onko ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kans yksin kotona, mies lähti töihin.
Ajattelin tehdä jotain uutta tänne kotiin jos vaikka vaihtais verhot ja ostas jotain kivaa niin sais jotain uutta silmälle :)
Toivotaan Adae et saat selvyyden tohon kiertoon :)
JA hemmottelu illat on ihania, jos sais viel joskus sellasen ihanan poreammeen minne vois sukeltaa nauttimaan lämmöstä ja rentoutumisesta... No jospa tää haaveilija jättäs haaveet ja menis levittää pyykkejä...
Antoisaa Illanjatkoa ;)

Minä ajattelin tänään töissä ollessa, että vois ikkunoita pestä... No enpä ole pessyt.. Ja kun ne ikkunat on puhtaita niin vaihdan verhot...

Mun alavatsassa, navasta hieman alaspäin ja oikeella on tuntunu koko päivän sellaista ilkeetä tuikkailua ja se tuntuu kipuna ja paineena.. Ja sitä on ollut ihan koko päivän! Rasittavaa...

No nyt on hemmottelutkin tälle päivälle tehty. Rasvat on jaloissa ja koko tyttö on puhdas... Tuli vaan vedettyä hedelmiä ""vähän"" liikaa... On ähky.. :)

Öitä!

Hei.Minä olen kirjoitellut enemmän tuonne lapsettomuus puolelle..Taustaa:minä 25 ja mies 32 ja lasta yritetty jo 4/04 lähtien.Minulla todettiin PCO ja nyt elokuussa söin ekan ja tässä kuussa toisen clomi kuurin.Annostus 1tbl kp 3-7.Jos ei tärppää ni viel ens kuussa voin syödä clomit mut sitten tauko.Minulla aivan valtava vauvakuume!

Hei Leisku ja tervetuloa joukkoon!
Pihla, mites sen ultran kanssa, joko tiedät enemmän? Täällä on peukut pystyssä sun puolesta!
Oltiin viikonloppuna häissä ja meidän pikkumies oli sukulaisten suurimman huomion kohteena heti hääparin jälkeen. Ainakin tuhat tätiä ja setää kyseli, että koskas teette pikkusiskon tuolle viipeltäjälle. Siinä sit kieli keskellä vastaamaan, kun mielessä pyörii, että toivottavasti viikon päästä ;-) Eihän sellaista voi kellekään sanoa! Hyviä fraaseja olivat ""ehtiihän tässä"" ja ""katsellaan"". Arvasivat varmaan, että yritys päällä.
Tapasin muuten naisen, joka oli 11 yrittämisvuoden jälkeen vihdoin raskaana, viikolla 28. En vain muista sen hoidon nimeä, joka oli tehonnut. Mutta täytyy sanoa, että siinä oli sitkeä yrittäjä!

Tervetuloa Leisku joukkoon!!!

Täällä nyt siis kp 40/28 kai... Raskaustestin tein taas jälleen kerran ja negaahan se näyttää. Mihinkäs se siitä muuttuis... Ja lääkäristä soittivat, että terot saan aloittaa! Jee.. Vielä pitää siis KAKSI VIIKKOA odottaa menkkoja. Olisin kyllä varmaan itsekin noi terot jo aloittanut, mutta toivon vähän erilaisempia ohjeita... Mutta samaa annostusta. Pari viikkoa ja yksi tabletti. Hoh hoijaa...

Toivottavasti Pihlalla on kaikki ok!

+++++++++++++++++++++++++++++++

Toivottavasti Pihlan tilanne selkiää ja kaikki on ok! Ja toivottavasti myös Adae saat seuraavan kierron pian käyntiin.

Mulla alkoi tänään menkat, edellisestä kierrosta tuli 27 päivän mittainen. Uskoisin, että ovis tapahtui, mutta jostain muusta syystä ei sitten tärpännyt. Yrityksen puutteesta ei ainakaan pitänyt jäädä kiinni ;) Eipä tässä auta kuin aloittaa ylihuomenna uusi Clomi-kuuri ja toivoa, että sen aikana käy parempi tuuri. Luulin, että ottaisi kovemmille tuo tärppäämättömyys, mutta onpahan taas vaihteeksi niin kiire muiden asioiden kanssa, etten sitä juuri ole ehtinyt surra.

Hei kaikki!

Hyvä, että mappulaa ei hirveesti stressanu noi menkat. Ja hyvähän juttu sekin on jo, että se ovis on tapahtunut. Nyt sitä voi ihan oikeastikin tulla raskaaksi. Eikä tarvi sen clomiannoksen kans värkätä! :)

Minä söin tänään ensimmäisen teron ja vielä pitäis syödä 11 niin täti tulis kylään... Eli 13vrkn päästä... Se vaan, että mun clomit kerkii vanheta ennen kuin saan ne kaikki syötyä.. Niissäkin on vanhenemispäivä lokakuussa ja hokasin katsoa sen vasta sen jälkeen kun joku täällä (mappula??) kertoi omista clomeistaan... Enkä nyt kehtaa mennä avatun purnukan kans tonne apteekkiin. Mun vastuu se kai on? Mutta potuttaa vaan kun on niin kalliit lääkkeet eikä saa edes kaikkia käyttää! Viisi tablettia jää käyttämättä ellen lokakuussa kerkeä niitä käyttää. Mutta tuskin kerkeän!

Mitenkäs Pihlalla? Entäs muut?

+++++++++++++

Mä hoksasin Clomien vanhentumisen samana päivänä kuin olin ne ostanut, mutta en enää silloin ehtinyt takaisin apteekkiin. Soitin asiasta kuitenkin samantien, ja selitettyäni, etten ehtisi edes käyttää lääkettä sen vanhenemiseen mennessä he lupasivat, että saan veloituksetta uuden, pitemmällä päiväyksellä olevan purkin ilmaiseksi. Sain pitää myös vanhan purkin, koska se olisi joutunut hävitettäväksi joka tapauksessa.

Jos teillä, kellä on lokakuussa vanhentuvat Clomit, on kuitit vielä tallella, ehkä voisi vielä kysyä, saisitteko uuden purkin tilalle tms. Ovat ne kuitenkin sen verran arvokkaat pillerit, että varmasti ketä tahansa harmittaa, jos menevät hukkaan.

Hei.Minulla tänään kp 24/28 ja oottelen malttamattomana et pääsen testaamaan. Näin kaupassa aivan ihanan potkupuvun ja olisin halunnut ostaa mut kuitenkin se jäi kaupan hyllylle vielä...Mites Pihla?Joko kävit ultrassa?

Voi ei Pihla, paljon voimia ja jaksamista sulle! Toivottavasti uusi yritys tuottaa tulosta pian!

Mulla on toinen Clomi-kierros menossa, tänään otin kuurin viimeisen napin ja muutaman päivän päästä alan tikuttaa ovista. Ovis sattuu todennäköisesti viikonlopulle, mutta silloin olemme reissussa ja touhuilu voi olla vähän hankalaa. Mutta hätä keinot keksii ;)

Olen pahoillani puolestasi Pihla! Eiku positiivisella mielellä eteenpäin, eiköhän se plussa sieltä jo pian tule.
Onkohan tässä meidän ketjussa kaikki tälläisiä hitaampia plussaajia?! Olisi niin kiva jo kuulla iloisia uutisia. Plussa tuulia teille kaikille.

Minulla tänään kp 20 ja nyt jo tuntuu, että menkat alkaa pian. Pientä viivaa on jo näkynyt. Voihan harmi! Olisi kierto nyt edes sen 21 päivää. Vähän alkaa jo pelottaa, että kuinka kauan tässä menee ennenkuin hormonitoiminta tasaantuu.

Voi harmi Pihla! Mutta ei siinä auta kuin alkaa taas uudelleen. Onneksi sulla kuulostaa olevan hyvä asenne! Pidä lippu korkealla :-)

Täällä podetaan kierron puolivälin ""tuskaa"". Aamulla oli vähän ovismaista nipistelyä oikean munasarjan kohdalla, kp 13/28. Kylvöhommat on hoidettu tunnollisesti sunnuntaina ja tänä aamuna, koska isäntä lähti taas työmatkalle ja palaa sit perjantaina. Eli olis paras sen oviksen osua tälle/huomiselle päivälle, ettei mene ""hukkaan"". Tuli muuten tosi hyvä mieli, kun isäntä aamulla herätti puuhaan, sekin on siis tosissaan tän vauvahomman kanssa.

Onpas aika kulunut äkkiä... Enää kolme teroa jäljellä.. Menkat odotettavissa tiistaille ja jos silloin eivät ala... Nyt ei ole enää niin hermostunut olokaan noiden menkkojen takia kun tietää, että ne alkaa kohta ja saa aloittaa uudestaan. Seuraavalle kierrolle kyllä vaadin noi terot seuraksi ellei sitä ovista tapahdu. Nyt kun on se ultrakin... Niin tietää senkin vähän aiemmin..

Mitenkäs muilla menee?

++++++++++++++++++++

Hei
Olen pahoillani että sulle kävi näin Pihla! Koeta jaksaa kestää..
Minulla kiertopäivä 30/28 ja ei ole tietoa menkoista ja raskaustestikin näyttää negatiivista.Viime kirto oli tasan 28kp.Pitää kai testata vielä viikon päästä...Oireita ei ole menkkojen alkamisesta eikä myöskään raskaudesta. tosi inhottavaa.Mieluummin selkeasti jompikumpi,raskaus tai menkat.mieluummin tietysti raskaus.

Ajattelin esittäytyä, kun kerran löysin tämän vauvahaaveet palstan...Olen pyörinyt enemmän tuolla lapsettomuuspuolen sivuilla...mutta..
Mulla todettiin 17-vuotiaana PCO. Sain lääkäriltä siihen terot, joilla kierto säännöllistyi 60-90vrk:sta 26vrk:hon. Nyt olemme yrittäneet avomieheni kanssa vauvaa puoltoistavuotta. Viime gynekäynnillä mulle määrättiin terojen rinnalle clomit... Eka kierto niillä menossa (krp 15/26), (1tbl kiertopäivinä 3-7)ja sillä mentäis 4kk, sit 2kk:den tauko ja sitten jatkuis 4kk 2tbl kiertopäivinä 3-7. Koko aikana ei ole mitään kontrolliultraa tai muutakaan lääkärikäyntiä?? No täytyy varailla ensi kiertoon jotain seurantaa....
Ainiin... adae sinä kirjoittelit tuolla aiemmin, noista töiden varjopuolista, itellä melkein sama tilanne...paitsi, että meidän osastolla on mrsa potilaita=( vähän pistää mietityttämään...
Toivottavasti saitte selvän viestistäni...Plussaonnea kaikille...ja olen pahoillani Pihlan puolesta...

Hei kaikki!

Minä nappasin tänään viimosen teron. Nyt tuntuu, että aika kuluu madellen kun odottaa ja odottaa sitä tiistaita. Kuhan ei kovin kivuliaan menkat tulis...

Myy85 sulla taitaa olla ton työn puolesta hieman vaikeampi tilanne. Onneksi saat suojautua hyvin, vaikka eihän siitä suojautumisestakaan aina ole apua. Meidän vanhuksista kun ei tiedetä, että kellä sitä mrsaata on niin ei oikein edes tiedä, että missä suojautua ja kuinka hyvin. Vaikka minä kyllä olen aika tarkka ton suojautumisen kanssa ja sen desinfiointiaineen kanssa tulee läträttyä aika paljon! Se vaan kun olen kotipalvelun puolella ja meille ei ole hankittu sellaisia henkilökohtaisia desifiointipulloja joita vois kantaa mukana niin saa putsata sillä kädet vasta kun on kierroksen käyny. Vaikka sitä jokaisen asiakkaan luona peseekin kädet, mutta silti sitä desinfiointiainetta kaipais. Onko sulla muuten kädet kuivuneet siitä aineesta? Mulla on noi kämmenenpohjat ja voi, että että ne on vaikeat saada takasin normaaliin tilaan! :(

Aika outua Myy85 ettei sulla ole minkäänlaista kontrolliultraa... Kun minä ainakin olen noista clomeista käsittänyt, että ensin aloitetaan sillä pienimmällä annoksella ja jos se ei vaikuta niin sitä annosta lisätään niin kauan, että se vaikuttaa (max. 5tbl/pvä). Kontrolliultra tai verikoe pitäis aina olla... Kannattaa varmaan kysyä siltä lääkäriltä, että miksi sulla on näin ja vaatia sitä kontrolliultraa! Koska se yksikin tabu voi aiheuttaa (jos ovuloi normaalisti) hirveän munasoluryöpyn..

Mitenkäs muilla menee?

++++++++++++++++++++++

Tervetuloa uudet mukaan jännäilemään!

Minulla on nyt menossa kp 4, joten tälläinen odottelu vaihe. Kierto oli kuin olikin edellisellä kerralla yli 21 päivää. Jippii! Ehkäpä tämä tästä, näyttäisi ainakin, että kierto alkaa normalisoitua.

Vaikka kolmatta jo haaveilen, niin en silti ole nyt täysin varma, että kuinka kierto lasketaan. Edellisellä kerralla äitiysneuvolassa muistaakseni sanottiin, että se lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä siihen kunnes on taas eka vuotopäivä. Eikä niin, että viimeinen kp olisi viimeinen päivä ennen vuotoa. Joten kierto oli sitten 22-23 päivää. Tuon mukaan ensi viikon lopulla sitten pitäisi ""hommailla"".

Katselin tuossa vanhoja videoita. Kuopus siinä n. 2-3 viikkoa vanha. Kuinka sitä onkaan jo unohtanut miten ihana hän oli ja kuinka avuton. Ja pian täyttää vuoden. Aika menee aivan uskomattoman nopeasti!
Jonain päivänä te muutkin muistelette näitä asioita niin kaukaisina.
Plussa tuulia teille kaikille! Soisin plussan vaikka heti jokaiselle!

Iltapäivää kaikki.
Täällä oviksen menossa parasta aikaa, mutta kerta päätimme pitää sen kuukauden tauon, ni se myöskin pidetään :)
Oltiin pitkästä aikaa eilen ulkona, tosin en juonut kuin jäävettä ja energiajuomaa. mutta yöunet jäi lyhyeksi.
nyt taidan mennä syömään pizzaa ja pötköttää sohvalle..ja pitää varmaa ukkeliiki hellii ku toisel on paha olo..:)

Plussaillaan pian :)

Yhteistyössä