Onko kenenkään lapsi ollut 6v.asti VAIN kotihoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Onko kenenkään lapsi ollut 6v.asti vain ja ainoastaan kotihoidossa?Siis että ei ole käynyt edes missään kerhoissa tms?Ja kuinka onnistunut esikoulun aloitus?Meidän esikoinen(poika)on nyt 5v.ja ollut tähän asti vain kotona,ei ole ikinä missään kerhoissa käyty,ja kotona saa olla vielä koska hoidan kotona myös 3,5v tyttöämme ja 1v.poikaamme.Mietin kuitenkin nyt että pitäisikö minun nyt viedä poitsu seurakunnan kerhoon 1 krt viikossa vai onnistuukohan esikoulun alku hyvin jos pidän pojan vain kotona eskariin asti?Poika itse viihtyy hyvin kotona,nukkuu päiväunet,siskon ja pikkuveli on leikkikavereina mutta olen kuitenkin miettinyt että viedäkö poika kerhoon kun "kaikki"tuntuu vievän lapsensa.Eli kaipaisin kokemuksia että onko kenenkään lapsi ollut eskariin asti VAIN kotihoidossa ja miten onnistunut eskarin aloitus?

meidän poika on ollut vain kotona hoidossa,ja tänään alotti eskarin sitten ja hyvin meni,vähän tietysti poikaa jännitti mutta hyvin oli viihtynyt siellä. aluksi ajattelin että mitenkähän onnistuu kun ollut vaan kotona,mutta innoissaan oli onnex! =)

meiän poika kans nyt 5 v. ja ollut vain kotona neuvolan kerhopainostuksesta huolimatta. Tosin meidän lähipiirissä on paljon lapsiperheitä, että seuraa on ollu. Me ei välttämättä viedä häntä edes eskariin. Kyllä sitä ehtii koulussa olla ihan riittävästi ilmankin..

Kyllä meillä ovat kerhossa olleet..
Ja tykänneet todella paljon!
On se kuiteski eri juttu saada uusia ystäviä ja ihan ohjelmoitua tekemistä ees se muutama tunti viikossa kun olla vaan kotona!
Muuten olleet kotihoidossa, neiti huomenna menee eskariin ja poika aloittaa kerhon myöhemmin syksyllä ainakin sen 2 kertaa viikossa =)

Meillä tyttö lähtee huomenna kouluun,ikää 6v.,ei ole käynyt eskaria.Hän lukee ja kirjoittaa ja kiitos harrastusten ja 4 sisruksen on ihan ÄSSÄ toimimaan ryhmässä.Ja osaapa vielä tehdä ruokaakin....

Meillä tyttö 6v. ollut vain kotihoidossa, mutta eskari alkaa vasta viikon päästä, että vielä ei kokemusta ole. Mutta kun muita samanikäisiä olen seurannut, niin eipä tuo tyttö niistä mitenkään eroa, vaikka ei ole käynytkään nykyaikaista pakkososiaalistusta läpi. :D

Meillä keskimmäinen ei ollut edes eskarissa. Lisäksi kerhojen käyminen oli tosi niuheaa, häntä ei meinannut saada millään lähtemään sinne, kun kotona olisi ollut niin paljon mukavampaa touhuta isän kanssa vaikka liiterissä ja naapurissa paljon kivempia lapsia kuin kerhoissa.

Koulun aloitus meni vähän hassusti: hän oli tietämättäni laskenut isonveljensä kanssa koulun alkua edeltävänä keväänä toisen luokan laskut isoveljen kirjasta omaan vihkoonsa ja lukea hän oli osanut jo monta vuotta ennen koulua, eli opettajalla oli pieniä haasteita turhan osaavan ekaluokkalaisen kanssa...

Piika-äiti

Yhteistyössä