Onko kellään hcg-noussut, vaikka keskeytynyt keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeePee77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PeePee77

Uusi jäsen
10.08.2007
16
0
1
Eli siinähän se tuli. Perjantaina todettiin sikiön sykkeen hiipuneen, vaikka olisi pitänyt näkyä. Näkyi jo yli viikko sitten. Olin kontrolli hcg:ssä ja arvo noussut viime tostaista lähes 8000. Viikkoja tänään 7+5.

HCG-hormoni
Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.
HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies. Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

tuossa iiteitä istukkahormonin pitoisuuksista, minusta 8000 on hyvä arvo. Olihan ultralaite kunnollinen?

Mutta jos huonosti käynyt , pahoittelut sinulle km:sta! :hug:

Km:n myös kokenut rv 13 :ashamed:

Onko mahdollisuus kohdunulkopuolisesta suljettu pois?
Minä olin "normaalisti raskaana", pahoinvoinnit ja kaikki, sitten vuosin n. viikon ja kohtu todettiin ultralla tyhjäksi. Hcg vain jatkoi nousuaan ja viikon polilla hyppäämisen jälkeen todettiin ku:ksi.
Kovasti voimia sinulle, omasta kokemuksesta tiedän, että tilanne on erittäin stressaava. :hug:

Minulla todettiin viime kesänä ns. kemiallinen raskaus. Raskaushormoni nousi kuitenkin jostain syystä koko ajan ja jouduin käymään useita kertoja labrassa. Mitään sikiöön viittaavaa ei löytynyt koko aikana kohdusta eikä kohdun ulkopuolelta.

PeePee Kaavinta meni ainakin toimenpiteen tehneen lääkärin mukaan hyvin. Kipuja ei ole pahemmin ollut ja vuotokin on jo aika niukkaa. Mua ei ultrattu kaavinnan jälkeen. Jälkitarkastus pitää varata n. kuukauden päähän, hcg:tä ei ilmeisesti välttämättä oteta. Kiire olisi päästä jatkamaan taas normaalielämää ja tietysti pian myös yrittämään uudelleen.

Osanotto myös sinulle PeePee. Sujuiko lääkkeellinen hyvin?

Mulla oli jälkitarkastus tasan kahden viikon päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä (tai siis siitä päivästä, kun otin lääkkeet - istukka tuli vasta neljän päivän päästä siitä yms.). Lääkäri ei sanonut tarkkoja arvoja, mutta sanoi vain, että hyvin oli hcg laskenut. Yritin vielä kysellä mitä se tarkoitti, mutta lääkäri vain sanoi, että arvo on niinkuin pitäisikin, ja kuukautisia voi odottaa kuukauden sisään. Eli itselläni ainakin kahdessa viikossa oli laskenut lähelle nollaa.

Yhteistyössä