onko kenenkään muun mies ärsyttävän saamaton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumbah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bumbah

Jäsen
04.06.2007
936
1
16
Huokaus..taas on näitä päiviä kun ajattelee että mihin ihmeeseen sitä onkaan päänsä työntänyt. Meillä menee miehen kanssa muuten hyvin,mutta mä en jaksa olla aina se joka pitää koko huushollia pystyssä YKSIN. Mies ei tajua tehdä mitään omasta aloitteestaan,kaikki pitäisi neuvoa ja käskeä kädestä pitäen ennen kuin jotain tapahtuu. Olen kotona reilun vuoden ikäisen lapsen kanssa ja tällä hetkellä mielestäni tärkein työni on pitää huolta lapsesta,ei olla joku täyspäiväinen piika miehelleni. Tietysti teen kotitöitä päivällä sen minkä ennätän,mutta todella arvostaisin jos mies edes joskus vaivautuisi laittamaan astianpesukoneen päälle ilman erillistä kehotusta. Sama on pojan hoidossa..ei vaihdu vaippa eikä tajua antaa ruokaa ennen kuin vihjaisen että oliskohan *****:lla jo ruoka-aika yms. Tuntuu että kaikki kaatuu päälle,että mulla ei oo koskaan varaa sanoa että mä olen nyt väsynyt,kun ei ole ketään joka tulisi vastaan ja sanoisi että lepää sä nyt,kyllä mä hoidan. Se oon aina mä,jonka on venyttävä viimeiseen asti. Hyvä esimerkki tilanne: Imuroin ja mies pelaa jotain helkkarin x-boxia. Poika herää itkien päiväunilta,mutta mies ei tajua mennä pojan luo ennen kuin sanon että voisitko sä mennä,kun mä yritän imuroida,tai tule sä imuroimaan,niin mä menen. Ei mitään oma-aloitteisuutta missään asiassa. Jos mä oon koko päivän huhkinut ja kuurannut ja jynssännyt paikkoja,niin mies ei tajua viedä edes roskapussia ennen kuin pyydän. En halua olla miehelleni mikään äiti,kyllä aikuisen ukon on osattava ja haluttava pitää yhteisestä kodista huolta! Eniten tässä rassaa se,että haluaisin tehdä pojan kanssa kaikkia uusia ja mukavia asioita myös kodin ulkopuolella,mutta ei vuorokaudessa yksinkertaisesti tunnit riitä,jos ei haluta hukkua paskaan,kun toinen ei edes omia jälkiään korjaa. Ja silti pitää itsestään selvyytenä että on ruoka pöydässä kun tulee töistä kotiin. Onko mun mies laiska,yksinkertainen vai vätys? Muuttuuko tälläiset ihmiset koskaan? Miten ihmeessä mä saan tän tilanteen korjattua?

ihanaa kuulla että on muitakin,tai tietysti toivoisin että näin ei olisi kellään,mutta helpottaa kuulla että en ole ainut. Haluaisimme kovasti toista lasta tulevaisuudessa,mutta musta tuntuu että mies ei oo ihan sisäistänyt omia velvollisuuksiaan meidän perheessä..

Auttaa en muuten osaa, mutta tuollaiset ominaisuudet vain valitettavasti kuuluvat miehille. Eivät he huomaa, jos lattialla pörrää villakoiria, saati että niille pitäisi tehdä jotain. Ei heitä haittaa, jos puhtaat astiat loppuvat kaapista. Jne, jne. Mutta onneksi me naiset olemme heitä opastamassa ja neuvomassa. Ei muuta kuin kerrot ystävällisesti miehellesi SELKEÄSTI mitä haluat hänen tekevän. Ei siis tyyliin: "Onpas täällä likaista!" ja oletat hänen tajuavan, että täytyisi siivota. Vaan tyyliin: "Käypäs hakemassa eteisen komerosta imuri ja imuroi koko huusholli". Yleensä asiaa auttaa myös asialle laitettu dead-line: "Imuroi tämän päivän aikana". Ei muuta kuin jaksamista! :)

Mutta kun juuri tämä on se ongelma..vaadinko mieheltäni liikaa,kun oletan hänen itsekkin tajuavan milloin kodissa on viihtyisää ja milloin ei? Tunnen monia miehiä,jotka ihan oma-aloitteisesti vaikka pyyhkivät pöydän sen jälkeen kun ovat syöneet ja vievät roskat ilman eri kehoitusta ennen kuin roskis tursuaa yli. Just tuo jatkuva käskyttäminen ja vieressä vahtiminen on rasittavaa,kun koti on kuitenkin yhteinen,niin miksi siitä ei osata pitää huolta yhdessä ilman että vastuu kaiken hoitumisesta on kokonaan toisella?

... vain yksi lapsi hoidettavanasi, ei huushollitöitä yksinkertaisesti voi olla niin paljon, ettet voisi lapsen kanssa tulla, mennä ja harrastaa.
Joka päivä ei voi olla paljon siivottavaa ja aamupäivällä voi tehdä koko päivän ruokasatsin. Pyykkikone heti aamulla päälle ja toinen vaikka alkuillasta. Yksi päivä viikosta siivoukselle, toisena päivänä jotain pikkujärjestelyjä ja THATS IT!!

voi kuule,kyllä sitä vaan voi. Ton ikänen muksu kun tulee perästä ja sotkee kaikki paikat uudestaan kun oot just saanut jotain siivottua. Joka päivä on pakko imuroida,kun hiekkaa ja pölyä kantautuu ulkoa. Ja kun saisikin rauhassa tehtyä,niin ei siinä mitään,mutta ethän sä nyt voi olettaa että teen kaikki hommat tukka putkella jo aamupäivällä,kun siinä on poika vieressä joka haluaa syliin,leikkiin ym. Ja pointti ei ollut hommien paljous,vaan se että mies ei tee mitään! Kyllä siinä on hommaa yhdelle ihmiselle ihan tarpeeks siivota kahden aikuisen ja yhden lapsen jälkiä,laittaa ruuat,pestä pyykit ja kaiken tämän jälkeen haluaisin että aikaa riittää myös lapselle!!!

Kyllä minä vähän ihmettelen myös mihin yhden lapsen äidin aika kuluu. Ei joka päivä tarvitse imuroida, pyykiä pölyjä, pestä pyykkiä ym. Pitäisi jäädä aikaa kyllä olla lapsen kanssa ja tehdä muutakin. Taitaa netti viedä monen äidin ajan.

Jos homma on siitä kiinni ettei mies tee mitään niin voithan yksinkertaisesti tehdä niin, että lopetat miehelle ruoan laiton ja käsket itse pestä pyykkinsä.

:/ Mä olen ollu aika puhki tänään, ku isäntä makaa sairaana ja tenavat on ollu kokopäivän ku kipeitäkissoja... :kieh:
Ei meillä ole tietoakaan et oon jo muutaman kerran imuroinu ja sen sellasta...Nuo neljä sotkee aika tehokkaasti jo. Ja koira.

musta kyllä vähän kuulostaa, että sun vaatimustaso on liian kova. mulla on kolme lasta, jotka kantavat sisään kengissään, taskuissaan ja käsissään kaiken kissaa pienemmän irtoavan tuolta pihalta. mutta ei munkaan ole PAKKO imuroida joka päivä. tiskit saa välillä kasaantua, pyykit samoin, jos mulle tulee inspiraatio lähteä lasten kanssa metsään tai jätskille. mieti säkin joskus mikä on OIKEASTI tärkeää, minkä tekemättä jättäminen harmittaa kuolinvuoteella enemmän? pipoa löysemmälle niin on kaikilla kivempaa!

Mä en vaan osaa rentoutua jos koti on kuin räjähdyksen jäljiltä ja musta on aamulla paljon kivempi alottaa päivä siistissä keittiössä,kuin jumalattoman haisevan tiskivuoron keskellä. Ja edelleen itseäni toistan,kyse oli miehestä. Mun ois paljon helpompi löysätä pipoa,jos tosiaan tietäisin että toinenkin olisi valmis ottamaan vastuuta,muuta pakosti se pipo jossain vaiheessa kiristyy,kun huomaa että ihan kaikki langat onkin omissa käsissä. Ja mun tosiaan on pakko imuroida joka päivä,ellen halua että poika syö kaikki kivet ja hiekat mitä lattialta löytää. Ja sua lainatakseni OIKEASTI tärkeää mulle on se,että tuntisin eläväni kahden AIKUISEN taloudessa,enkä olevani vaan joku kodinhoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minä vähän ihmettelen myös mihin yhden lapsen äidin aika kuluu. Ei joka päivä tarvitse imuroida, pyykiä pölyjä, pestä pyykkiä ym. Pitäisi jäädä aikaa kyllä olla lapsen kanssa ja tehdä muutakin. Taitaa netti viedä monen äidin ajan.
Jos homma on siitä kiinni ettei mies tee mitään niin voithan yksinkertaisesti tehdä niin, että lopetat miehelle ruoan laiton ja käsket itse pestä pyykkinsä.

niin,kukapa sitä nyt netissä istuisi kun lapsi on päikkäreillä,ainahan sitä voi sillä aikaa vaikka luututa lattiat tai pestä ikkunat :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
voi kuule,kyllä sitä vaan voi. Ton ikänen muksu kun tulee perästä ja sotkee kaikki paikat uudestaan kun oot just saanut jotain siivottua. Joka päivä on pakko imuroida,kun hiekkaa ja pölyä kantautuu ulkoa. Ja kun saisikin rauhassa tehtyä,niin ei siinä mitään,mutta ethän sä nyt voi olettaa että teen kaikki hommat tukka putkella jo aamupäivällä,kun siinä on poika vieressä joka haluaa syliin,leikkiin ym. Ja pointti ei ollut hommien paljous,vaan se että mies ei tee mitään! Kyllä siinä on hommaa yhdelle ihmiselle ihan tarpeeks siivota kahden aikuisen ja yhden lapsen jälkiä,laittaa ruuat,pestä pyykit ja kaiken tämän jälkeen haluaisin että aikaa riittää myös lapselle!!!

Joo, meillä kans tuo että kyllähän tässä suht kerkiää tehä kaikki hommat itekki, mutta se on TODELLA rasittava tehä ku tietää ettei toinen ymmärrä tehä iha mitää.. aina pitää olla käskemässä :|

Mun mies ollut myös aivan kuvaamasi kaltainen vauvan synnyttyä ja on sitä edelleen 4 v jälkeen. JA häneen ei todellakaan tehoa käskytys,et otat imurin ja imuroit-ei takuulla tee niin.

Mun mielestä kyllä molempien pitäis hoitaa yhteistä kotia ihan omasta tahdostaan ja hommat tasaisesti jakaen..alkaa vaan tuntua pikkuhiljaa siltä,että mies ei yhtään kunnioita meidän kotia eikä siis halua nähdä vaivaakaan sen eteen :/ Ja ei aikuinen mies voi oikeasti olla niin tyhmä,että kuvittelee voivansa elää niinkuin pellossa,jos on kerta perheenkin itselleen halunnut. Se että käy töissä ei oo mun mielestä mikään syy olla tekemättä yhtään mitään kotona,entäs kun mä palaan töihin? Heitän työpäivän jälkeen jalat pöydälle ja sanon että ei mun tartte kun olin päivän töissä..

voivoi, tiedän miltä susta tuntuu,samassa jamassa(?) joskus ollut, nyt lapsia vaan enemmän.ota rennosti, meilläkään ei imuroida enään joka pvä.lapset ei kuole hiekkaan tai pikkukiviin. saat yhden ressin pois iteltä ku jätät ton siivoushomman vähemmälle.jos inhottaa olla sisällä kun on likaista,mene lapsen kans ulos,puistoon,rannalle,kyl se siitä. ja ps. miehet ei tajuu jos ei puhu suoraan!! peace! =)

piti vaan sanomani että jos mä olen viikon siivoomatta(olen ollut joskus ku oon ollu kuumees yms) ja vaikka täällä sotkee vain yksi lapsi niin viikossa lattiat on niin täynnä tavaraa että kulkeminenkin on jo hankalaa! itseasiassa siihen riittää mainiosti 2vrk että lapsi on saanut lattiat sen näköisiksi että 2vko ei olis miytään tehty.joka paikka on täynnä lelui vaatteita,kenkiä..kaikkee mitä kaapeist löytyy. (siis vaarattomia asioita kyllä) mut vituttaa ku kämppä on hetkessä kaaos eikä ole edes sitä toista käsiparia yh ku oon

Yhteistyössä