Onko kaikkien koululaisten lapset tällaisia nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkaa riittämään!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkaa riittämään!

Vieras
Me ollaan viimeset kaksi viikkoa tapeltu, mitään ei kuuntele. Tekee aina niin kuin itse haluaisi, ja kiukuttelee joka asiasta! Onko niillä nyt jotain joulujuhla-stressiä vai mitä tää nyt on?
Ei osaa jutella, ei kuulemma tiedä miksi kiukuttaa jatkuvasti.
Mä alan olemaan jo aika kuitti tän asian kanssa, mä en jaksa olla joka hetki kun se tulee koulusta iltaan asti tappelulinjalla. Vaikka olen yrittänyt olla välittämättäkin pienistä kiukunpuuskista, niin ei auta. Onko tämä normaalia koululaisilla näin ennen syyslukukauden päättymistä??

Niin, kai tuo joulunaika saattaa tuoda stressiä lapsillekin, kun jännitetään ja odotetaan kovasti, ja sitten on vielä paljon kokeita koulussa.
Olemme niin onnekkaita, että aina kun luen kirjoituksia hankalista lapsista ajattelen kiitollisena, että meillä on todella helpot ja kiltit lapset. Toinen on jo murrosiän kynnyksellä, toinen on ala-asteella, eikä ole lähes koskaan vääntöä kummankaan kanssa (*kputtaa puuta*).
Paljon voimia teidän koko perheelle ja rauhallisempaa joulun odotusta!

Alkavat olla väsyneitä. Tietävät, että joululoma tulossa, mutta että vielä pitäis jonkun aikaa jaksaa. Niin kai se useimmiten menee. Ja tosiaan, noi kokeet ovat yksi stressinaihe väsymyksen lisäksi.

Anteeksi, tulee noita kirjoitusvirheitä enemmänkin kun suutuksissani kirjoitan..

Kiitos vastaajille, jotka tajusivat asiani ytimen. :)
Miten mä tuota stressiä kotioloissa pystyn lieventämään?

Kysymykseesi...

Meillä on tuo eskarilainen ollut tosi kiukkunen ja olen päätynyt siihen lopputulokseen että on "koulu" väsymystä ja varmaan joulun odotuskin tekee oman tehtävänsä.
Lähinnä meillä on nuo aamut niitä pahempia. Eikö hän se siittä kun joululoma alkaa niin helpota =).

[QUOTE="a p";22636923]Anteeksi, tulee noita kirjoitusvirheitä enemmänkin kun suutuksissani kirjoitan..

Kiitos vastaajille, jotka tajusivat asiani ytimen. :)
Miten mä tuota stressiä kotioloissa pystyn lieventämään?[/QUOTE]

Tehkää yhdessä jotain jouluista kivaa, missä riidat ja erimielisyydet unohtuvat. Leipokaa yhdessä joulutorttuja, pipareita tms joulumusiikkia kuunnellen. Tai siivotkaa kaappeja tehden tilaa uusille leluille. Tai kodin koristelua jouluisemmaksi, joulukoristeiden tekoa.

Onko paljon läksyjä, muuta muistettavaa?
Mä ihan oikeasti järkytyin kun juttelin yhden äidin kanssa ja kuulin sen läksymäärän, joka hänen ekaluokkalaisellaan oli, plus sitten kaikki muu mitä tunnilla tekevät/harjoittelevat, huh!
Omani ei ole kyllä kiukkuista nähnytkään, innolla menee ja iloisena tulee koulusta, läksyjä on vähän mutta yhtään en valita, jää aikaa muuhunkin.:)

Onko paljon läksyjä, muuta muistettavaa?
Mä ihan oikeasti järkytyin kun juttelin yhden äidin kanssa ja kuulin sen läksymäärän, joka hänen ekaluokkalaisellaan oli, plus sitten kaikki muu mitä tunnilla tekevät/harjoittelevat, huh!
Omani ei ole kyllä kiukkuista nähnytkään, innolla menee ja iloisena tulee koulusta, läksyjä on vähän mutta yhtään en valita, jää aikaa muuhunkin.:)

Läksyjä tulee liki joka päivä, ja joulujuhla-ohjelmiakin hiovat kuulemma koulussa normituntien ohessa.
Niin meni tämä meidänkin ekaluokkalainen iloisena kouluun, ja tuli virtaa täynnä koulusta ennen.
Nyt on kireä kuin viulunkieli, ja jatkuvasti sota päällä.
Ollaan tehty yhdessä normaaleja askarteluja, ja lautapeleillä pelattu, ja lumihangessa riehuttu. Sellaista yhteistä lomalaatu-aikaa. Mutta nyt nekin yhdessä olohetket menee tappelun puolelle. Milloin on kiukku kun lunta tulee naamaan, milloin taas huutaa kun lautapelissä häviää. Ihan sellaista uskomatonta kiukuttelua! Nukkumaanmenotki taistelua.
Nukkuu kuitenkin sen 11 tuntia yössä.

Meillä on ollut tuon tokaluokkalaisen kanssa ihan samanlaista tämä viikko.. Veikkaan että se johtuu tästä joulunajasta, joulu ja joulujuhla jännittää ja meillä on vielä lisänä se että pikkuveljeä on ikävä, kun meidän 5v on mummulassa tämän viikon...

Vuoden pimein aika. Väsyttää. Ulkona on kylmä. Päälle joutuu pukemaan paljon vaatetta, jotta tarkenee koulumatkalla ja välitunnilla. Lumessa tarpomista aamuisin. Joulun ja joululoman odotusta. Hmm...en ole itsekään parhaimmillani tähän aikaan vuodesta. Kirkasvalolamppu on kuitenkin auttanut mulla.

oma lapseni on kotosalla ihan kiltti ,mutta koulussa.... auta armias! tekee mitä haluaa siellä, ei usko juurikaan mitään.

Sun lapses on varmaan mun oppilaana. :) Mä mietin usein vanhempien (muka) tietämättömyyttä lastensa touhuista. Kouluista on tullut ongelmaisten teinien päiväkeskuksia.
Säälin niitä oppilaita, jotka joutuvat sietämään näitä ongelmaisia ja heidän häiriköintiänsä.

Kuka teistä vanhemmista jaksaisi työssään kuunnella kun taustalla soi, vittu, vittu, vittu jne.?

Sun lapses on varmaan mun oppilaana. :) Mä mietin usein vanhempien (muka) tietämättömyyttä lastensa touhuista. Kouluista on tullut ongelmaisten teinien päiväkeskuksia.
Säälin niitä oppilaita, jotka joutuvat sietämään näitä ongelmaisia ja heidän häiriköintiänsä.

Kuka teistä vanhemmista jaksaisi työssään kuunnella kun taustalla soi, vittu, vittu, vittu jne.?

Et taida olla lapseni opettaja, etkä opettaja ollenkaan., lapseni ei hoe vittua koulussa.tuskin on tuollaista sanaa edes kuullutkaan.
Kaikesta ei voi syyttää kasvatusta.

Ruokalssa lentävät lautaset ja ruoat kun lapset eivät jaksa keskittyä ottamaan rauhallisesti ruokaa. Pitää kailottaa niin että korvat tinnittää, käytävillä juostaan ja heti kun opettajan silmä välttää mussutetaan namia tai rävelletään tavaroita, joihin ei pidä koskea jne.

Tervetuloa nyky koulumaailmaan!

Yhteistyössä