Onko jollain POSITIIVISTA kokemusta siitä, kun opiskelija on ollut mukana synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Kun tuntuu että täällä ollaan aina ensimmäisenä kieltämässä jyrkästi opiskelijoiden läsnäolo omassa synnytyksessä...

Itsellä tokassa synnytyksessä kuukausi sitten oli yksi opiskelija lähes koko synnytyksen ajan, välissä kävi jossain tentissä tai jossakin koulujutussa kuitenkin ja tuli sitten takaisin =)
Oli tosi mukava ja sen näki että on tulossa ihan oikealle alalle... Heitti mun miehenkin kanssa läppää... :)

Toki itsekin ensin vähän epäröin, mutta toisaalta pitäähän heidän jostain sitä käytännön työtäkin oppia. Tyttö kokeili mulle tipanlaittoakin, eka kerralla ei edes onnistunut, mutta koska se ei sattunut niin lähinnä mielenkiinnolla seurasin vierestä...
Herttaisinta oli ehkä se kun tyttö kokeili mun kohdunsuuta ja sanoi sen jälkeen mulle "Kiitos!":D Mitäpäs minä siihen sitten muuta kuin että ole hyvä, kiva että pystyin olemaan avuksi :)

Opiskelija avusti myös meidän tyttöä pihalle, mulle ei niin niillä otteilla ollut väliä siinä vaiheessa, kun mulle oli 10 minuuttia aiemmin laitettu spinaali, mua ois voitu vaikka hakata leipäveitsellä ympäri kehoa enkä ois tuntenut mitä tapahtuu =)
Tyttöni tuli ehjänä maailmaan, opiskelija sai harjoitusta, kaikki voitti :D

Tosi hyvä mieli jäi tuosta opiskelijan mukanaolosta, ainoa mikä varmaan meni vähän "pieleen" oli se että kun se opiskelija oli siinä niin kätilö ei vissiin huomannut kysyä että olisko isä halunnut leikata napanuoran... Ja olis halunnut, mutta se tilanne meni siinä niin äkkiä...

Muilla ollut yhtä fantsuja opiskelijoita synnytyksessä mukana? =)

Mulla on ollu molemmissa synnytyksissä opiskelijoita. Ekassa kätilö opiskeli hoiti pojan ulos ja tikkas miuta jälkikäteen, oli ihana! Jakosin vuoronvaihduttua jäädä kun sai luvan hoitaa synnytksen :)

Tokasta oli sh opiskelija ja lääkäriopiskelija, lääkäri avusti synnytyksessä, sh oli mukavaa seuraa (oli ollut monissa raskaudenajan tsekkauksissakin mukana) Parastahan näissä opiskelijoissa on se että heillä on aikaa olla paikalla kun "oikean" kätilön pitää kiitää välillä muualle.

Mulla on ollu kahdessa synnytyksessä opiskelija mukana ja tykkäsin kovasti. Toisessa synnytyksessä ollut opiskelija oli valmistumassa 3kk päästä ja se käytännössä hoito sen mun synnytyksen kokonaan ja myös ompeli tikit epparihaavaan (ja ompeli muuten tosi hyvin!!), varsinainen vuorossa ollut kätilö vain seurasi sivusta tämän opiskelijan toimia. Ja oli mun paras synnytys. Että mulla on ainaki positiiviset kokemukset.

Mulla oli ekassa synnytyksessä opiskelja mukana, oli aivan ihana tyttö. Koin, että oli mulle todella paljon apua ja tukea, kun pystyi olemaan koko ajan paikalla ja jäi vielä työaikansa jälkeenkin paikalle, että näki kun mut ommeltiin. :D Mut oli ihan enkeli! Kätilöistä en muista mitään, mutta opiskelijasta jäi tosi hyvä mieli. Lisäksi tämä tyttö kävi vielä parin päivän päästä osastolla moikkaamassa mua ja vauvaa ja kyselemässä ja juttelemassa synnytyksestä. Sanotaanko, et opiskelijan läsnäolo pelasti koko sen synnytyksen.

Meil oli opiskelija mukana ja voin sanoa että hänestä tuli loistava kätilö. Oli meidän kanssa sielä paljon ja juteltiin kaikenlaista. Tuntui olevan parempi kun ne kätilökurpat. Jäi vaan positiivisia muistoja tuosta opiskelijasta. Mulla on usein osunu kohdalle opiskelija leikkauksissa ja tutkimuksissa. Oikeastaan kenestäkään ei oo pahaa sanottavaa, yhdellä oli kaamean kylmät sormet kun teki sisätutkimusta. Mut muhun on harjoteltu tipanlaittoa jne...
Eihän ne opi tosihommia jolleivat saa yrittää ja olla mukana. Ehkä sitten en haluais jos ois tiedossa jokin henkisesti tosi rankka juttu.

ehdottomasti. mun synnytyksessä oli harjottelija mukana ja oli kyllä todella ihana ja huomioonottava ihminen. ei todellakaan kävis mielessä kieltää opiskelijan läsnäoloa, sillähän he oppivat.
nopeasti oli opiskelija paikalla kun kelloa soitin ja oli niin ystävällinen ja ihana kun olla voi. jäi todella hyvä muisto hänen läsnäolostaan.
synnytin tammikuussa 2010 vaasan keskussairaalassa kuopukseni (jos vaikka kyseinen herjottelija sattuu lukemaan :D )

molemmissa synnytyksissä oli opiskelija mukana ja opiskelijan äsnäolo oli lämpimämpää kuin kätilön,,joka viiletti myös toisessa huoneessa.kuopuksen synnytyksessä opiskelija toimi kätilönä ja kätilö tarkkaili että kaikki menee putkeen.
ja esikoisen kanssa vielä sen verran että lapsivuodepuolella opiskelija oli se jolla oli aikaa näyttäämiten se nänni sinne lapsen suuhun saadaan,kun ei pikkuinen itse hiffannut eikä äiti osannut.hyvällä muistan.

On. Kolmosen synnytykseen jäin muka urhoollisesti yksin kun mies lähti viemään muita lapsia parinsadan kilometrin päähän äidilleen hoitoon. Ihana opiskelija oli sitten minulla kaverina koko synnytyksen ajan. Luulin, että yksin pärjäisin vaan en pärjännytkään...

Mulla oli toisessa synnytyksessä kätilöopiskelija, aivan ihana ja hallitsi mun mielestä hommat oikein hyvin :)

Ekaan synnytykseen olisi tullut kokonainen opiskelijaryhmä, mutta synnytys kesti sitten lopulta niin kauan etteivät olleet enää pelipaikoilla. Annoin kyllä luvan tulla katsomaan.

Mulla ei ole ollut synnytyksessä opiskelijaa, mutta ihan pakko kertoa tähän ketjuun kun aihe liippaa läheltä. Ultrakäynnillä opiskelijoita oli viisi ja jokainen ronkli minut, osa todella kovakouraisesti. Pikkaisen olin kipeä sen käsittelyn jälkeen. Tämän kokomuksen jälkeen en ikinä suostu opiskelijoiden ronkittavaksi.

On. Ekassa synnytyksessä oli kandi kundi. Oli kokoajan meijän kanssa siellä huoneessa.
Oli ihan mahtava tyyppi.
Ei mitään pahaa sanottavaa.

Tokassa oli tyttö, ja hänkin oli ihan mahtava.

Mun mielestä opiskelijoiden pitäis aina päästä synnytykseen, millä ihmeellä ne muuten oppii ne asiat?

Mulla oli kuopuksen synnytyksessä mukana kätilöopiskelija ja aika neutraalia sanottavaa siitä on. Mun mielestä on ihan ok opiskelijoiden olla synnytyksissä mukana, mistä sitä muuten oppii jos ei pääse harjoittelemaan.
Hieman tympee fiilis jäi kun tää oli ollu koko synnytyksen mukana, mut vuoro loppu sillä opiskelijalla ja kätilö sano, et jos haluut niin jää vaan hoitamaan homma loppuun ni tää sitte läks kotiin. No elämä se on tietty opiskelijallaki :D Mut ei siis vuorokausia kestäny se mun synnytys vaan aamulla menin klo 8 ja klo 15 synty kuopus :)

Mulla ollut opiskelija mukana ainoastaan viimeisessä (kolmas) synnytyksessä, aiemmin ei ole edes kysytty, pääsisikö mukaaan. Johtunee varmaan siitäkin, että olen synnyttänyt kaikki ekan ja tokan kes- ja heinäkuussa, joten se ei ole opiskelijaharjoittelijoiden sesonkiaikaa. Kolmas syntyi toukokuussa ja käytännössä katsoen tuo loppuvaiheen kätilöopiskelija hoiti synnytykseni kokonaan, virallinen kätilö oli ainoastaan backupina.

Itselleni jäi tosi positiiviset kokemukset tuosta synnytyksestä, vaikka kolmas syntyi avotarjonnassa (ilman että ehdin saamaan edes kipulääkitystä).

Mulla ollut opiskelija mukana ainoastaan viimeisessä (kolmas) synnytyksessä, aiemmin ei ole edes kysytty, pääsisikö mukaan. Johtunee varmaan siitäkin, että olen synnyttänyt ekan ja tokan kesä- ja heinäkuussa, joten se ei ole opiskelijaharjoittelijoiden sesonkiaikaa. Kolmas syntyi toukokuussa ja käytännössä katsoen tuo loppuvaiheen kätilöopiskelija hoiti synnytykseni kokonaan, virallinen kätilö oli ainoastaan backupina.

Itselleni jäi tosi positiiviset kokemukset tuosta synnytyksestä, vaikka kolmas syntyi avotarjonnassa (ilman että ehdin saamaan edes kipulääkitystä).

Tulipas typoja...

Oli juu kätilöopiskelija mukana ja tosi mukava olikin, ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Tietysti ensin kysyttiin että saako opiskelija tulla synnytykseen mukaan, sanoin että tottakai. Aivan ihana tyttö oli kyllä :) (no okei, nuori nainen sitten)

mulla oli esikoisen synnytyksessä opiskelija mukana ja ei mitään muistikuvaa, että olisi lupaa kysytty tuohon. tosin saattoi olla ettei lupaa "ehditty" kysyä kun esikoisen synnytys meni tyyliin saliin ja ponnistus ja esikoinen maailmaan. alle 5min salissa ja lapsi oli sylissä ;)

mutta opiskelija oli ihana ja rauhallinen otteineen ja oikea kätilö opetti koko ajan. tosin tikkauksen hoiti sitten oikea kätilö ja taisi hoitaa jälkeisetkin.

Yhteistyössä