munasolujen kanssa.

Mun lapsi tyytyi mun kertomaan, eli ei kai tässä mitään ongelmaa ole.

Minusta on tosi huolestuttavaa, jos kukaan vanhempi vetää rajan siihen, ettei voi kertoa seksin olevan mukava ja iloinen asia.

Saattaa olla, että ehkä silloin on todella parempi, että lapsi hankkii tiedon kavereilta, netistä ja lehdistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin juuri, jos lapsi enemmän kyselee, niin kertoa pitää, mut ei lapselle tarvitse tuputtaa! Jotkut lapset ihan oikeasti voi ahdistua siitäkin että kerrotaan liikaa! Mut en siis tarkota että "salailla" pitäis. Mut joillekin riittää ensin se että se on aikuisten juttu ja kysyvät sitten lisää kun enemmän kiinnostaa!

Niin joo, ap. Jos lapses vielä kysyy, ja kun kerran uskovainen kirjoitit olevasi. Niin voithan toki vastata vielä niin että(nyt siis vakaumuksellista settiä) sitä kuuluisi tehdä kun on löytänyt miehen ja mennyt naimisiin, se on mukavaa sellaisen kanssa jota rakastaa(seksuaalisuuteen liittyviin ongelmiin ehtii tutustua myöhemminkin) ja bonuksena voi saada lapsia(jos niin suodaan).

Minulle asia kerrottiin noin että se tosiaan kuuluisi vasta avioliittoon. Traumoja en saanut kun huomasin että jotkut nuoret sitä jo ennemmin tekikin..

Niin joo, ap. Jos lapses vielä kysyy, ja kun kerran uskovainen kirjoitit olevasi. Niin voithan toki vastata vielä niin että(nyt siis vakaumuksellista settiä) sitä kuuluisi tehdä kun on löytänyt miehen ja mennyt naimisiin, se on mukavaa sellaisen kanssa jota rakastaa(seksuaalisuuteen liittyviin ongelmiin ehtii tutustua myöhemminkin) ja bonuksena voi saada lapsia(jos niin suodaan).

Minulle asia kerrottiin noin että se tosiaan kuuluisi vasta avioliittoon. Traumoja en saanut kun huomasin että jotkut nuoret sitä jo ennemmin tekikin..

Niin, itse en kyllä odottanut avioliittoon. En tiedä sitten.

totta kai voi kertoa et seksi on iloinen asia mut minkä takiapitää ehdoin tahdoin 6 tai jopa 4 vuotiaalle kertoa seksistä?ei mun tuntemat lapset ole olleet kiinnostuneita seksistä tuon ikäisinä,ihan muista asioista.ku nykyään on havaittavissa et mitä nuorempana asioista tiedät sen parempi ja ei mun tytöt ole koskaan itseään kosketelleet vaikka esim.itse sitä pienenä tein.ja seksi on iloinen asia mutta se on AIKUISTEN asia.ja sillon ku sanotaan että kyllä pitää olla seksistä tietoinen jo noin nuorena koska seksiä harrastetaan jo 11-vuotiaana niin on jotain tosi pahasti pielessä ei ton ikäisten kuulu harrastaa seksiä.Ja kyllä ainakin meillä äiti on sellainen idoli että tarkkaan kuunnellaan ja matkitaan mitä äiti sanoo tai tekee,ja en tarkoita et se 6 vuotias rupee harrastaan seksiä mutta kyllä se jää takaraivoon muhiin ja voi olla et sitten 11 vuotiaan elämään jo seksi kuuluukin.

Niin joo, ap. Jos lapses vielä kysyy, ja kun kerran uskovainen kirjoitit olevasi.

Uskovainen? Miksei se heti voinut sitä sanoa, ei sellaisen lapselle kuulukkaan seksistä opettaa. Kieltäähän heidän herransakin ehkäisyn käytön

Alkuperäinen kirjoittaja just:
totta kai voi kertoa et seksi on iloinen asia mut minkä takiapitää ehdoin tahdoin 6 tai jopa 4 vuotiaalle kertoa seksistä?ei mun tuntemat lapset ole olleet kiinnostuneita seksistä tuon ikäisinä,ihan muista asioista.ku nykyään on havaittavissa et mitä nuorempana asioista tiedät sen parempi ja ei mun tytöt ole koskaan itseään kosketelleet vaikka esim.itse sitä pienenä tein.ja seksi on iloinen asia mutta se on AIKUISTEN asia.ja sillon ku sanotaan että kyllä pitää olla seksistä tietoinen jo noin nuorena koska seksiä harrastetaan jo 11-vuotiaana niin on jotain tosi pahasti pielessä ei ton ikäisten kuulu harrastaa seksiä.Ja kyllä ainakin meillä äiti on sellainen idoli että tarkkaan kuunnellaan ja matkitaan mitä äiti sanoo tai tekee,ja en tarkoita et se 6 vuotias rupee harrastaan seksiä mutta kyllä se jää takaraivoon muhiin ja voi olla et sitten 11 vuotiaan elämään jo seksi kuuluukin.

Just näin. Tän takia on ihan yleisesti kasvatusalalla työskenteleville ohjeistuksena että lapsille kerrotaan sen verran kuin haluaa tietää. Ei kaikille 4/6/9-vuotiaille seksiin liittyvät asiat vain ole vielä niin kiinnostavia.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
ja sillon ku sanotaan että kyllä pitää olla seksistä tietoinen jo noin nuorena koska seksiä harrastetaan jo 11-vuotiaana niin on jotain tosi pahasti pielessä ei ton ikäisten kuulu harrastaa seksiä.

Harmi kun se ei ole ikinä missään asiassa kiinni siitä mitä kuuluu tehdä, ihmiset tekee mitä haluaa tehdä, sillähän tämä luontokin ollaan pilattu ja sademetsät lähet kaadettu

olen itse uskovainen ja kyllä minun ja mieheni seksielämään kuuluuehkäisy kun emme enää lapsia halua.myös sesielämämme on oikei iloista ja tyydyttävää mutta ei minun 4-vuotiaan tarvitse vielä tietää seksistä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä:
olen itse uskovainen ja kyllä minun ja mieheni seksielämään kuuluuehkäisy kun emme enää lapsia halua.myös sesielämämme on oikei iloista ja tyydyttävää mutta ei minun 4-vuotiaan tarvitse vielä tietää seksistä mitään.

nää on näitä vänkääjiä jotka kirjottaa äärimmäisyyksiä, ei kannata välittää.. :)

muoks siis tarkotin tota jolle vastasit

Yhteistyössä