onko ketään joka on polttanut aiemmin,mutta päässyt irti tupakasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sauhuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sauhuttelija

Vieras
kovasti tahtoisin eroon tupakasta,kohta 20 vuotta olen polttanut,kerran yritin ja tasan viikon kykenin olemaan ilman =( haluisin niin päästä eroon,kokemuksia kellään tai jotain hyviä,toimivia vinkkejä?

Minä poltin n 20v. Polttamatta olen ollut tuosta ajasta noin 3v eli silloin kun olen ollut raskaana ja muutma kk sen jälkeen.
Lopetuspäätös tuli yhtenä iltana kun mietin,että mitä hyötyä minulle on polttamisesta. Löysin vain haittoja joten siihen loppu. Nyt olen ollu 4v polttamatta.
Mä en tarvinnut mitään kikka kolmosia lopettamiseen vaan vain sen oman päätöksen,että nyt loppuu.
Aijemmin, en kaiketi oikeasti halunnut edes lopettaa kun se alkoi uudelleen.

Hep!

Lopetin kun aloin odottamaan keskimmäistä lasta (myös esikoisen raskausajan olin polttamatta mutta pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen aloitin uudelleen). Mulla ei millään muotoa toiminut mikään "mä poltan nyt tän yhden vaan" -systeemi vaan laitoin kerrasta poikki. Ei hätävaratupakoita,ei tupakkaa myöskään alkoholin kanssa. Pikkuhiljaa mua alkoi inhottaa jo se hajukin joten kun tarpeeksi kauan oli ollut ilman niin kehittyi luonnostaan tietynlainen inho koko röökiä kohtaan.

En käyttänyt purkkaa,en laastareita,en mitään. Yritin vaan unohtaa koko asian. Mieheni lopetti samaan aikaan ja kolme ensimmäistä kuukautta tupakka oli mielessä päivittäin,sitten enää vain joka toinen päivä. Nykyään ei kumpikaan uhrata sille enää ajatustakaan. Tsemppiä,pystyt siihen! Mutta se on tehtävä kerralla eikä hivuttaen tai ripotellen.

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Mä olen ollut kohta viis vuotta polttamatta. Pikku hiljaa tupakointi alkoi jotenkin ottamaan päähän. Rahanmeno, huoli omasta terveydestä, pahalta haiseminen alkoi ärsyttää. Sitten päätin päivän, koska lopetan tupakoinnin. Ilmoitin sen monelle ja se päivämäärä piti. Ennenkin olin yrittänyt, mutta aloittanut uudestaan. Nyt oli mtivaatiota tarpeeksi. Motivaatio on aikusa tärkeintä. Jollei se ole huipussaan ja koittaa lopettaa katellaan asenteella, niin helposti alkaa uudelleen polttamaan. Mun piti myös hävittää kaikki tupakat, muuten olisin sortunut. Enkä polta edes sitä yhtä, koska sitten ratkeisin taas. Omalla tavallaan tykkäisin olla baaritupakoitsija, mutta ei se mulla onnistuisi, vaan kohta polttaisin säännöllisesti. Mutta lyhyesti: motivaatio kohdalleen!

Miehen kanssa kummatkin poltettiin melkein 10 vuotta ja heti kun sain tietää olevani raskaana, lopetin. Mies lopetti siitä viikon päästä ja siinä ollaan pysytty. Se on vain tehtävä päätös, että haluaa olla ilman. Polttaminen ei ole vaihtoehto missään tilanteessa! :)

Poltin yli 10v.
Lopetin kerrasta,en käyttänyt mitään apuja.Asiaa varmasti helpotti se että tupakka oli käynyt etomaan ja polttamisen jälkeen tuli pahaolo.
Lopettaminen oli yllättävän helppoa. Nyt olen ollut polttamatta yli 5v.

Yhteistyössä