Onko jotenkin huonoks jos pikkuvuvan antaa nukahtaa rinnalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Kun kuulee puhuttavan, että lapsi pitää opettaa omaan sänkyyn eikä rinnalle saa nukuttaa.
Meidän 3 viikkoinen nukahtaa aina tissille ja siitä sit nostan sänkyyn. Onko haittaa tulevaisuudessa? Vai voiko näin pientä edes niin kontrolloida?

Kyllä mun mielestä siinä ei oo mitään ihmeellistä jos kolmiviikkoinen nukahtaa tissille. Sen ikäisethän nyt joka tapaukses nukahtaa melkein aina ku on masu täynnä. Isompien kans ehkä eri juttu...

Meillä poika pienempänä tissinimijänä nukahti aina rinnalle, kun oli nukahtaakseen. Ja mikäs siinä. Heti tultuaan kotiin laitoimme myös omaan sänkyyn nukkumaan. Ns. unitissille annoimme nukahtaa :) Mitään ongelmaa ei ole ollut. Nukkunut hyvin AINA ja oli tosiaan hyvärytminen syöjä muutenkin.

Anna vauvan olla vauva! :) Kyllä se vielä sitä läheisyyttä kaipaa ja mikä olisi kauniimpi näky kuin nukkuva vauva maidontuoksuisen rinnan lähelläsi. Ota itsekin siinä torkut (jos siis on esim. esikoinen sinulla) :) Muuten ei välttis onnistu ;)

Ihania syöntihetkiä teille <3

Ei oo. Niin teki munkin poika ja nyt 2,5v osaa nukahtaa itse. En ymmärrä miksi pitäs osata vaan siksi että äitee tahtoo niin. 3viikkonen on vielä niin pieni että hyvä kun nukahtaa, oli se syli tai sänky. Meillä sängystä seuras vaan huuto.

Paljonhan siitä varoiteltiin, mutta annoin vauvojeni ja jopa taaperon nukahtaa tissille. En tiiä, mitä ongelmia siitä olisi pitänyt koitua - meillä ei tullut mitään, tavasta pois oppiminenkin sujui sekunnissa.

ton ikänen nukahtaa tissille tai pullolle. se aika jolloin ton ikänen on hereillä on aika minimaalista. Ei ole rytmiä tai muutakaan. JOs multa kysytään, niin tee miten parhaaksi näet pääasia että pikkuinen saa unta koska se on sen työtä.

Mä annoin vauvan nukkua jos nukahti, se oli ihanaa se <3 eikä ole ollut mitään haittaa. nyt kun on jo 5 kk haluisin joskus et nukahtais mun syliini/olalle mut ei :( On itseoppinut itsekseen nukahtaja :)

Ihanaahan se oli kun vauva nukahti rinnalle! Kyllä mä annoin, eikä sille mitään voinut kun toinen siihen nukahti. ne oli ihania hetkiä ne. ei se voi huonoksi olla, jos ihan pikkuvauvan antaa rinnalle nukahtaa, erijuttu sitten isompi vauva, jo puolivuotiaskin alkaa olla jo turhan "iso".

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota miksei saisi antaa vauvan nukahtaa rinnalle, sehän on vauvalle luonnollisin paikka nukahtaa, ihan niin pitkään kun vauva tuntee siihen tarvetta. Meillä vauva nukahti rinnalle 7 kk asti, kunnes itse lopetti sen. Sen jälkeen alkoi nukahtaa omaan sänkyyn tutti suussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Paljonhan siitä varoiteltiin, mutta annoin vauvojeni ja jopa taaperon nukahtaa tissille. En tiiä, mitä ongelmia siitä olisi pitänyt koitua - meillä ei tullut mitään, tavasta pois oppiminenkin sujui sekunnissa.

Näin meilläkin. Tuntuu että liikaa opetetaan jo aivan varalta ja että lapsi ois mahd vaivaton.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Näin meilläkin. Tuntuu että liikaa opetetaan jo aivan varalta ja että lapsi ois mahd vaivaton.

Mä oon tehnyt kaiken ns. väärin: antanut nukahtaa tissille/pullolle, antanut nukkua vieressä vauvana ja taaperona, antanut pitää unitutin yli kaksivuotiaaksi...ja silti vieroitus sekä omaan sänkyyn siirtymiset meni ihan ilman itkuja ja helposti :D

Noin pieni nyt vaan nukahtaa tissille, ei sille oikein mitään voi. Sit ehkä noin kuukauden parin ikäisenä kannattaisi ehkä alkaa totuttaa myös nukahtamaan muuten vaikka taputtelemalla, silittelemällä, tutilla jne.

Meidän esikoinen nukahti pienenä aina tissille tai liikkuviin vaunuihin, aluksi toimi hyvin mutta sitten alkoi heräillä ihan hirveän usein ja aina vaati sen tissin nukahtaakseen uudelleen. En jaksanut perhepetiäkään sitten enää, heräili vain enemmän.

Meidän kakkosen yritän alusta asti totuttaa siihen että nukahtaisi myös ilman tissiä.

Mä oon tehnyt kaiken ns. väärin: antanut nukahtaa tissille/pullolle, antanut nukkua vieressä vauvana ja taaperona, antanut pitää unitutin yli kaksivuotiaaksi...ja silti vieroitus sekä omaan sänkyyn siirtymiset meni ihan ilman itkuja ja helposti :D

Joo, mieki tehny kaiken silleen kun on paras ollu ja kyl se vaan oppi sänkyynsä, nukahtamaan itse, eroon tutista ja vaipoista. Ollaan vaan sopivaan saumaan kaikki tehty ja kivutta menny. En ajattele että lapsen on vaan sopeuduttava siihen mitä aikuinen määrää.

Joo, mieki tehny kaiken silleen kun on paras ollu ja kyl se vaan oppi sänkyynsä, nukahtamaan itse, eroon tutista ja vaipoista. Ollaan vaan sopivaan saumaan kaikki tehty ja kivutta menny. En ajattele että lapsen on vaan sopeuduttava siihen mitä aikuinen määrää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kun kuulee puhuttavan, että lapsi pitää opettaa omaan sänkyyn eikä rinnalle saa nukuttaa.
Meidän 3 viikkoinen nukahtaa aina tissille ja siitä sit nostan sänkyyn. Onko haittaa tulevaisuudessa? Vai voiko näin pientä edes niin kontrolloida?

Jos toi on ainoa tapa nukahtaa, niin se on aika sitovaa äidille. Siis jos sanotaan, että imettäis vuoden ikäiseksi asti.

Nyt on tietenki eri asia, mut jatkossa...

Juuri näin mennään meilläkin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija x:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jos toi on ainoa tapa nukahtaa, niin se on aika sitovaa äidille. Siis jos sanotaan, että imettäis vuoden ikäiseksi asti.

Nyt on tietenki eri asia, mut jatkossa...

Sitovaa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja No:
mutta voi olla pidemmän päälle hankalaa opettaa tavasta pois,mutta ei noin pientä kyllä voi vielä kait mitenkään "kouluttamaankaan".

ei siinä ole mitään hankalaa eikä edes tarvitse opettaa, se jää luonnostaan pois kyllä kun menee vaan vauvan omaan tahtiin.

Ja ap, vauvat kuuluu viereen ja vauvojen on luonnollista nukahtaa tissille. suositukset omassa sängyssä nukkumisesta jne, niitä ei ole milläänlailla ajateltu vauvojen kannalta.

Yhteistyössä