onko kettän, joilla ei isovanhemmat hoida

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateellinen

Vieras
lapsia? Siis ei kummankaan vanhemman puolelta? Kuulee aina valitusta, kun mummut ja papat ei viitsi hoitaa yms., mutta onko todella muite perheitä, jotka eivät todellakaan saa hoitoapua syystä tai toisesta isovanhemmilta? Meillä syitä on monia, mutta kaipaan todella, että isovanhemmat osallistuisivat lasten elämään. Muita?

meillä on niin ettei kummankaan vanhemmat hoida lapsia
ja eivät ole ikinä hoitaneet...
vanhin on tällähetkellä 15v ja nuorin reilu 2v, joten ei me varmaankaan ikinä olla tarvittu tai tarvita omaa aikaa =(

Meillä,meillä asuu isovanhemat jo semmoisten matkojen päässä että ei siis ole lapsen vahdeiksi ja övat sen verran iäkkäitäkin että ei onnistu nämä vikko mummolaan vierailutkaan.Kylässä käydään koko porukalla ja isovanhemmat meillä juhlapäivinä mutta ei muuten.

Meillä ei hoida kummankaan puolelta! Aika surullista... :(
Olisin niin toivonut, että minun lapseni olisivat saaneet osallistuvat isovanhemmat, mutta minkäs teet.
Toivottavasti katkasen tämän ja olen itse erilainen isovanhempi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:

surullista on, on, sniif. Oletteko vara-isomummuja hommanneet? Mulla vähän olisi se haaveena, kun löytäisi vaan sopivan iäkkään pariskunnan, jotka rakastavat lapsia. En kaipaa mitään materiahömppää heiltä vaan osallistumista lasten elämään. Höpöttelyä yms. aikaa lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
meillä on niin ettei kummankaan vanhemmat hoida lapsia
ja eivät ole ikinä hoitaneet...
vanhin on tällähetkellä 15v ja nuorin reilu 2v, joten ei me varmaankaan ikinä olla tarvittu tai tarvita omaa aikaa =(

Niin, omaa aikaa. :(, mitä se on, jotain syötävää vai? surullista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:

surullista on, on, sniif. Oletteko vara-isomummuja hommanneet? Mulla vähän olisi se haaveena, kun löytäisi vaan sopivan iäkkään pariskunnan, jotka rakastavat lapsia. En kaipaa mitään materiahömppää heiltä vaan osallistumista lasten elämään. Höpöttelyä yms. aikaa lasten kanssa.

Ei olla. Olisi ihanaa, jos sellaisia olisi tarjolla. En minäkään halua mitään materiaa. Olisin vain halunnut läheiset välit lapsille ja isovanhemmille.

Mun appivanhemmat on liian kiireisiä hoitaessaan miehen veljen lapsia, oma äitini on liian sairas hoitaakseen ja isääni ei ole välejä. Et se siitä.
Mut en valita, mä olin hyväksynyt sen jo kun lapsia suunniteltiin, et omillaan on pärjättävä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kurjaa, ja sitten toiset saa paskaa niskaan, kun hehkuttaa osallistuvia isovanhempia. Toivottavasti löydätte jostain vara-mummot-ja-vaarit.

siis, mä ainakin olen kateellinen, mutta eihän se ole niiden vika, joiden isovanhemmat osallistuu lastenhoitoon. Paskaa ei niskaan tule ainakaan täältä, se ei ollut tarkoitus! Ja mitä se mua hyödyttää, toisen onnen vieminen. Päinvastoin, olkaa tyytyväisiä isovanhemmista! Kateellinen olen, sen myönnän, mutten ilkeä!

siis, mä ainakin olen kateellinen, mutta eihän se ole niiden vika, joiden isovanhemmat osallistuu lastenhoitoon. Paskaa ei niskaan tule ainakaan täältä, se ei ollut tarkoitus! Ja mitä se mua hyödyttää, toisen onnen vieminen. Päinvastoin, olkaa tyytyväisiä isovanhemmista! Kateellinen olen, sen myönnän, mutten ilkeä!

Eieiei... en siis sua tarkoittanut, vaan yleensä, jos olen lasten isovanhempien juttuja täällä hehkuttanu, on paskaa satanut. Se on kyllä kurjaa, ettei kaikkien isovanhemmat osallistu. Äiti soitti just tänään, ja oli ihan onnessaan, kun esikoinen oli kirjoittanut ystävänpäiväkirjeen mummolle.

Meillä isovanhemmat jotka mielellään hoitaisivat mutta ovat jo sen verran iäkkäitä ja huonokuntoisia että eivät pysty hoitamaan. Tuntuu surulliselta niin lasten kuin isovanhempien puolesta:=(

Kurjaa, ja sitten toiset saa paskaa niskaan, kun hehkuttaa osallistuvia isovanhempia. Toivottavasti löydätte jostain vara-mummot-ja-vaarit.

Just näin! Meillä toiset isovanhemmat osallistuu mielellään ja kysyvät välillä jopa lapsia sinne. Toisia ei taas vähempää voisi kiinnostaa meidän lapset.

Olen saanut paskaa niskaan sellaiselta äidiltä, jonka lasten isovanhemmat eivät ota lapsia hoitoon kovin aktiivisesti. Sanoi, että on varmaan kiva kun tarvii vaan vähä vihjata niin on lapset oitis hoidossa. Ei tuntunut kovin mukavalta, eikä kavereita kauheesti enää ollakaan. Ei meilläkään isovanhemmat jatkuvasti hoida ja se hoitoon ottaminen on enemmän kyläilyä ja niinpäin että isovanhemmat saa itse sanoa miten haluavat. Ei heillä ole mitään hoitovelvoitetta. Ihanaa jos ehtivät ja haluavat.

Toivottavasti tosiaan löydätte jostain varaisovanhempia, niitä varmasti on paljon sellaisia vanhempia ihmisiä joilla ei ketään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Just näin! Meillä toiset isovanhemmat osallistuu mielellään ja kysyvät välillä jopa lapsia sinne. Toisia ei taas vähempää voisi kiinnostaa meidän lapset.

Olen saanut paskaa niskaan sellaiselta äidiltä, jonka lasten isovanhemmat eivät ota lapsia hoitoon kovin aktiivisesti. Sanoi, että on varmaan kiva kun tarvii vaan vähä vihjata niin on lapset oitis hoidossa. Ei tuntunut kovin mukavalta, eikä kavereita kauheesti enää ollakaan. Ei meilläkään isovanhemmat jatkuvasti hoida ja se hoitoon ottaminen on enemmän kyläilyä ja niinpäin että isovanhemmat saa itse sanoa miten haluavat. Ei heillä ole mitään hoitovelvoitetta. Ihanaa jos ehtivät ja haluavat.

Toivottavasti tosiaan löydätte jostain varaisovanhempia, niitä varmasti on paljon sellaisia vanhempia ihmisiä joilla ei ketään ole.

Ei sun onnea saa viedä!! Sano sille sun kaverille, että se pahoittaa sun mielesi. Ymmärrän kaveriasi, mutta en siis sitä katkeruutta, mikä ilmeisesti kaveriasi kalvaa. Kateellisuus ja katkeruus on ihan eri asioita! Kateellinen voi olla aidosti iloinen toisen onnesta, katkera ei siihen kykene.

Eieiei... en siis sua tarkoittanut, vaan yleensä, jos olen lasten isovanhempien juttuja täällä hehkuttanu, on paskaa satanut. Se on kyllä kurjaa, ettei kaikkien isovanhemmat osallistu. Äiti soitti just tänään, ja oli ihan onnessaan, kun esikoinen oli kirjoittanut ystävänpäiväkirjeen mummolle.

Ihana mummo :) :)

Eivät hoida. Paitsi joskus harvoin, kun pyydän pienen hetken kerrallaan. Siis omat vanhempani. Äijän vanhemmat ovat aika... vanhoja ja äiti asuu kauempana.

Meillä on miehen vanhempiin 120km matkaa, mun porukoille 90km. Eli ei ne ihan joka risaukseen tule avuksi, ei kummankaan puolelta. Mut sit loma-ajat ja muut niin kyllä hoitaavat, jos on tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Ei sun onnea saa viedä!! Sano sille sun kaverille, että se pahoittaa sun mielesi. Ymmärrän kaveriasi, mutta en siis sitä katkeruutta, mikä ilmeisesti kaveriasi kalvaa. Kateellisuus ja katkeruus on ihan eri asioita! Kateellinen voi olla aidosti iloinen toisen onnesta, katkera ei siihen kykene.

No tämä on yksi niistä syistä, miksi meidän yhteydenpito on nykyään aika vähäistä.

Miehen vanhemmat kuolleet ja mun äitee ilmoitti jo silloin kun lapsia aloin saamaan että itsehän hoidat kakarasi ja tänne on turha tuoda hoitoon:(
Nyt esikoinen on 14 ja nuorin 3 ja eipä ketään lasta ole minun äitini hoitanut
eli omaa aikaa on sitten meillä kun lapset muuttavat omilleen;)

Meidän pojalla on vain yhdet isovanhemmat elossa ja he asuvat noin 100 kilometrin päässä, joten eivät hoida meidän poikaa. Veljeni lapsia kyllä hoitavat, koska veljeni perhe asuu heitä lähempänä. Tällä viikolla ovat taas lapsukaiset 4 päivää isovanhemmilla hoidossa, jotta vanhemmat pääsevät ulkomaan matkalle.

Yhteistyössä