Onko kellään kipukroonikkoa miehenä? Miten jaksatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamen

Vieras
Miehelläni on kroonistuneet iskiaskivut, jotka tuntuvat koko ajan enemmän tai vähemmän. Leikkauksesta ei ollut apua, eikä kipulääkkeet vie täysin kipua pois. Mies on muuttunut kipujen myötä sulkeutuneeksi, vetäytyneeksi ja hiljaiseksi ärisijäksi. Tämä tuntuu toisinaan tosi raskaalta. Kun tuntuu, ettei saa mitään vastinetta...on kuin eläisin yksin lasten kanssa ja mies on sitten vaan siinä mukana olemassa. Positiivista palautetta, halauksia tms en juurikaan saa ja aina olen niiden aloittaja. Seksiä ei ole.

Onko muita? Miten jaksatte? Me olemme 37-vuotiaita ja elämää kuitenkin on edessä vielä kymmeniä vuosia. Lapset ovat 5-, 7- ja 9-vuotiaat.

No jaa. Miehellä ei ole mitään mutta mulla on krooniset selkäkivut, välilelynpullistuma jne. Elämä on toisinaan yhtä taistelua, olen päivät taaperon kanssa kotona, mutta kyllä me miehen kanssa hellitään toisiamme molemmin puolin ja seksiäkin harrastetaan ihan normaalisti.

Vaimolla krooninen moniniveltulehdus ja kipujen kanssa elää jatkuvasti lääkkeistä huolimatta. Ei tuo ole luullakseni juurikaan vaikuttanut elämäämme, samanlaista ollut se 13 vuotta mitä ollaan yhdessä oltu.

Yhteistyössä