Onko kellään FISKARSIN rikkaruohonpoistajaa? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me hommattiin viime kesänä. Nuppuvaiheessa olevan voikukan poistaa kyllä yleensä juurineen, kun osaa vaan tällätä sen laitteen keskelle kasvia. Osassa juuresta jää pieni pätkä maahan.

Toimii. Minä olen voikukkia poistanut sillä jo useampana kesänä. Vähän pitää asetella ja hakea oikea tekniikka, että osuu kohdilleen ja saa koko voikukan juurineen pois, mutta sen oppii nopeasti. Meillä on tiukka savimaa. Ensimmäisen vimpaimen onnistuin rikkomaan, mutta toisen sain tilalle takuuna. Se on kestänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;28533812:
Me hommattiin viime kesänä. Nuppuvaiheessa olevan voikukan poistaa kyllä yleensä juurineen, kun osaa vaan tällätä sen laitteen keskelle kasvia. Osassa juuresta jää pieni pätkä maahan.

Ootko kokenut sen kuitenkin tehokkaaksi esim. voikukan hävittämisessä? Myrkkyjä kun ei haluta käyttää pienten lasten takia.

[QUOTE="Heidi";28533813]Toimii. Minä olen voikukkia poistanut sillä jo useampana kesänä. Vähän pitää asetella ja hakea oikea tekniikka, että osuu kohdilleen ja saa koko voikukan juurineen pois, mutta sen oppii nopeasti. Meillä on tiukka savimaa. Ensimmäisen vimpaimen onnistuin rikkomaan, mutta toisen sain tilalle takuuna. Se on kestänyt.[/QUOTE]

No hyvä kun hyviä kokemuksia, lähinnä kokemuksia halusin kuulla ettei vaan menis rahat hukkaan jos ei toimikkaan ollenkaan, kuitenkin taitaa maksaa melkein 50e

[QUOTE="Heidi";28533835]Paras keksintö tähän mennessä, jos ei myrkkyjä halua käyttää.

Kovin pitkälle ihmiselle ei sovi tai tulee selkä kipeäksi. Joutuu muuten kumartumaan.[/QUOTE]

Niitä on kahdenlaisia, myös teleskooppivarrella, en kyllä tiedä riittääkö senkään pituus pidemmälle ihmiselle..No täytyypä lähtee kauppaan ostamaan :)

Niitä on kahdenlaisia, myös teleskooppivarrella, en kyllä tiedä riittääkö senkään pituus pidemmälle ihmiselle..No täytyypä lähtee kauppaan ostamaan :)

En tiedä päteekö myös tähän, mutta Sinin lattiakuivaimen teleskooppivarsi oli heikkoa tekoa. Yhdestä osasta tehty on aina tukevampi. Varmaan siinä hiekkamaassa voi toimia paremmin heppoisempikin varsi.

On kyllä koukuttavaa puuhaa nyppiä voikukkia sillä vempeleellä.
Paljon parempi kuin voikukkamyrkyt, joiden vaikutusta pitää odotella pari viikkoa ja sen jälkeen nurmikko on täynnä keltaisia ympyröitä joiden keskellä mätänevä voikukka.