onko joulusiivoukset missä vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jouluihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jouluihminen"

Vieras
Mulla on tapana siivota kaapit joulun alla. Ja ennenkuin joku tulee sanomaan niin ei, emme vietä joulua kaapissa ;)

Mutta kyllä tulee hyvä mieli kun saa nekin järjestykseen. Paljon lähtee ylimääräistä tavaraa kirpparille.

Mä niin nautin tästä touhuamisesta :) pikkuhiljaa laitan koristeitaki esille.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Mie en oo viellä tehnyt mitään joulusiivouksia enkä myöskään ota siitä mitään tressiä.
Siivoilen pikkuhiljaa ja mitä kerkiän. :)

Olen miettinyt että varmaan pitäisi tehdä vähän perusteellisempi joulusiivous kun ollaan meillä aatto. Eli siis keittiö täytyy raivata ja olohuone myös. Varmaan jouluverhot pitäisi vaihtaa. Joo, en ole mikään jouluihminen kuten kuvasta näkyy ;)

Mun lapsuudenkodissani oli kans tuo tapa, että joulun alla pistettiin koko kämppä nurin. 30-vuotiaaksi asti jatkoin itsekin samalla linjalla. Mutta en enää sen jälkeen. Nykyisin pyrin pitämään kaapit ajan tasalla viikottain tai ainakin kuukausittain.

Mun joulusiivous siis tulee olemaan ihan tavallinen viikkosiivous: imurointi, pölyjen pyyhintä, lattioiden ´p+åeååååååååååååååååååååååååååååååååååååå2

toi oli kommentti meidän Tikrulta :laugh:

IMG_1295.JPG

mutta siis lattioiden pesu jne. Koitan pitää kämpän siinä kuosissa, että mitään erityistä joulusiivousta ei tarvita.

Mä oon siivonnu keittiön kaapit ja lasten vaatekaapin. Muita kaappeja ei olekaan paitsi vaatehuone joka on aika vasta siivottu myös. Sit pesin olkkarin, keittiön, eteisen, tuulikaapin ja vessan katosta lattiaan. Vielä makkarit pitää pestä ja kylppäri ja sauna. Huomenna varmaan jonkun noista tai enemmänkin siivoan. Makkareiden ikkunat kyl taidan jättää pesemättä, tai saa nyt nähdä.

Joulukoristeet on jo paikallaan :)

Meidän makkari ja vaatehuone vielä siivoamatta vessan lisäksi. Tytön huone, olkkari, eteinen ja keittiö valmiina eli 60% valmiina :) Onneksi enään äidin ja anopin lahjat ostamatta, niin ei lahjastressiä tarvitse pelätä.

Mä siivoan kaapit vasta välipäivinä :) Ennen joulua tuppaa olemaan muutakin puuhaa enkä tykkää joulunalus-kiireistä,mutta uusi vuosi on kiva alottaa kun on paikat järjestyksessä.

Muuten en varsinaista "joulusiivousta" tee,ihan perus viikkosiivous ja pikkuhiljaa "joulusisustusta" esiin: Nyt on jo yhdessä ikkunassa tähti,toisessa kynttelikkö ja kolmannessa valot. Ja keittiön ikkunassa on jouluverho. Tulossa on vielä ainakin joku joulukukka,lisää kynttiöitä ja piparitalo..

joo mäki koitan kyl pitää kämpän kuosissa ja esim. kaapit siivoan monta krt vuodessa. Mut myös nyt ennen joulua. Niin ja ikkunat jäi syksyllä pesemättä ni siks nyt :D en myös jaksa kovin usein pestä seiniä ja kattoa niin siks näin ennen joulua pidän isomman siivouksen kuten myös kesällä.

Teen joulusiivouksen mitä todennäköisimmin 22.12 jolloin imuroin, pyyhin pölyt ja lattiat ja pesen vessat. Aikaisemmin sitä on ihan turha tehdä, hyvä jos kannattaa tuolloinkaan. Mitään muuta en siis siivoa, se on täysin turhaa mun mielestä.

Ei missään vaiheessa! =)

Tosin mies oli eilen siivonnut ja innonnut olkkaria ja keittiötä kun olin töissä.

Tavoite on pitää kaaos hallinnassa siten, että joulun alla ei ole kohtuuton homma siipaista pintoja puhtaaksi ja paikkoja kuntoon.

Mä olen juuri saanut valmiiksi joulusiivon vuodelta 2005.

Eli en siis tee mitään 'nyt on pakko siivota ja kutsua sitä joulusiivoksi' urakkaa, vaan siivoan kuten tähänkin asti- saaden jonkinlaisen kohtauksen aina jossakin päin taloa.
Tähän aikaan on kohtaukset sijoittuneet keittiön kaappeihin (tänä vuonna, ensi vuonna who knows) ja olohuoneen hyllystöön.

Eikös ihmiset pidä kämpistään huolta ympäri vuoden, mikä se juttu on että just jouluna ja juhannuksena muljattais kaikki?

Isommat siivoukset (joku vintin pesu ja jalkalistojen kiillotus) tehdään joku vapaapäivä, ja talvella viedään matot ulos imuroinnin ajaksi aina kun on sopiva pakkaslumi. Kesällä niitä pestään mattolaiturilla kun on tarpeeksi lämmintä ettei näpit jäädy. Ja ennen jotai juhlia pistetää erityisen nätiksi, mutta välillä itseäkin varten vaan.

Sori provosoituminen, mua vaan jaksaa ärsyttää se "joulusiivous, joululahjat, joulusuklaat, joulukortit, jouluvierailut, jouluruuat", joulu sitä ja joulu tätä. Jos ihmiset välittäisi toisistaan yhtä paljon loppiaisen ja joulun välissä kuin ovat välittävinään joulun ja loppiaisen välissä, ois maailma parempi paikka elää

Meillä ei tehdä erillistä joulu-, uusivuosi- tai juhannusiivousta, vain ihan tavallisia viikkosiivouksia. Lisäksi äidin aikoinaan urakomista joulusiivouksista on jäänyt varmaankin trauma... usein jouluvalmistelut päättyivät kilahtamiseen jouluaattona.

[QUOTE="jouluihminen";25153659]Mulla on tapana siivota kaapit joulun alla. Ja ennenkuin joku tulee sanomaan niin ei, emme vietä joulua kaapissa ;)

Mutta kyllä tulee hyvä mieli kun saa nekin järjestykseen. Paljon lähtee ylimääräistä tavaraa kirpparille.

Mä niin nautin tästä touhuamisesta :) pikkuhiljaa laitan koristeitaki esille.[/QUOTE]

Minäkin tapana joulusiivota ja nauttia siitä.
Tänä vuonna olen kuitenkin aika lailla normaalista aikataulusta myöhässä...
eli olen lähinnä vasta "suunnittelussa" menossa.
Mutta jonkin verran on jo koristeltu ja tänään saatiin verannalle kuusikin paikalleen.
:)

Yhteistyössä