Onko järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Nyt siis olen löytänyt sen ammatin mihin haluan opiskella isona. :D

Mutta tässä mietin että olisikohan järkevää lähteä nyt kolmekymppisenä opiskelmaan sairaanhoitajaksi? Edessä olisi siis 7 vuotta opiskeluja, kun ensin pitäisi opiskella lähihoitajan tutkinto ja siitä sitten amk:hon.

Onko kukaan ruvennut tälläiseen urakkaan ja onko kannattanut?

Pitääkö olla opiskeltuna ensin lähihoitajan tutkinto, eikö sinne ammattikorkeaan voi hakea lukion tai toisen asteen ammatillisen tutkinnon jälkeen. Oletko kumpaakaan suorittanut.
Itse mietin samaa, mulla on kyllä jo 2 ammattia, mutta kauhia hinku ois lähteä lukemaan sosionomiksi..itse olen 25v. ja meillä on yksi lapsi ja molemmilla vakituinen työpaikka...en vaan pidä nyt työstäni..

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
miksi ensin lähäriksi?

Minulla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen, joten tuo on oikeastaan ainut keino millä päästä ammattikorkeaan opiskelemaan.

no sit lähet aikuiskoulutuksena lukeen ni pääset nopeampaa

Aijaa, tuollasesta en tiennytkään. Onko kuitenkin sama koulutus siis?

miksi ensin lähäriksi?

Minulla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen, joten tuo on oikeastaan ainut keino millä päästä ammattikorkeaan opiskelemaan.

Aikuiskoulutuksena lähihoitaja-tutkinto kestää 2 vuotta, mutta kannattaa tarkistaa saako sitä kautta jatko-opintokelpoisuuden. Itselläni on se käsitys, että ei saisi..?

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
miksi ensin lähäriksi?

Aikuiskoulutuksena lähihoitaja-tutkinto kestää 2 vuotta, mutta kannattaa tarkistaa saako sitä kautta jatko-opintokelpoisuuden. Itselläni on se käsitys, että ei saisi..?

No sitten tuohon ei voisi lähteä, koska kuitenkin se sairaanhoitajan tutkinto on se jota tässä haetaan. :( Harmi vaan kun olisi ollut lyhyempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
miksi ensin lähäriksi?

saa jos opiskelee samaa alaa

Jos sinulla on nyt työpaikka, niin suosittelisin, että kävisit aikuislukion 44 kurssia. Sen jälkeen olet kelpoinen hakemaan amkiin. Tokihan, jos osallistut kirjoituksiin ja pääset ne läpi, niin tsäänssit päästä sisään nousee.

Itse opiskelen Otavan nettilukiossa ja olen saanut nuo 44 kurssia kasaan 1,5 vuodessa. Kokeita on vain hyvin harvoissa aineissa ja saat tehdä kurssit omaan tahtiin. Opettajat kannustavat ja neuvovat hyvin.

Kiitos noista linkeistä. Tuolta löytyi omalle kotiseudullekin noita koulutuksia, pitää varmaan ottaa yhteyttä tuonne ja alkaa selvittämään noita mahdollisuuksia. Toinen vaihtoehto tietysti olisi käydä lukio ja siitä sitten amk:hon mutta en tiedä että kumpi olisi sitten järkevämpää.

Toivottavasti tuosta nyt jotain tulisi, kovasti olisi nyt motivaatiota aloittaa opiskella, kun tähän mennessä ei ole oikein löytynyt sellaista alaa joka olisi kiinnostanut. Rankkaahan tuo varmasti tulee olemaan, mutta jos siitä vaikka selviäisi. :)

Kiitos noista linkeistä. Tuolta löytyi omalle kotiseudullekin noita koulutuksia, pitää varmaan ottaa yhteyttä tuonne ja alkaa selvittämään noita mahdollisuuksia. Toinen vaihtoehto tietysti olisi käydä lukio ja siitä sitten amk:hon mutta en tiedä että kumpi olisi sitten järkevämpää.

Toivottavasti tuosta nyt jotain tulisi, kovasti olisi nyt motivaatiota aloittaa opiskella, kun tähän mennessä ei ole oikein löytynyt sellaista alaa joka olisi kiinnostanut. Rankkaahan tuo varmasti tulee olemaan, mutta jos siitä vaikka selviäisi. :)

Tuo lukion ja ammattikoulun välinen pohdiskelu on ihan sinusta itsestäsi kiinni :) Ammattikoulusta saisit ammatin eikä tarvitse aivan niin hikihatussa tehdä töitä. Itse en ennen voinut kuvitellakkaan, että pistäisit tikkua ristiin opiskeluiden eteen. Päätin kuitenkin, että aion hakea lääkikseen ja saada hyvät lähtöpohja lukiosta. Yläasteen ka oli 6,4 ja nyt lukiossa ka on 9,3 :) Lukiopapereilla ei kyllä itsessään voi tehdä muuta kuin pyyhkiä persettä, mutta kyllä sieltäkin jotain oppii :)

Yhteistyössä