Onko kellään mennyt partyliten kynttiläkipot rikki kun polttanut tavallisia tuikkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikku vai tuikkiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuikku vai tuikkiva

Vieras
Vai koittavatko vaan saada pelottelemalla ihmiset ostamaan niiden omia kynttilöitä?Tiedättekö,onko kellään oikeesti mennyt lasikipot rikki siksi,että on polttanut sisällä tavallisia tuikkuja?

Niiden pitää kestää mikä tahansa tuikku. Liekki on kaikissa yhtä kuuma. Muovi ei eristä lämpöä etenkään kun se on niin ohutta. Jos menee rikki taval.tuikusta,lähetä takaisin. ÄLÄKÄ kerro että olet polttanut taval.tuikkuja. Syyttävät vain sinua.

Mun äidillä halkesi lasikippo kun poltti siinä tavallista tuikkua. Sellanen ohut lasinen partyliten lasikupu.

Itse säästän ne tuikkivien muoviset pohjat ja vaihdan niihin tavalliset tuikut, joista siis poistettu se metallinen osa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:
Niiden pitää kestää mikä tahansa tuikku. Liekki on kaikissa yhtä kuuma. Muovi ei eristä lämpöä etenkään kun se on niin ohutta. Jos menee rikki taval.tuikusta,lähetä takaisin. ÄLÄKÄ kerro että olet polttanut taval.tuikkuja. Syyttävät vain sinua.

Mut eikö niissä ollut se steariini jotain ei-niin-kuumenevaa-ainetta?Et sen takia ei sais?Juu,no ehkä sitten laitan.Ainakin tuossa pöytä-jutussa voisi kokeilla.Jos se kestää niin ehkä sitten tuohon roikkuvaankin systeemiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:

Liekki on yhtä kuuma, mutta se muovinen osa ei kuumene yhtä kuumaksi kuin tavallisen tuikun pohja. Kokeile vaikka, laita palamaan samaan aikaan na noin tunnin päästä kun kaikki parafiini on sulanut niin nosta kämmenellesi. Tavallisesta tuikusta saat pian palovamman, muovisesta et.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun äidillä halkesi lasikippo kun poltti siinä tavallista tuikkua. Sellanen ohut lasinen partyliten lasikupu.

Itse säästän ne tuikkivien muoviset pohjat ja vaihdan niihin tavalliset tuikut, joista siis poistettu se metallinen osa.

Ai se tuikun metallikuoriko se on se mikä siinä kuumenee ja siksi ei sais?Mä ihan luulin et se sisus...Mut jos vaan se ulkokuori niin sehän on tosiaan aika helppo vaihtaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kestääkö se muovikuori sitten sitä kuumenpaa massaa, onkin toinen juttu :wave: :o

MÄ en ainakaan tiiä.

Eli se on se sisuskin jotenkin erilaista?

No onhan siinä joku ero, kun ei niin kuumaksi muutu kuin kaupan =)

ainaki se on parafiinia, ei steariinia.

Kestääkö se muovikuori sitten sitä kuumenpaa massaa, onkin toinen juttu :wave: :o

MÄ en ainakaan tiiä.

Juu ei oo tullut ikinä kokeiltua =) Mut niin mäkin muistelen kuulleeni.Joku sanoi muistaakseni,että ois lasten kanssa jotenki turvallisempia,kun jos läikkyy sulaa ainetta iholle niin ei polta niinkui tavallinen steariini.Tosin en ole kovin perehtynyt nuihin partyliten tuotteisiin et voi olla et muistan väärinkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

MÄ en ainakaan tiiä.

ainaki se on parafiinia, ei steariinia.

Mä olen ostanut ihan sisustusliikkeestä tavallisia kynttilöitä -steariiniä- jotka on muovikipossa kuten partyliten parafiinikynttiilät. Ja hyvin se muovikestää. Se on se alumiinikuori, joka kuumenee liikaa koska metalli johtaa sähköä paremmin kuin muovi.

[quote="vieras
Mä olen ostanut ihan sisustusliikkeestä tavallisia kynttilöitä -steariiniä- jotka on muovikipossa kuten partyliten parafiinikynttiilät. Ja hyvin se muovikestää. Se on se alumiinikuori, joka kuumenee liikaa koska metalli johtaa sähköä paremmin kuin muovi.

[/quote]

Eli jos vaihtaa ne kuoret muovisiin niin uskaltaa polttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mä polttelen kyllä ihan Havia noissa Partyliten muovikipoissa. Olen niitä joskus lahjaksi saanut. Kaupasta saa ostaa lasisiakin tuikkuastioita.

Osa partyliten somisteista on tosi ohutta lasia eli ihan kaikki ei välttämättä kestä liian kuumaksi kuumenevaa tuikun metallikuorta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mä polttelen kyllä ihan Havia noissa Partyliten muovikipoissa. Olen niitä joskus lahjaksi saanut. Kaupasta saa ostaa lasisiakin tuikkuastioita.

Osa partyliten somisteista on tosi ohutta lasia eli ihan kaikki ei välttämättä kestä liian kuumaksi kuumenevaa tuikun metallikuorta.

Se kuori otetaan toki pois tai ostetaan kuorettomia tuikkuja.

Yhteistyössä