Onko kenenkään lapsi käynyt esikoulua vain 4 päivä/viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Meidän esikoinen aloittaa nyt elokuussa esikoulun ja olen miettinyt että jos poitsu kävisi eskariama-to eli perjantai olisi vapata,onko kukaan tehnyt näin?ja eikös sen pitäisi onnistua kun eskari on kuitenkin vapaaehtoinen?

Lähinnä siksi näin ajatelin koska mieheni tekee reissutöitä ja on töissä toisella paikkakunnalla ma-to ja sitten perjantin on aina kotona niin saisi poitsukin olla silloin kotona,ei varmasti halua silloin minnekään lähteä kun sisi on kotona.Eli poitsu käy eskaria klo 9-13 ja sitten kotiin kun hoidan kahta pienempää sisarusta kotona.

Eskari ei ole pakollinen mutta varaudu siihen että saat kyllä pitää puoles jos haluat tuollaisen järjestelyn.Paljon on kiinni myös eskariopesta. Kuulostaa ihan fiksulta järjestelyltä mun mielestä.

No mulla esikoinen oli aikoinaan neljänä päivänä viikossa päikyssä, myös eskari-ikäisenä. Lastentarhanopettaja vaan totesi siihen, että "nythän on viimeinen vuosi kun näin vielä voi tehdä". Tarkoitti siis koulun aloittamista, että sitten ei enää voi pitää vapaapäiviä.

Meillä poika ja tyttö (nloittavat 1. ja 2.-luokkalaiset) kävivät eskaria 3 päivää viikossa: ma, ke ja pe, kuten kaikki tuossa eskarissa olevat.
Mutta eiköhän ne ole ihan sopimusjuttuja muissakin paikoissa, luulisin.

Toisaalta, mie luulen, että se poika vois nimenomaan halutakin käydä sitä eskaria ihan joka päivä - uudet kaverit, uudet tuulet... ja se ns. "pelko", että "jää jälkeen" / paitsi jostain kivasta, jos on poissa aina yhden päivän.

PIiää käydä eskarilla kysymässä tuosta.Eskari on ihan tässä meidän lähellä,toimii päiväkodin yhteydessä.Poitsu on ollut koko ajan kotihoidossa,srk kerhon aloitti 5-vuotiaana jota kävi viime talven 1 krt/viikko.Sinne jääminen oli aika vaikeaa(itki monesti kun vein kerhoon mutta kuitenkin sanoi kerhon jälkeen että kivaa oli) kun ei ole ollut koskaan hoidossa.Onneksi tuohon eskariin tule kuitenkin muutama tuttu lapsi joiden kanssa poitsu on leikkinyt puistossa.ja jos poika saa itse valita että eskari vai esim.isän kanssa puuhailu niin takuu varmasti on mieluummin isän kanssa.Toivottavasti tuo järjestely sopii..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eskari ei ole pakollinen mutta varaudu siihen että saat kyllä pitää puoles jos haluat tuollaisen järjestelyn.Paljon on kiinni myös eskariopesta. Kuulostaa ihan fiksulta järjestelyltä mun mielestä.

eipä täällä tarvinnut mitään puoliaan pitää kun yksinkertaisesti vain ilmoitti että xx on poissa ne ja ne päivät.

No eiköhän tuossa 4/pv viikko eskarissakin ole ihan tarpeeksi opettelua koulua varten kun tähän asti poika ollut vain kotona.Ja on todellakin aina ollut pojalle hirveän tärkeää tehdä isin kanssa kaikkia hommia silloin kun isi on kotona.

Yhteistyössä