Onko kevät itkun vai ilon paikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie olen yleensä virkeimmillään, ku aurinko paistaa ja huomaa, että lumet alkavat sulaamaan.. loskassa ei ole kiva talsia, mutta heti ku tulee asfaltti esille, tekee mieli lähteä oikein pitkälle lenkille koiran kanssa.. täksi päiväksi luvattiin poutaa ja plussaa, mutta nyt ainakin aurinko on pilvi harson takana.. eilisen lumisateen jälkeen kaipaa kunnon auringon paistetta.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
elämä hymyilee ihan erilailla, kun kevät koittaa ja tuntuu, että herään itekin talvihorroksesta viimeinkin... ja ne ihanat keväänmerkit: leskenlehdet, krookukset, sinivuokot jne... saa suun hymyyn B)

Mä en muista, koska oon viimeksi edes nähnyt näitä, kun kuljen tuolla pipo tiukasti silmillä ja mahdollisimman piilossa koko maailmalta.

Koska sinivuokot alkaa kukkimaan? Mä aion nyt tehdä tälle asialle jotain. |O

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
elämä hymyilee ihan erilailla, kun kevät koittaa ja tuntuu, että herään itekin talvihorroksesta viimeinkin... ja ne ihanat keväänmerkit: leskenlehdet, krookukset, sinivuokot jne... saa suun hymyyn B)

Mä en muista, koska oon viimeksi edes nähnyt näitä, kun kuljen tuolla pipo tiukasti silmillä ja mahdollisimman piilossa koko maailmalta.

Jos sitten siellä uudessa paikassa ensi keväänä näet noitakin enemmän =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Aamutv:ssä just aiheesta puhuttiin. Sanottiin, että osaksi kevätmasennuksesta kärsivän olo pahenee sen takia, (tai voi pahentua) että muut ovat korostuneet iloisia, tulee juuri se olo, että ai tuokin on noin hyväntuulinen ja mulla on paha olla. Ja sitten oli tutkittu, että lepän siitepöly voisi lisätä jonkun aineen erittymistä aivoissa, joka taas lisäisi masennusta siihen taipuvaisella. Sorry kun en tarkemmin muista.

Minulle kevät on yhtä kiva vuodenaika kuin muutkin, pidän aina siitä eniten, joka on seuraavaksi tulossa. =)

Eli mitä??? Allergiaa??? :o

Leppä on ollut nyt kai pahimmillaan ellen taas väärin muista, ja mun ärtyneisyys alkoi ihan tasan siitä kun allergia oireetkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos sitten siellä uudessa paikassa ensi keväänä näet noitakin enemmän =)
Itseasiassa: se taisi olla tämän kevään onnellisin hetki, kun seisoskelin sen talon pihalla ja kuuntelin lintujen laulua. :ashamed:

Ei täällä kuule sellaisia, kun rekat jyrää toss vieress..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kevät vain saa mielen näin.
Tulee lämmintä,puihin lehdet ja valoisampaa.

n015.gif

Tällaine fiilis mullakin :D .

Nytkin täällä aurinko paistaa ja linnut laulaa ulkona,mut mua väsyttää eikä mikään huvita. :/ Kaupassa ja apteekissa tarvis lähtee käymään,mut sekin tuntuu liian työläältä.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Aamutv:ssä just aiheesta puhuttiin. Sanottiin, että osaksi kevätmasennuksesta kärsivän olo pahenee sen takia, (tai voi pahentua) että muut ovat korostuneet iloisia, tulee juuri se olo, että ai tuokin on noin hyväntuulinen ja mulla on paha olla. Ja sitten oli tutkittu, että lepän siitepöly voisi lisätä jonkun aineen erittymistä aivoissa, joka taas lisäisi masennusta siihen taipuvaisella. Sorry kun en tarkemmin muista.

Minulle kevät on yhtä kiva vuodenaika kuin muutkin, pidän aina siitä eniten, joka on seuraavaksi tulossa. =)

Eli mitä??? Allergiaa??? :o

Leppä on ollut nyt kai pahimmillaan ellen taas väärin muista, ja mun ärtyneisyys alkoi ihan tasan siitä kun allergia oireetkin..

Ei se minusta allergiasta ollut kiinni, mutta myönnän kuunnelleeni puolella korvalla, olisiko se toimittaja Aamulehteä lukenut lehtikatsauksessa...

Mä tykkään keväästä - ok. Mutta mua VÄSYTTÄÄ aivan sikana joka saakelin kevät! Mahdotonta väsymystä, vaikka nukuttua tulee ihan normaalisti. Tiedä sitten, että mistä perkeleestä johtuu, mutta hermot se vie :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuliko kakka:
Mä tykkään keväästä - ok. Mutta mua VÄSYTTÄÄ aivan sikana joka saakelin kevät! Mahdotonta väsymystä, vaikka nukuttua tulee ihan normaalisti. Tiedä sitten, että mistä perkeleestä johtuu, mutta hermot se vie :headwall:

Asiasta toisee, mutaina kun mä näen nikin Tuliko Kakka, muo alkaa naurattaa :D :laugh:
Joo, hullulla on halvat huvit :D

Itkun aikaa on kevät. Inhoan sitä! Paljasta maata, lehdettömiä puita, sitä että hetken on lämmintä (mieli alkaa virkistyä) ja sitten on taas kylmää pitkän aikaa :$ Inhoan, inhoan inhoan!!

muoks. no se, että moottoripyörät ilmestyy katukuvaan on kyllä piristävää =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuliko kakka:

Asiasta toisee, mutaina kun mä näen nikin Tuliko Kakka, muo alkaa naurattaa :D :laugh:
Joo, hullulla on halvat huvit :D

On kiva olla hyödyksi :D :saint:

"Yhdysvalloissa on havaittu, että lepän, tiettyjen pajujen ja tiettyjen pähkinäpensaiden siitepölyallergia vaikuttaa depressioon. Kun kyseiset puut kukkivat tietyllä alueella, depressiivisyys ja itsemurhat lisääntyivät, hän kertoo."

Arvatkaa, mitkä on allergiatesteissä todettu mulla pahimmiksi oireiden aiheuttajiksi...??? :ashamed:

"Oulun yliopiston yleislääketieteen professori Markku Timonen on tutkinut masennuksen ja atooppisten allergioiden yhteyttä.

Hänen väitöskirjatutkimuksessaan ilmeni, että atooppisesta allergiasta kärsivillä naisilla on lisääntynyt riski masennusoireisiin."

Arvatkaa, kuka sairastaa atopiaa ja on diagnisoitu taipuvaiseksi maanis-depressiivisyyteen ja masennukseen??? Tän on pakko olla huono vitsi?

Seuraava kysymys: kai tätä voi hoitaa??? |O :/

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/79652.shtml tuolla juttua siitä allergiasta ja masennuksesta vähäsen

Masentaako - syytä siitepölyä

15.04. - 09:43 (Luotu: 09:42)

Oireilu: Keväällä on jopa pahempi olo kuin synkän kaamoksen aikaan

Valo ja siitepöly selittävät kevätmasennusta. Ilmiön syitä ei vielä tunneta täysin, mutta selvää on, että kevät on pahinta masennuskautta.

Kansanterveyslaitoksella työskentelevän akatemiatutkijan Timo Partosen mukaan keväällä masennus pahenee jo aiemmin tautia poteneilla. Hänen mukaansa valon lisääntyminen vaikuttaa kevätmasennukseen.

Tutkija selvittää, että suurimmalla osalla ihmisistä valo parantaa oloa. Osalla valon lisääntymisen vaikutukset kääntyvät nurin kurin. Partosen mukaan syytä ei tiedetä, miksi elimistö reagoi epäedullisesti.

- Lisääntynyt valo häiritsee nukkumista. Lisäksi valo lisää kaikilla ihmisillä fyysistä aktiivisuutta. Kun masentuneella mieliala pysyy huonona ja muihin verrattuna ero kasvaa, se lisää ahdistusta.

Kuin tulehdus aivoissa
Unitutkija, ylilääkäri Markku Partisen mukaan valo ei yksinään riitä selittämään kevätmasennusta. Hän huomauttaa, että täysin selkeää syytä kevätmasennukseen ei ole. Yksi selittävä tekijä valon lisäksi on siitepöly. Siitepölyallergian ja masennuksen yhteyttä on tutkittu Yhdysvalloissa ja Suomessa.

- Yhdysvalloissa on havaittu, että lepän, tiettyjen pajujen ja tiettyjen pähkinäpensaiden siitepölyallergia vaikuttaa depressioon. Kun kyseiset puut kukkivat tietyllä alueella, depressiivisyys ja itsemurhat lisääntyivät, hän kertoo.

Siitepölyallergia saa aikaan eräänlaisen tulehduksen aivoissa. Se lisää sytokiinien vapautumista. Sytokiinit korjaavat tulehdusreaktiota.

- Sytokiinit vaikuttavat niin, etteivät aivojen välittäjäaineet toimi normaalisti. Aivojen energianvaihdunta ei myöskään toimi silloin normaalisti. Se väsyttää ja voi aiheuttaa masennusta.

Oulun yliopiston yleislääketieteen professori Markku Timonen on tutkinut masennuksen ja atooppisten allergioiden yhteyttä.

Hänen väitöskirjatutkimuksessaan ilmeni, että atooppisesta allergiasta kärsivillä naisilla on lisääntynyt riski masennusoireisiin.

Elina Kemppainen

Pori

"Yhdysvalloissa on havaittu, että lepän, tiettyjen pajujen ja tiettyjen pähkinäpensaiden siitepölyallergia vaikuttaa depressioon. Kun kyseiset puut kukkivat tietyllä alueella, depressiivisyys ja itsemurhat lisääntyivät, hän kertoo."

Arvatkaa, mitkä on allergiatesteissä todettu mulla pahimmiksi oireiden aiheuttajiksi...??? :ashamed:

"Oulun yliopiston yleislääketieteen professori Markku Timonen on tutkinut masennuksen ja atooppisten allergioiden yhteyttä.

Hänen väitöskirjatutkimuksessaan ilmeni, että atooppisesta allergiasta kärsivillä naisilla on lisääntynyt riski masennusoireisiin."

Arvatkaa, kuka sairastaa atopiaa ja on diagnisoitu taipuvaiseksi maanis-depressiivisyyteen ja masennukseen??? Tän on pakko olla huono vitsi?

Seuraava kysymys: kai tätä voi hoitaa??? |O :/
ei tuu muuta mieleen ku lääkitys aina ajoissa ennen kevään alkua

kevät ON syvältä. Masennusta ei ole mutta inhoan kevättä muuten.

1) aurinko paistaa matalalta ja häikii. huuliherpes aktivoituu.
2) katupöly lentää ja menee silmiin.
3) koivu alkaa kukkia ja parin kuukauden tuska alkaa.
4) lumen alta paljastuu kaikki roskat ja koirankakat, keväällä myös haisee kakalle.
5) tiet ovat mutavelliä ja jos poljet pyörällä niin housut ovat likaiset. jos kävelet niin kengät menevät pilalle.
6) aamulla ja illalla on kylmä, mutta päivällä lämmin. eli olet aina pukeutunut joko liian lämpimästi tai kylmästi.
7) kaikki ovat niin positiivisia, niin positiivisia, eivätkä tajua kuinka kamala kevät oikeastaan onkaan.

|O

Yhteistyössä