Onko kaikkien muiden lapsilla pitkät lomat päiväkodista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän päiväkoti on kiinni koko heinäkuun ja varahoitoon ei ole mahdollisuutta, eikä halua viedä. Olemme järjestäneet lomamme niin, että lapset on poissa hoidosta ensi viikosta alkaen ja menevät takaisin vasta elokuun alussa. Mies aloittaa viikkoa ennen minua ja minä taas vastaavasti olen heinäkuun lopussa viikon pitempään kotona. Näyttää siltä, et lähes kaikki muut lapset ovat jo jääneet lomalle. Onko yleistä, et vanhemmat pitää lomansa peräkkäin, jolloin lapsille tulee pitempi loma, mut vanhemmille ei yhtään yhteistä lomaa. Olishan se toki ollut kiva aloittaa loma vaikka juhannuksesta, mut emme halunneet viedä varahoitoon ja lomaa voi pitää vain neljä viikkoa ja halusimme loman yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Moips:
Onneksi isovanhemmat ottavat neitin hoidattavakseen viikoksi;-)

Meillä ei tuollaista vaihtoehtoa ole. Enkä kyllä veisikään lapsia viikoksi mummolaan, koska isovanhemmat ovat vielä itsekin työelämässä ja tarvitsevat lomansa rentoutumiseen. Toki hoitavat silloin tällöin, mutta viikoksi en veisi.

Meillä on lapse tlomalla 2kk. Pidetään miehen kanssa lomat siten, että yhteistä lomaa on 3 viikkoa ja kummallakin viikko lasten kanssa ja lopun aikaa lapset on mummilassa. Kun on ekaluokkalainenkin perheessä, emme halua että hän olisi pitkään yksin kotona päivät

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Meillä on lasten kesälomat parin viikon pätkissä, jotta hermot ei mene liian kireälle. Meillä onneksi hoitopaikka auki koko kesän. :D

Siis kenen hermot ei mene liian kireälle?

Kenenkään, ei äidin eikä lapsien. :D Isä nyt on koko kesän töissä, niin en laske sitä tähän mukaan.

10.7. lapsilla alkaa loma (ja minulla myös; siihen asti on töitä ). Esikoinen menee päiväkotiin joskus elokuussa kun eskari alkaa, kuopuksesta en tiiä...ehkä viikko siskonsa jälkeen, kun mulla alkaa taas koulu. Eli ehtiihän nuo lomaillakin :). Esikoinen lomailee myös ensi viikon, kun lähtee isovanhempiensa kanssa merelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noo meijän lapsi on ollut lomalla kesäkuun alusta ja menee takaisin vasta 1.9.!!! :D

Hitsi teidän lapsilla pidempi loma kuin meidän. Meillä ipanat lomalla 1.6.-23.8. Tämän kesän jälkeen eivät sitten lomailekaan varmaankaan kuin vasta kouluiässä :(

6.7 alkaen viisi viikkoa etiäpäin. Tosin en usko että ensi viikollakaan niin montaa päivää päiväkodissa ovat, vaikka pojun oma hoitaja juuri tänään sanoikin että on ollut niin ikävä (poju ollut nyt pari viikkoa kipeänä ) että toivottavasti kerkiäisivät vielä vähän touhuilla ennen lomia. :D

Olen itse päiväkodissa töisä, joten en halua omia lapsiani kesäpäivystykseen laittaa kun tiedän mitä hullunmyllyä se useimmiten on. Lisäksi minusta lapsikin ansaitsee lomaa, joten ollaan pyritty järjestämään lapsille mahdollisimman pitkät kesälomat niin jaksavat taas pitkän talven.

Tänä vuonna lapseni lomailevat 15.6-18.8 eli tosi pitkä pätkä. Perheellämme on yhteistä lomaa vain 2 viikkoa ja lisäksi isovanhemmat hoitavat lapsia muutaman viikon (ihan omasta aloitteestaan jo keväällä kysyivät milloin saavat kesällä lapset pidempään hoitoon). Ovat itsekin vielä työelämässä mutta pitävät pitkät lomat 1,5-2kk joten kyllä ehtivät lastenlastensakin kanssa olemaan :)

Meidän päiväkoti on kiinni koko heinäkuun ja varahoitoon ei ole mahdollisuutta, eikä halua viedä. Olemme järjestäneet lomamme niin, että lapset on poissa hoidosta ensi viikosta alkaen ja menevät takaisin vasta elokuun alussa. Mies aloittaa viikkoa ennen minua ja minä taas vastaavasti olen heinäkuun lopussa viikon pitempään kotona. Näyttää siltä, et lähes kaikki muut lapset ovat jo jääneet lomalle. Onko yleistä, et vanhemmat pitää lomansa peräkkäin, jolloin lapsille tulee pitempi loma, mut vanhemmille ei yhtään yhteistä lomaa. Olishan se toki ollut kiva aloittaa loma vaikka juhannuksesta, mut emme halunneet viedä varahoitoon ja lomaa voi pitää vain neljä viikkoa ja halusimme loman yhtä aikaa.

On se yleistä. Lapsilla ei yleensä ole lomaa kun vanhemmat' eivät tiedä' lomiaan ja lapset ovat koko kesän kuten muutkin ajat hoidossa,.

Alkuperäinen kirjoittaja niin ikävää:

On se yleistä. Lapsilla ei yleensä ole lomaa kun vanhemmat' eivät tiedä' lomiaan ja lapset ovat koko kesän kuten muutkin ajat hoidossa,.

Tuohon sellainen korjaus, että meillä ei saa olla heinäkuussa hoidossa, mikäli vanhemmilla on lomaa. Ja mikäli on heinäkuussa lapsikin hoidossa, on lomaa oltava muulloin sitten.