Onko kenelläkään KOKEMUSTA ahmimishäiriöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A-p-u-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A-p-u-a

Vieras
Mistä/miten tähän pitää hakea apua ja miten tätä hoidetaan?

Saako tähän suomessa edes kunnon apua? Täällä kuulee niin vähän tästä asiasta puhuttavan.

Minulla tämä syöminen alkaa olla jo aivan mahdotonta. Tämän päivän aikana olen ehtinyt jo syödä pizzan, suklaata, sipsejä, jäätelöä... Oli miehen vuoro käydä kaupassa ja hän on sellainen nälkäkurki että ihan sama mitä syö niin ei liho, joten siksi noin paljon kaikkea p*skaa. Jos ei mitään herkkuja ole niin sitten mätän aivan mahdottomat määrät tavallista kotiruokaa tai leipää tai melkein mitä tahansa mitä kaapista löytyy. Syöminen on pakonomaista, nälkä ei ole ja syön itselleni niin huonon olon että tekee mieli oksentaa. Syöminen on mielessä ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla.

Vedän itseni kohta narun jatkoksi jos en saa tähän jotain apua, en jaksa enää.

Kokemusta ei ole, mutta terveyskeskuslääkäriltä menet pyytämään lähetettä erikoissairaanhoitoon. Jos ei ota sinua tosisaan, sanot, että tarvitset apua nyt heti. Voimia. Hienoa, että autat itseäsi.

onneksi välillä pystyn pitämään tiukkojakin "kuureja" jotta saan painoa tasaantumaan. mutta, tuo aamulla eka ja illalla viimeks, kolahti, tunnustan.
Mulla on tasan tarkkaan on/off, joko olen tosi tiukalla ruokavaliolla jossa ei ole yhtään tulkinnan varaa tai syön mitä sattuu ja koko ajan.

Kokemusta on. Onneksi aloin karppaamaan ja syömishimo loppui siihen :D Muistan kun melkeen tärisin ennen kun sain herkut suuhun ja ne maistu niiiin hyvältä. Maistoin pitkästä aikaa pakastepizzaa ja yök minkä makuista, en pystyny syömään ku pienen palan. Samoin muu roskaruoka maistuu nyt ihan kauheelta. Nyt keho on tottunut puhtaaseen luonnolliseen ruokaan jota menee aina sopiva määrä ilman ähkyä :)

Kato vaik täält lisää infoa: http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Yhteistyössä