Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa jos joku asia/lasku on haastemenettelyssä perintätoimiston kautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maksa ajoissa tai ole yhteydessä heti kun huomaat erän jääneen maksamatta, niin selviät ilman ongelmia. Postia on turha syyttää, kun kyse on laskusta, jonka tiedät olevan "rästissä". Eri juttu jos kyseessä olisi vaikka lasku, jonka olemassa olosta et tietäisi... Toivottavasti selviää.
Mulla jäänyt parkkisakon viivästys maksamatta, kun lisälaskua ei koskaan tullut ( maksoin noin viikon myöhässä ja en maksanut siihin sitä korostusta) ja tuli kirje, että menee ulosottoon jos en maksa. Laskussa / kirjeessä luki, että jos maksaa eräpäivään mennessä, ei merkintöjä tule ja korotus oli 5 euroa.

Ajattelin tulla lukaisemaan täältä muiden kokeumuksia erääntyneistä laskuista ja haastemiehestä + luottotiedoista, koska olen tällä hetkellä aika ulalla kaikesta ja koska en saa selvitettyä asioita viikonlopun aikana niin meinaa tulla hermoromahdus (melkein).

Eli tilanne on tämä: Pistin raha-asiat aivan mullin mallin kun olin reissussa useita kuukausia..tähän sisältyy maksamattomia laskuja ja pikavippejä..tiedän että oli vastuutonta mutta tässä vaiheessa on turha itkeä. Kun tulin kotiin niin soitin joka paikkaan ja sovin laskuista ja luulin että kaikki on kunnossa ja laskut eivät ole perintätoimistoja pidemmällä. Mutta sitten löysin parin viikon takaisen haastemiehen yhteydenottopyydön joka oli aku ankan välissä ja näin ollen sitä ei ollut äitini huomannut. Joten voiko olla mahdollista, että vaikka laskuni on perinnässä ja olen sopinut niistä niin esim. Lindorff on pyytänyt haastemeistä "avukseen". Suurin pelkoni on tällä hetkellä että olen liian myöhään liikenteessä haastemiehen suhteen..jokainen yhtiö ja perintätoimisto sanoi että kaikki on ok ja sain sovittua laskut. Olen googletellut viimeiset 3 tuntia lisätietoa koska ihan oikea paniikki iski nyt. Vaikea uskoa että parissa kuukaudessa asiat olisi edenneet näin pitkälle muutamassa kuukaudessa??

Kiitos jo etukäteen tiedoista ja mahdollisista auttavista kommenteista! (Saa myös viisastella, itse olen soppani keittänyt ja osaan viisastella itsekin kun joku muu on ollut ongelmissa!)

Yhteistyössä